Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Problem z doborem sprzętu, zamianą szkieł...

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    52

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bodziewicz Zobacz posta
    jednak najważniejsze dla mnie to zdjęcia w niezbyt doświetlonych miejscach (teatr, koncerty, zadymione puby, itp). Zależy mi na jak największej czułości, by nie używać błysku.
    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Proponuję 40D + C17-40/4L + 70-200/4L
    Marfot, jesteś pewien ?

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 586

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr1 Zobacz posta
    Marfot, jesteś pewien ?
    Wycofuję się, rzeczywiście nigdzie nie było napisane, że ma być tanio :smile:. A więc C16-35/2,8L i C70-200/2,8L IS.
    Moim zdaniem sympatyczny jasny zestaw do cropa i analoga.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  3. #3
    bodziewicz
    Guest

    Domyślnie

    Poczytałem odnośniki, za które dziękuję i ... i dalej nie wiem na co spoglądać. Faktycznie, szumy są mniejsze na FF, zresztą moim zdaniem, te wszystkie obecne modele z cropem to tylko przejściówki, za jakiś czas i to myślę niedługi, FF zagości na dobre we wszystkich modelach lustrzanek. Tak jak czytałem w linkach, 40D, D90 - owszem to dobre sprzęty, ale za pół roku, rok, będzie sie o nich wspominało, że "były" fajne. Co do obiektywów, na początek chciałbym jeden zoom, taki, który najczęściej będzie używany do większości (w teatrze czy małym klubie - odległości od sceny są niewielkie), zdjęcia robione mają być z ręki (więc waga ważna). Mówiąc szczerze, myślę o 5D i 24-70/2,8. Czy jest jakiś dobry (polecany) obiektyw z ciut większym zoomem (np w zakresie 24 do 100-130mm)? Taki bardziej uniwersalny? Myślę, że 5D, 5DII lub D700 jest chyba najrozsądniejszym wyborem (myślę o najbliższych 3-4 latach) i będę podążał tym tropem. Pewnie przy analogu pozostanie mój uszkodzony zoom i nie będę wymyślał. Aaa... jeszcze jedno, dużo naczytałem się o tych zabarwieniach zdjęć z matryc D700 i 5D, czy faktycznie tak jest? czy może problem jest już rozwiązany? Mnie osobiście te z 5D lepiej leżą (przynajmniej wg testów).
    Pozdrawiam

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    43
    Posty
    577

    Domyślnie

    Ja osobiscie polecam Ci to co sam mam, czyli 5d i 24-105L na poczatek jako uniwersalny zoom. Potem jakis 70-200, w zaleznosci od budzetu, a potem 17-40 lub 16-35 jesli bedziesz potrzebowal szeroko lub szeroko i jasno. Zamiast 24-105 mozesz wziac 24-70, ale wg mnie nie warto. Lepiej pojsc w stalki. Sigma 20/1,8 ; C30/2 ; 50/1,8 lub 1,4 i 85/1,8 znakomicie pokrywaja nawet szerszy zakres i dadza lepszy obraz niz zoomy. Do eosa 5 to wszystko pasuje i dobrze wspolpracuje (sam mam wiec wiem). Co do metza 54 to nie wiem dokladnie czy bedzie wspolpracowal dobrze z cyfra. Jesli chodzi o cropa to bym sobie darowal, tym bardziej ze jestes przyzwyczajony do analoga.
    5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58

  5. #5
    bodziewicz
    Guest

    Domyślnie

    Bardzo dziękuję Ci Mariusz_C! O taką konkretną odpowiedź mi chodziło. Fajnie, że ktoś ma taki zestaw do jakiego ja dążę, łatwiej wtedy o doradę. Co do współpracy z eosem5, to ten zoom 24-105L będzie współpracował? Czy pisałeś tylko o stałkach? Myślałem już o zmianie całości na Nikona (tzn F100 + D300-700). Jakoś jestem przyzwyczajony do eosa, mam go ładnych parę lat, kosztował mnie wówczas fortunę, a teraz... teraz to czyste kpiny, chodzą takie piątki po paręset złotych! A mój jest jak nowy! Owszem zrobiłem nim kilkadziesiąt klisz, a co to jest! Slajdy wychodzą super, jak się je rzuci na ekran 2-metrowy - poprostu bajka. Napisz mi jeszcze Mariusz_C, jak ta 5D sprawuje się w zaciemnionych miejscach? Właśnie teatr, kluby, koncerty kameralne, itp - to miejsca w których często bywam i używanie lampy burzy tamtejszy klimat. Jak jest z AF? Czy to prawda, że tak się gubi? (w stosunku do np. D300, czy D700). W sumie, Metz pozostanie do eosa, chyba że się go da przeprogramować lub wymienić coś z elektroniki - na 54i. Jak nie, trudno.
    Pozdrawiam!:-D

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •