Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Wątek: Warunki gwarancji

  1. #1
    Bywalec Awatar tomek1906
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Krakow
    Posty
    217

    Domyślnie Warunki gwarancji

    Hej, witam

    albo nie moge znaleźć ( co bardziej prwdopodobne ) albo nie pojawiała sie dyskusja w tej sprawie.
    Mam 40D z marca 2008, dwukrotnie wymieniałem spust migawki na gwarancji (mam takowe wpisy) właśnie zaczął padać trzeci - cholera mnie bierze.
    Za ktorym razem moge sie ubiegac o wymiane calego aparatu i czy wogole jest takowy przepis?

  2. #2
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Legnica
    Posty
    15

    Domyślnie

    Hmm. Z tego, co wiem, to dopiero za czwartym.

  3. #3
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    276

    Domyślnie

    Za ktorym razem moge sie ubiegac o wymiane calego aparatu i czy wogole jest takowy przepis?
    Nie ma takiego przepisu (był za "komuny" ). Masz umowę gwarancyjną, i obowiązuje strony to, co w niej zapisane...
    Zwolennik ekumenizmu sprzętowego

  4. #4
    Początki nałogu Awatar Troyan
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    317

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomek1906 Zobacz posta
    Hej, witam

    albo nie moge znaleźć ( co bardziej prwdopodobne ) albo nie pojawiała sie dyskusja w tej sprawie.
    Mam 40D z marca 2008, dwukrotnie wymieniałem spust migawki na gwarancji (mam takowe wpisy) właśnie zaczął padać trzeci - cholera mnie bierze.
    Za ktorym razem moge sie ubiegac o wymiane calego aparatu i czy wogole jest takowy przepis?
    A ile zdjęć zapytam zrobiłeś ?
    Założyłem sobie FOTOBLOGA

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Toruń
    Wiek
    57
    Posty
    1 505

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Troyan Zobacz posta
    A ile zdjęć zapytam zrobiłeś ?
    Ale spust migawki był wymieniany już dwukrotnie i chyba ilość zrobionych zdjęć nie jest tutaj najważniejsza. Sądzę, że przyczyna "padania" spustu jest jakaś inna. Skoro aparat jest na gwarancji i już dwukrotnie była usuwana ta sama awaria, to określone stanowisko w tej kwestii powinien zająć serwis tomek1906 sądzę, że tam też powinieneś skierować swoje pytanie - a jak już będziesz znać na nie odpowiedź, to podziel się nią z nami na forum.
    Ostatnio edytowane przez Jago ; 28-04-2009 o 21:27
    C R5m2; C RF 24-70 L; C RF 100-500 L

  6. #6
    Początki nałogu Awatar Troyan
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    317

    Domyślnie

    Ale wiesz, jeśli Tomek używa 400d do produkcji filmów poklatkowych to juz inksza inkszość
    Założyłem sobie FOTOBLOGA

  7. #7
    Bywalec Awatar trolluch
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Wiek
    45
    Posty
    100

    Domyślnie

    ale jeśli to by miała być jakaś ogromna ilość zdjęć, to pewnie migawka też by padła...
    coś Canona, coś Tamrona, a i Nissin się znajdzie

  8. #8
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    71

    Domyślnie

    Zrezygnuj ze świadczeń gwaranta i oddaj sprzęt do sklepu na tzw. niezgodność towaru z zakupem. Pomocy udzieli ci federacja konsumenta http://www.federacja-konsumentow.org.pl/.

  9. #9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mk20 Zobacz posta
    Zrezygnuj ze świadczeń gwaranta i oddaj sprzęt do sklepu na tzw. niezgodność towaru z zakupem. Pomocy udzieli ci federacja konsumenta http://www.federacja-konsumentow.org.pl/.
    To będzie trudne, bo jak ma aparat powyżej 6 miesięcy to on musi udowodnić, że wada była w chwili sprzedaży. Od biedy można by to udowodnić, ale w tej chwili jest po dwóch gwarancyjnych wymianach przycisku i w zasadzie sklepu nie powinien ten spust interesować bo sprzedał z innym niż jest obecnie. Teraz trzeba ścigać wykonawcę naprawy gwarancyjnej za niesolidne naprawy.
    Zdaje się, że nie można sobie na przemian korzystać z niezgodności i z gwarancji. Jak się wybrało jedną drogą, to tego teraz trzeba się trzymać, zwłaszcza że już dwie naprawy były.
    Wymiana aparatu na nowy nie pomoże, bo podejrzewam, że uszkodzenie ponownie się pojawi. Po prostu trzeba delikatniej się obchodzić z aparatem...
    Ostatnio edytowane przez Przemek Lipski ; 29-04-2009 o 12:34
    "Wszyscyśmy z płócien
    Rembrandta:
    To tylko kwestia
    Światła ; " (Jacek Kaczmarski "Światło")

  10. #10
    pikus73
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Lipski Zobacz posta
    To będzie trudne, bo jak ma aparat powyżej 6 miesięcy to on musi udowodnić, że wada była w chwili sprzedaży. Od biedy można by to udowodnić, ale w tej chwili jest po dwóch gwarancyjnych wymianach przycisku i w zasadzie sklepu nie powinien ten spust interesować bo sprzedał z innym niż jest obecnie. Teraz trzeba ścigać wykonawcę naprawy gwarancyjnej za niesolidne naprawy.
    Zdaje się, że nie można sobie na przemian korzystać z niezgodności i z gwarancji. Jak się wybrało jedną drogą, to tego teraz trzeba się trzymać, zwłaszcza że już dwie naprawy były.
    Wymiana aparatu na nowy nie pomoże, bo podejrzewam, że uszkodzenie ponownie się pojawi. Po prostu trzeba delikatniej się obchodzić z aparatem...
    Kto ci takich głupot naopowiadał o tych 6 miesiącach Bo z "Ustawy ...." takie obostrzenie nie wynika. Skoro siedzisz poza Polską to powinieneś wiedzieć, że przepisy Polski są dostosowane do przepisów ochraniających konsumenta stosowanych szeroko w całej Europie.

    Odpowiedzialność sprzedawcy wynosi 24 miesiące + 2 dodatkowe miesiące ponieważ od czasu powstania usterki konsument ma 2 miesiące na jej zgłoszenie czyli teoretycznie usterka może powstać pod koniec 24 miesiąca
    W przypadku jej powstania zawiadamia on sprzedawcę w jakiejkolwiek skutecznej formie (list za potwierdzeniem odbioru, email) o powstałej wadzie powołując się właśnie na przepisy tejże Ustawy artykułując w tym piśmie co che aby sprzedawca zrobił tzn. wysuwa swoje roszczenia w stosunku do sprzedawcy. Kolejność jest następująca: naprawa ->wymiana->zwrot pieniędzy. Z uwagi na fakt, że aparat był już w naprawie w tym wypadku celowe byłoby żądanie wymiany ponieważ występuje tutaj istotność usterki z punktu funkcjonalności sprzętu i ewidentne narażanie użytkownika na znaczną niedogodność wynikającą z niemożności użytkowania w/w urządzenia.

    Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania. Jesli tego nie zrobi w tym terminie przyjmuje się, że uznaje to żądanie. Podstawą reklamacji jest zawsze dowód zakupu w jakiejkolwiek formie. Ustawa co prawda mówi o 6 miesiącach ale nie wyklucza, że wada produktu nie może ujawnić się po upływie tego czasu. Jest to prawo obowiązujące w Polsce a nie dobrowolne świadczenie producenta sprzętu, które realizuje on według własnego widzimisię i uznania.

    Inaczej: GWARANCJA CHRONI INTERESY PRODUCENTA, "USTAWA O SPRZEDAŻY..." chroni interesy konsumenta. Polskie prawo stoi wyżej niż widzimisię Canon Polska więc dziwię się, że większość problemów z sprzętem na tym forum nie jest rozwiązywana w ten sposób shock:

    Nie wprowadzaj więc człowieku ludzi w błąd .... skoro nauczono Ciebie czytać w szkole podstawowej to czytaj z zrozumieniem i nie posuwaj pierdół
    Jeśli nadal będziesz twierdził ,że to walę głupoty to informuję Ciebie, że pokój obok mojego siedzi Miejski Rzecznik Konsumenta więc mam info z pierwszej ręki. Wielokrotnie korzystałem ponadto z w/w uprawnień (aparat/części komputerowe, sprzęt hi-fi). Na gwarancję powołuję się zawsze w przypadku gdy miną 24 miesiące a sprzęt ma np. 36 lub 72 miesiące gwarancji producenta.

    Jeśli ktokolwiek chce mogę zamieścić na forum odpowiedni wzór pisma do sprzedawcy (do wykorzystania przez użytkowników)

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •