Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1516

Wątek: Dofinansowanie na działalność z urzędu pracy

Widok wątkowy

  1. #11
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    256

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nagor Zobacz posta
    kondeusz - zakupy nie muszą być na "srodki trwałe" jako pojęcie czysto księgowe.
    Gdyż za taki środek uważa się produkt który kosztuje ponad 3 tyś i będzie służyć ponad 2 lata. czyli kupując np 50/1,4 to nie jest środek trwaly jak i kilka innych obiektywów.
    I tu się lekko mijamy z prawdą.
    Środek trwały zgodnie z def. to każdy składnik rzeczowy o:
    - długim czasie użytkowania (ponad) rok
    - mający postać materialną (rzeczową)
    - kompletny, tj zdatny do użytku w chwili zakupu i używany na potrzeby firmy.
    Nasz kochany aparat fiskalny doprecyzował dla celów podatkowych rozggraniczenie na środki trwałe o niskiej wartości (do 3500 netto bez VAT) oraz środki trwałe o znacznej wartośći (te droższe niż 3500 netto).
    W przypadku tych o niskiej wartości możemy dla potrzeb podatkowych naliczenie VAT-u oraz kosztów do pod doch. wliczyć je jednorazowo w koszty bez konieczności rozliczania amortyzacji długookresowej (lecz jak chcemy to też tak można).
    Dla środków trwałych powyżej 3500 pln netto należy prowadzić odpowiednie rejestry środków trwałych w firmie określając ich cenę początkową, stawki amortyzacyjne itp (szczegóły do znalezienia w sieci).
    Tak więc podsumowując można powiedzieć, że długopis to też środek trwały o niskiej wartości. W praktyce kupujemy go wrzucamy w całości w koszty, pomniejszając podatek dochodowy i VAT i powinniśmy też zaewidencjonować go w rejestrze wyposażenia.
    Dla przykładu papier ksero (np. ryza) jest materiałem biurowym, ekspoloatacyjnym i jako tako samodzielnie możemy przyjąć, że nie pełni żadnych funkcji a okres użytkowania jest mniejszy niż rok.
    Sam obiektyw nie jest też jest samodzielnie działającym środkiem trwałym powinien być przypisany konkretnemu zestawowi i wtedy jeżeli wartość zestawu przewyższy 3500 powinno się całość amortyzować. Tak mówi teoria. Praktyka często nie idzie w parze.

    Tak dla ciekwaskich podaję linka, którego na szybko znalazłem:

    http://www.vat.pl/srodki-trwale/

    A dla tych, którzy uważają, że słoik za 1500 pln i nie tylko, to nie środek trwały polecam przeczytanie przez analogię, czy zakup w częściach komputera do 3500, monitora do 3500 i drukarki do 3500 może stanowić o zaliczeniu tego jako odrębnych środków trwałych czy trzeba to sparować w zestaw samodzielnie funkcjonujący i wtedy patrzeć na koszty łączne odsyłam do wielu interpretacji US i UKS. Jest tego wiele w sieci i problemów, którzy mają podatnicy z tym również.
    Ostatnio edytowane przez darecky ; 24-09-2009 o 10:28

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •