Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: Obiekt oswietlony z tylu

  1. #11
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2005
    Wiek
    41
    Posty
    90

    Domyślnie

    :-)) dzieki

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Blenda to takie ustrojstwo do odbijania swiatla (robienia zajaczkow)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Blenda_(fotografia)

    http://www.lastolite.com/reflectors.html
    ...

  3. #13
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Adamek - na twoje marudzenie odnosnie splaszczania czy swiatla lampy koniecznie znad aparatu mam dwie riposty:

    - softbox/parasolka
    - off-shoe cord

  4. #14
    Uzależniony Awatar CYNIG
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łaziska Górne
    Wiek
    58
    Posty
    694

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PORTER
    Jak powinno sie fotografowac obiekty oswietlone z tylu ??
    Brakuje w Twoim pytaniu najistotniejszej czesci, a mianowicie jaki efekt chcesz w ostatecznym rozrachunku otrzymac.

    Na tak postawione pytanie prawda sa zarowno odpowiedzi kolegow o doswietlaniu jak i na przyklad propozycja:
    - zmierz ekspozycje na swiatla sciagnij ja dodatkowo o 1 EV i ... dostaniesz ladna konturowa sylwetke.

  5. #15

    Domyślnie

    Ostatnie pytanie "co chcesz uzyskać" ma duży sens. Czasem doświetlenie pierwszego platu totalnie może zepsuć dobre ujęcie. Tylne oświetlenie daje bardzo ciekawe efekty i trzeba się zastanowić, czy warto dopalać lampą.

  6. #16
    Coś już napisał Awatar petryczk
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Juz niestety spowrotem w Polsce - Warszawa
    Posty
    60

    Domyślnie

    ok - tu kolega pytał chyba o fotografowanie ludzi, a mnie męczy inna rzecz - co jeśli mamy obiekt architektoniczny czy nawet szczyt gorski a za nim wciąż jasne niebo...na co mierzyć? Jak na niebo to obiekt za ciemny jak na obiekt to niebo przepalone.... zaznaczam ze chodzi mi o sytuacje gdy nie mozna uzyc firltru połówkowego szarego (np. wysoki wieżowiec który wtedy w połowie byłby przyciemniony). HDR - to jest rozwiązanie - ale czy da się to zrobić bez tej pomocy? Pozdrawiam i z góry dzięki za rady doświadczonych kolegów
    Dopiero zaczyna :-D
    MOJE PLFOTO
    Puszka30D; Szkla: Canon 10-22mm; 50mm f1.8 MK I; 24-105 L f4 IS;
    Statyw Manfrotto 3001BN+Head, Lowepro Nature Trekker AW II i troche innych szpargalow...

  7. #17
    Bywalec
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Darmstadt
    Wiek
    40
    Posty
    244

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez petryczk Zobacz posta
    na co mierzyć? Jak na niebo to obiekt za ciemny jak na obiekt to niebo przepalone.... zaznaczam ze chodzi mi o sytuacje gdy nie mozna uzyc firltru połówkowego szarego (np. wysoki wieżowiec który wtedy w połowie byłby przyciemniony). HDR - to jest rozwiązanie - ale czy da się to zrobić bez tej pomocy? Pozdrawiam i z góry dzięki za rady doświadczonych kolegów
    poza hdr, pozostaje jeszcze opcja RAW i delikatne wprowadzanie swiatla, jak dobre szklo to nawet po blocie pojdzie

  8. #18
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez petryczk Zobacz posta
    zaznaczam ze chodzi mi o sytuacje gdy nie mozna uzyc firltru połówkowego szarego (np. wysoki wieżowiec który wtedy w połowie byłby przyciemniony)
    myslisz sztampowo. polowka szara nie sluzy tylko i wylacznie do ustawiania jej na sztorc - ciemnym do gory

    i odpowiadajac na powyzszy zarzut "bo sie nie da": jak to sie nie da, jak sie da? ustawiasz holder w pozycji "w poprzek" i zakladasz dwie polowki - jedna przyciemniajaca lewa strone, druga druga. jak masz coupling ring to nawet mozesz zalozyc polowki w dwa holdery lekko pod skosem. jak sie to madrze zrobi to w srodku mozna uzyskac ze 2 dzialki mniej tlumienia niz na zewnatrz. a to juz duzo.

    nie, nie upieram sie, ze to nie jest perwersja tylko ze ja jestem old-school i mam duza awersje na HDR ktory staje sie fetyszem osob nie lubiacych myslec i nie umiejacych poprawnie naswietlic, a do tego napedzaja takie cyfrograficzne oglupienie, ze rasowe mocne cienie albo partie bardzo jasne na zdjeciach to cos karygodnego przy czym, to jest uwaga ogolnie, nie do Twojego przypadku
    www albo tez flickr

  9. #19
    Coś już napisał Awatar petryczk
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Juz niestety spowrotem w Polsce - Warszawa
    Posty
    60

    Domyślnie

    akustyk - podziwim Twoje zdjęcia dzieki za kreatywne rady - ma sens; właśnie się zastanawiałem jak do cholery by "wyciąć szarą połówkę" coby pasowała np. do sfocenia wieżowca w którym pracuję

    To jeszcze zapytam eksperta - jak dokładnie uzyć szarej połówki - zmierzyć najpierw bez filtrów (na co - na jasną partię czy ciemną?) a potem dopiero założyć filtr? pozdrawiam i dzieki
    Dopiero zaczyna :-D
    MOJE PLFOTO
    Puszka30D; Szkla: Canon 10-22mm; 50mm f1.8 MK I; 24-105 L f4 IS;
    Statyw Manfrotto 3001BN+Head, Lowepro Nature Trekker AW II i troche innych szpargalow...

  10. #20
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez petryczk Zobacz posta
    To jeszcze zapytam eksperta - jak dokładnie uzyć szarej połówki - zmierzyć najpierw bez filtrów (na co - na jasną partię czy ciemną?) a potem dopiero założyć filtr? pozdrawiam i dzieki
    z tym pogrubionym to pojechales po bandzie

    a co do pytania: nie wiem czy odpowiedz Cie bedzie satysfakcjonowac, ale ja polowek uzywam "na oko", korzystajac z "wbudowanej pamieci scen"
    zakladam filtry tak jak uwazam, ze bedzie najlepiej. potem mierze to co mam w polu pomiarowym w srodku i dokladam korekte wynikajaca z systemu strefowego i ewentualnej poprawki na "naswietlanie do prawej" (czyli znowu "na oko" szacuje jasnosc). najczesciej dziala, a czasem robie druga klatke z korekta ekspozycji, jesli rozpietosc sceny wymaga bardzo duzej dokladnosci.

    metoda na pomiar a potem zakladanie filtrow pewnie jest lepsza i pewniejsza, ale wyrobilem sobie na tyle dobre oko, zeby radzic sobie bez niej. a oszczedza mi czasu.

    tak ze, jakbys chcial madrych wskazowek, to chyba musisz kogos innego zapytac
    www albo tez flickr

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •