Strona 13 z 32 PierwszyPierwszy ... 3111213141523 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 312

Wątek: 50d - regulacja AF - spostrzezenia

  1. #121
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Pomijam resztę, ale czy mógłbyś to rozwinąć. Nie wiem czy wiesz, ale optyczne.pl porównywali 50D srawa z 20D rawa...
    Wiem. Pomijam kwestię, że wyniki wszelkich testów należy brać z pewnym maaaaaaaaarginesem. To nawet jeśli przyjmiemy wyniki tego porównania za prawdziwe w 100%, to czy to jest realny powód do zmiany korpusu czy raczej sprzęto-brandzlowania i poprawienia sobie samopoczucia?

  2. #122
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    Wiem. Pomijam kwestię, że wyniki wszelkich testów należy brać z pewnym maaaaaaaaarginesem. To nawet jeśli przyjmiemy wyniki tego porównania za prawdziwe w 100%, to czy to jest realny powód do zmiany korpusu czy raczej sprzęto-brandzlowania i poprawienia sobie samopoczucia?
    OK, inaczej (tryb pytający)

    1.

    50D, 6400, 1/40, f/2 (Tamron makro) na 15 MPx zeskalowanych w doł do 8 MPx.
    20D, 3200, 1/40, f/2 (Tamron makro) na 8 MPx 1:1

    Co mi da lepszą jakość* na odbitkach 13x18, 15x21, ewentualnie 21x30?

    * - jakość rozumianą jako przejścia tonalne, dopiero po nich kolor i po kolorze rozdzielczość.

    2.

    Które zdjęcie będzie bardziej ostre:

    20D, ISO 100, f/8, statyw, Tamron 60/2m
    50D, ISO 100, f/4, statyw, Tamron 60/2m

    O drugim szkle napiszę tylko tyle, że nie boi się i z 30 MPx na kropie
    Jedziesz
    the silence is deafening

  3. #123
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie

    Wg mnie w obu przypadkach nie będzie wyraźnych, decydujących różnic. Jeśli ludzie przestaną wymieniać puszki, może Canon zacznie wprowadzać jakieś istotne nowości, a nie duperele. Ot, pomarzyć...

    BTW: widzę, że uwziąłeś się na nowego Tamrona Skąd przekonanie o jakości tego szkła, które mało jeszcze kto miał w ręku? A może dysponujesz jakimś porównaniem do EF-S 60/2.8? Przyznam, że ten Tamron jakoś mnie nie przekonuje na razie. Fakt, jaśniejszy, ale to sprawa drugorzędna w szkle makro. I w zamian dostajemy dychawiczny AF, który wejdzie nam w paradę, gdy spróbujemy wykorzystać je jako portretówkę.

  4. #124
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków i okolice
    Wiek
    40
    Posty
    298

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez copyman Zobacz posta
    Może z tym 1Ds i matrycą nie był to najlepszy przykład, ale do jasnej #$^&! nie jest to powód moich problemów... Zrobiłem seta 400D z moim szkłem (85 f1,8) , na różnych przysłonach i fakt że trafiały się "niecelne" ujęcia, ale było ich mniej , pomimo że szkiełko było po regulacjii z moim body. Co podejrzewam... winne będzie i body i szkło , a połączone razem tworzą naprawdę zgrany duet ! Konia z rzędem temu kto przewidzi czy wyjdzie FF, BF czy jedno z nich i "mydlany" wygląd który daje sama puszka. Wczoraj robiłem trochę fotek w plenerze i specjalnie postanowiłem przymykać bardziej przysłonę żeby mieć 100% pewności że złapie wszystko. Nawet na f 5,6 robi nieostro! Chyba że walisz centralnie w oko , nie przekadrowujesz za bardzo i masz NAPRAWDĘ DOBRE światło - efekt jest o.k. Na 80 zdjęć, niektóre te same ujęcia z inną wartością przysłony, nadaje się moim zdaniem do użytku ok. 8-10 ! Pomijam fakt że nie po to kupowałem 85 f 1,8 żebym musiał teraz przy portretach, gdzie zależy mi na ładnie rozmytych szczegółach , które uzyskuję na małych przysłonach , korzystać z f4 i więcej. PORAŻKA ! Widzę na różnych forach dużo ostrych zdjęć (lubię oglądać prace na furm NIKON-a, moje też tam pokazywałem) robione na przysłonach rzędu 1,8 - 2 - 2,5 -2,8 , które są OSTRE ! A mnie takie wychodzą losowo - jak się puszce zachce. Robiłem trochę zdjęć NIKON-em D700 z TAMRON-em 90 f2,8 i wychodziły mi naprawdę ostre i ładne przy małej przysłonie. Czyli można... Teraz pytanie - czy jak wyślę sprzęta na Żytnią i wróci taki sam, zostaje tylko droga sądowa? Kogo skarżyć i domagać się zwrotu pieniędzy lub wymiany sprzętu ? Chyba zasięgnę opinii Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta. Ja już nie mam sił na ten sprzęt...

    Na 40d mam podobnie 85/1.8 i jest loteria raz z FF raz FF. Zgadzam sie ze to szkło na APS-C jest ostre jak się je przymknie. Sprawdzalem tez inny egzemplarz 85/1.8 na moim jak i innym body i tez jest tak dziwnie. Co ciekawe na 5d MK I to szkło zupełnie inaczej się zachowuje, lepsza ostrość, niemalże brzytwa i nawet AF działa jakoś lepiej. O dziwo np taki tamron którego mam w stopce działa całkiem dobrze na 40d. Może te matryce mają silny filtr AA i przez to obiektywy wyglądają jakby były mydlane ?
    Ostatnio edytowane przez magix ; 22-07-2009 o 18:11
    C EOS 5D MK II C | EOS 40 D | T 28-75 f/2.8 | C 85 f/1.8 | C 70-200/4.0L | S 30/1.4 |S 50/1.4 | C 10-22 f/3.5-4.5 | C 580EX
    http://magix.digart.pl/

  5. #125
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    44
    Posty
    2 249

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta

    3. Po co zamieniać 20d na 60d? Nawet nie znając tej puszki, mogę stwierdzić, że to bez sensu.
    ehh. Mam stare 20D, juz spust w nim praktycznie niedziala. Naprawiac nie bede nie ma sensu, wiekszosc fotek foce wciskajac spust z gripa malym palcem... Smieszne prawda. Do poki dziala mi 20D to bede go uzywal az nie padnie zupelnie. Body bede zmienial i to wlasnie na 60D. Dlaczego: Dla wielu smieszne, ale chce tryb video, ktory z wielka chcecia bede uzywal fotografujac ptaki, a okazyjnie nagrywal bede z nimi filmy 400-setka. Do tego 15mpix - na starcie daje mi to wieksze mozliwosci kadrowania i sam obiekt na 15mpix bedzie w 1:1 jak podpiecie extendera 1.4x. 400 jest ostra wiec 15mpix jej nie zaszkodzi. Do tego licze na jakies dodatki w 60D, ktore albo sie pojawia, albo nie.

  6. #126
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    51

    Domyślnie

    No więc byłem u Pani Rzecznik... Wszystko o.k. jak macie aparat "na osobę prywatną" , gorzej jak "na firmę". Ale przy odrobinie dobrej woli to i w tym przypadku rzecznik kieruje pismo do serwisu / dystrybutora z żądaniem interwencjii i prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacjii. Podobno działa to to na dystrybutorów jak kubeł zimnej wody i wtedy można już coś załatwić. Czekam na 100 f2,8 z serwisu i popstrykam nim sesyjkę i jak będzie tak samo jak z 85 f1,8 to w ruch pójdzie tablica testowa (pokażę im jak strzela FF/BF) i zbiór kilku "udanych" fotek jako materiał dowodowy i będziemy z Panią Rzecznik interweniować w Canon Polska. Radziła dokonać najpierw kolejnej naprawy w serwisie i prosić o protokół i jakiś papierek o stanie aparatu i wykonanych czynnościach i na jego podstawie będziemy domagać się wymiany sprzętu (podobno ten wariant wchodzi w grę najpewniej) lub zwrotu pieniędzy. O rozwoju sytuacjii będę informował. Nie poddam się tak łatwo - o nie! Tomiwisizm serwisu i Canon pl nie może zniechęcać do poddania się na zasadzie "bo nie ma do kogo uderzyć" !

  7. #127
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Poznań
    Posty
    20

    Domyślnie 50D i 24-105/4L IS

    Witam,

    U mnie sytuacja wygląda tak: zdjęcia wykonaned 50D ze szkłem 70-200/4l ostre jak żyleta trafia zawsze w punkt, natomiast z 24-105/4l IS ostrzy jak chce. Sytuacja ma miejsce przy dużych odległościach obiektu od szkła, jak zrobiłem test z bliska wszystko wydaje się być ok i bądź tu mądry

    linki do zdjęć:

    microadjustment ustawione w body na "0"
    microadjustment ustawione w body na "-20"
    microadjustment ustawione w body na "+20"

  8. #128
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    Dobczyce, Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    317

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez siudym Zobacz posta
    ehh. Mam stare 20D, juz spust w nim praktycznie niedziala. Naprawiac nie bede nie ma sensu, wiekszosc fotek foce wciskajac spust z gripa malym palcem... Smieszne prawda. Do poki dziala mi 20D to bede go uzywal az nie padnie zupelnie. Body bede zmienial i to wlasnie na 60D. Dlaczego: Dla wielu smieszne, ale chce tryb video, ktory z wielka chcecia bede uzywal fotografujac ptaki, a okazyjnie nagrywal bede z nimi filmy 400-setka. Do tego 15mpix - na starcie daje mi to wieksze mozliwosci kadrowania i sam obiekt na 15mpix bedzie w 1:1 jak podpiecie extendera 1.4x. 400 jest ostra wiec 15mpix jej nie zaszkodzi. Do tego licze na jakies dodatki w 60D, ktore albo sie pojawia, albo nie.
    Albo....albo....

    Wg. mnie podniecanie się modelem którego nie ma to już onanizm sprzętowym.

    A może pogadamy o 70D

  9. #129
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    74

    Domyślnie

    Jak ktoś chce doświadczyć losowego łapania ostrości, niech się pobawi 50 mm 1.8 II . U mnie z bliska wszystko jest w punkt, tablice testowe idealnie. Niestety powyżej 3 metrów obiektyw celuje jak chce. Regulowałem sobie pod niego moją puchę, która miała delikatny BF, myślałem że to mu pomoże, niestety loteria jest ciągle taka sama, jedyna różnica że z bliska (do metra) teraz w 90 % mam w punkt.
    No ale ta 50mm kosztuje 400 zł i otrzymuje się taką jakość za jaką się zapłaciło niestety .
    7d + Tamron 17-50 2.8 + 70-200 2.8 L IS + canon 50/1.8 II + sigma 18-200 3.5-6.3 DC OS

  10. #130
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    51

    Domyślnie

    No... to ja tak mam ze 100 f 2,8 Macro USM i 85 f1,8 USM a także 70-300 f4-5,6 IS USM , że o kitowym 18-55 i 50 f1,8 wogóle nie wspomnę - we wszystkich przypadkach na 400 zdjęć może 10 ma prawidłową ostrość... A za tamte szkła się zapłaciło...oj zapłaciło się. Poza tym kolega pstryka portrety 40D z 50 f1,8 od 2 lat - żyletka! Innego mu nie trzeba. Czyli można tanim kosztem...

Strona 13 z 32 PierwszyPierwszy ... 3111213141523 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •