Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: Obiektyw do fotografowania pociągów

  1. #1
    wojtas210
    Guest

    Domyślnie Obiektyw do fotografowania pociągów

    Witam serdecznie

    Jestem nowym uzytkownikiem i prosiłbym o podpowiedź w takim temacie.
    Mam zamiar kupić puszkę Canona EOS 450D, myslę że na początek wystarczy po przesiadce z Zenita Do tego chciałbym kupić póki co jeden w miarę uniwersalny obiektyw. Głównie się zajmuję fotografowaniem pociągów, więc dobrze by było żeby obiektyw był w miarę szybki, jasny i dobrze ostrzył, no i miał stabilizację. Wiadomo że jak obiekt stoi to większego problemu nie ma, ale jeśli się porusza to już trzeba pilnować aby zrobić dobre ujęcie.
    Myślałem o takich obiektywach jak:
    - Canon 17-85 IS
    - Canon 24-105 IS
    - Canon 28-135 IS
    - Sigma 17-70
    Problem w tym że ten 24-105 chyba troszkę jest za drogi a Sigma podobno nie jest tak szybka jak pozostałe obiektywy.
    A może jest jeszcze inny o którym nie wiem a nadawał by się dobrze do tych celów. Większego nie biorę pod uwagę bo powyżej 120 mm fotek w tej dziedzinie raczej się nie robi.
    Będę wdzięczny za każdą uwagę.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie

    A mi się wydawało, że do pociągów używa się dość szerokich obiektywów, niekoniecznie bardzo jasnych... Może jeszcze Canon 17-40?

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    te pociągi będziesz gonił w ruchu czy focił na bocznicy? jak 1. to bez sensu IS, jak 2. to przyda się szeroki (17mm)
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  4. #4

    Domyślnie

    Do tego chciałbym kupić póki co jeden w miarę uniwersalny obiektyw. Głównie się zajmuję fotografowaniem pociągów, więc dobrze by było żeby obiektyw był w miarę szybki, jasny i dobrze ostrzył, no i miał stabilizację. Wiadomo że jak obiekt stoi to większego problemu nie ma, ale jeśli się porusza to już trzeba pilnować aby zrobić dobre ujęcie.
    IMHO..na odwrót jeśli stoi stabilizacja Ci się przyda, ale przy poruszaniu się już niekoniecznie. zdjęcia będą raczej w dobrych warunkach więc bardzo jasne światło nie jest chyba aż takim priorytetem, ale to sam wiesz najlepiej. najpierw trzeba dobrze przeanalizować swoje potrzeby
    C5DII | C40D | Sam8/3,5 | C35/1,4L | SMCTakumar50/1,4 | C70-200/2,8L | C580EXII | m42

  5. #5
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    mysłowice
    Posty
    262

    Domyślnie

    czego byś nie focił to w sigmę się nie pchaj. ciekawy temat. ja obstawiałbym C17-40, lub 28-135IS tylko nie wiem czy nie za wąsko. miałem przez pare dni C18-200IS którego dostałem jako kit do 50D i powiem, że mnie zaskoczył pozytywnie. szkoda, że nie ma testu na optyczne ale rozdzielczość wydawalo mi się, że ma dobrą. ja sprzedałem bo dla mnie za ciemny ale ty jasnych nie potrzebujesz, więc rozważ.
    canon

  6. #6
    Bywalec Awatar LemonR
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    51
    Posty
    234

    Domyślnie

    Popadacie tu w jakieś skrajności. Gdybym wybierał się fotografować pociągi to zabrałbym 17-40 i 70-200. Dlaczego bo właśnie takie szkła mam. Ale gdybym miał 18-55, albo 24-70 albo którykolwiek z w/w to bym właśnie go zabrał.
    Chodzi o to, że wiedząc co mam w torbie to poszukam takiego miejsca do fotografowania aby zrobić takie foty o jakich myślę.
    Nie uwierzę w to, że jedno szkło będzie dobre a inne się nie nada.
    Fotografowanie pociągów to bardzo ogólne pojęcie. W ruchu czy na postoju, plany ogólne czy detale, z daleka czy można podejść itd.
    Podsumowując z tych szkieł które wymienił autor wątku każde jedno nadaje się znakomicie z tym, że jeśli ma to być jedyne szkło wziąłbym 17-85.

  7. #7
    Początki nałogu Awatar senner
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    36
    Posty
    328



    in film we trust

  8. #8
    wojtas210
    Guest

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za wszystkie uwagi. Może trochę rozszerzę swoją wypowiedź.

    Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    te pociągi będziesz gonił w ruchu czy focił na bocznicy? jak 1. to bez sensu IS, jak 2. to przyda się szeroki (17mm)
    I tak i tak. Tutaj nie ma reguły. Jak stoi to przeważnie na stacjach czy bocznicach ale myslę że więcej będzie w ruchu na szlaku.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez LemonR Zobacz posta
    Popadacie tu w jakieś skrajności. Gdybym wybierał się fotografować pociągi to zabrałbym 17-40 i 70-200. Dlaczego bo właśnie takie szkła mam. Ale gdybym miał 18-55, albo 24-70 albo którykolwiek z w/w to bym właśnie go zabrał.
    Chodzi o to, że wiedząc co mam w torbie to poszukam takiego miejsca do fotografowania aby zrobić takie foty o jakich myślę.
    Nie uwierzę w to, że jedno szkło będzie dobre a inne się nie nada.
    Fotografowanie pociągów to bardzo ogólne pojęcie. W ruchu czy na postoju, plany ogólne czy detale, z daleka czy można podejść itd.
    Podsumowując z tych szkieł które wymienił autor wątku każde jedno nadaje się znakomicie z tym, że jeśli ma to być jedyne szkło wziąłbym 17-85.
    Zgadzam się, masz rację. Nie ma tutaj jednego cudownego obiektywu, który byłby dobry na wszystko. Zawsze podczas robienia zdjęć może się okazać, że czegoś akurat brakuje w danym momencie. Zawsze powinno się dostosowywać sprzęt do możliwości. Pytając o wybór obiektywu, miałem na mysli raczej to czy jest technicznie dobry do wykonywania tego rodzaju zdjęć. Jeżeli chodzi o ten 17-40 to nie wiem czy będzie mnie na niego stać, natomiast właśnie od początku myślałem o tym 17-85, ale słyszałem o nim dość kiepskie opinie i dlatego tak się zastanawiam. Co do 28-135 to o nim nic nie wiem.
    Jeszcze słówko o warunkach w których będę robił foty, to zdecydowanie będą w dobrych warunkach dziennych, aczkolwiek jak mamy taką pogodę pochmurną jak teraz to warunki oświetleniowe są nie najlepsze. Owszem planuję też jakieś fotki nocne, np. jak pociąg stoi. Oraz także mogą się zdarzyć na jakichś halach, gdzie jest ciasno i raczej dość ciemno. Jeżeli tylko ten 17-85 sobie spokojnie poradzi w takich warunkach to śmiało go wezmę.
    Ostatnio edytowane przez wojtas210 ; 02-02-2009 o 19:47 Powód: Automerged Doublepost

  9. #9
    Bywalec Awatar LemonR
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    51
    Posty
    234

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtas210 Zobacz posta
    ... gdzie jest ciasno i raczej dość ciemno. Jeżeli tylko ten 17-85 sobie spokojnie poradzi w takich warunkach to śmiało go wezmę.
    Jak zabierzesz statyw to sobie poradzi.

  10. #10
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    mysłowice
    Posty
    262

    Domyślnie

    pociągi są długie więc nic Ci po jasym obiektywie, który i tak musisz przymknąć by uzyskać głębię ostrości. ja przy polecaniu obiektywu mogę się opierać wyłącznie o testy na optyczne, tak więc 17-85 odpada, bardzo dobrze wypada kit 18-55 IS oraz 28-135 IS.
    canon

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •