Wrzesień 2008. Fragment wymiany informacji z serwisem na ul. żytniej.

Dostałem w końcu to co powinienem dostać na samym początku dzięki pozytywne postawie szefowej serwisu, ale wymiana maili była długa i dopiero po tym jak w języku obcym napisałem parokrotnie do canon EU.

Witam

Odebrałem dzisiaj obiektyw z body aparatu i dowiedziałem się że,
powinienem zapłacić 122 zł za kalibrację ze względu na to, że:

- Wbrew temu co pisało na zleceniu Z/3464/07/08 (i o czym byłem ustnie
zapewniany wielokrotnie że zostało wykonane przy odbiorze obiektywu
jak i w mailu poniżej) kalibracja nie została wykonana bo "technik zapomniał
ją przeprowadzić a zamiast tego zrobił coś innego (regulację)" i teraz muszę za
to zapłacić.

- Dowód złożenia zlecenia nie został mi zwrócony po odbiorze sprzętu,
a pokwitowania odbioru sprzętu nie otrzymałem. Pokazane mi zostało
ono dzisiaj po raz pierwszy (w Państwa systemie) bo "ktoś zapomniał mi go przekazać".

- Nie pozostawiono mi żadnego dokumentu potwierdzającego złożenie reklamacji w zeszłym tygodniu
na obiektyw Canon 50 1,4 i odebranie sprzętu od Państwa w dniu dzisiejszym "bo mam to za darmo".

- Nie potrafiono mi w sposób jednoznaczny i wiążący określić czy przy przeprowadzonej
tym razem kalibracji regulowany był obiektyw, czy body. Nie potrafiono również określić
jaki ma to wpływ na inne obiektywy które oddałem do Kalibracji
(Z/3465/07/08 , Z/3464/07/08 Z/3463/07/08 Z/3462/07/08

Chciałbym zwrócić Państwa uwagę na fakt, że:

- Zostawiając obiektyw u Państwa do naprawy miał on wrócić sprawny co obejmuje również prawidłowe ustawianie ostrości.
Niestety obiektyw nie działał tak jak powinien co zostało przez Państwa potwierdzone w mailu poniżej, udokumentowane
zdjęciami które dostarczyłem i potwierdzone ustnie przez Państwa przy przyjmowaniu sprzętu do poprawki.

- Nie chcę i nie będę wchodził w szczegóły co w jakim zakresie od strony technicznej wykonuje Państwa serwis ani co jest
w dokumentach które nie zostały mi przekazane lub istnieją w Państwa wewnętrznych systemach.
To jest Państwa wewnętrzna sprawa i nie widzę powodu dla którego mam ponosić koszty Państwa pomyłek
i skrajnie nieprofesjonalnego działania. Efektem końcowym ma być sprawny sprzęt a w tym przypadku tak się nie stało.

- Najbardziej niepokoi mnie jako Klienta Państwa firmy i firmy Canon, że tak często zmieniacie Państwo zdanie
co i w jakim zakresie Państwo wykonali w ramach usług serwisowych. Nie podnosi to mojego zaufania do Państwa
i powoduje że poziom mojego zadowolenia z Państwa usług jest delikatnie mówiąc bardzo niski.
Moje doświadczenie wskazuje, że na chwilę obecną wygląda na to, że mają Państwo kłopoty z dotrzymaniem składanych zobowiązań.

W związku z zaistniałą sytuacją proszę w sposób wiążący w formie pisemnej o udzielenie mi w terminie
do 3 dni roboczych odpowiedzi na następujące pytania:

1. Czy przeprowadzona przez Państwa w ramach reklamacji kalibracja obiektywu ze zlecenia Z/3464/07/08 jest
objęta gwarancją, na podstawie jakiego dokumentu i na jakich warunkach dająca w efekcie w pełni sprawny obiektyw ?

2. Czy w czasie reklamacyjnej naprawy obiektywu ze zlecenia Z/3464/07/08 dokonywana była regulacja obiektywu
czy również body aparatu ?

3. Jeżeli było regulowane body aparatu to jaki ma to wpływ na kalibrację obiektywu ze zlecenia Z/3465/07/08 i Z/3463/07/08 ?

4. Kiedy przekażą mi Państwo dokumenty potwierdzające wykonanie usługi do zleceń Z/3465/07/08 , Z/3464/07/08 Z/3463/07/08 Z/3462/07/08
będą ce podstawą do uznania 6-cio miesięcznej gwarancji ?

Liczę na poważne i szybkie rozwiązanie sprawy w przeciwnym razie rozważam wniesienie skargi i podjęcie innych niezbędnych kroków.

W przypadku pytań lub wątpliwości proszę o odpowiedź na maila.