Strona 21 z 23 PierwszyPierwszy ... 111920212223 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 226

Wątek: Canon 5D (uzywany) czy 50D (nowy)

  1. #201
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez YaneC Zobacz posta
    YaneC, prawie wszystkie przytoczone przez ciebie oferty pochodzą z Hong Kongu,
    więc dolicz koszty przesyłki (ok. 40 GBP), no i cło oczywiście.

    Tak się składa że kupiłem swoje body u jednego z tych sprzedawców (T-Dimension) i dołożyłem do tego 99 Euro opłaty celnej,
    tylko tyle dlatego, że przesyłka była wyceniona przez niego na ok. 350 Euro.
    Strach pomyśleć o kwocie, gdyby podał wartość faktyczną.

    Więc kwoty które podajesz, to nie są ceny końcowe.
    Zrób proste dodawanie, i przekalkuluj czy się opłaca.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  2. #202
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2009
    Wiek
    61
    Posty
    367

    Domyślnie

    No tak, zbyt szybko 'zareagowałem'...
    Ja chyba odpuszczę sobie tam zakupy - parę stówek różnicy a w razie czego gwarancja krótsza no i kłopot...

    Zauważyłem mały spadek cen u nas (zaznaczam mały ale jednak).
    Wezmę chyba u nas częściowo na raty 40D

  3. #203

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    YaneC, prawie wszystkie przytoczone przez ciebie oferty pochodzą z Hong Kongu,
    więc dolicz koszty przesyłki (ok. 40 GBP), no i cło oczywiście.

    Tak się składa że kupiłem swoje body u jednego z tych sprzedawców (T-Dimension) i dołożyłem do tego 99 Euro opłaty celnej,
    tylko tyle dlatego, że przesyłka była wyceniona przez niego na ok. 350 Euro.
    Strach pomyśleć o kwocie, gdyby podał wartość faktyczną.

    Więc kwoty które podajesz, to nie są ceny końcowe.
    Zrób proste dodawanie, i przekalkuluj czy się opłaca.

    Pozdrówka!

    O psiakość!
    Jesteś pierwszym znanym mi przypadkiem, gdy irlandzkie cło czepia się paczek z e-bay'a!
    Ja do tej pory zassałem z Hąkągu obiektyw (digital-rev) a z Tajwanu aparat (shueido) i zero cła, zero problemów! Koledzy z Dublina, co sprowadzali z HK aparaty i obiektywy również nigdy nie wspominali o żadnych dodatkowych opłatach.
    Teraz chcę kupić dość powaznie kosztujące szkło i muszę powiedzieć, że mnie nastraszyłeś nieco - chyba w takim układzie wezmę z UK... różnica w cenie niewielka (niższe koszty przesyłki) a przynajmniej zero ryzyka że się cło czepi.
    Co to? Credit crunch spowodował nagłą aktywność celników? Diabli by to...
    Fotografuję bez pośpiechu... Mój sprzęt: 1/ Dobre i wygodne buty. 2/ Zestaw "Małpa z Brzytwą" czyli ΣSIGMALux 50mm f/1.4 EX DG HSM z przypiętym 5DMkII, zoom nożny, flash... jaki flash???
    3/ Czasem także ΣSIGMA 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM i Carl Zeiss Planar T* 1.4/85 ZE

  4. #204
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez il Dottore Zobacz posta
    O psiakość!
    Jesteś pierwszym znanym mi przypadkiem, gdy irlandzkie cło czepia się paczek z e-bay'a!
    Ja do tej pory zassałem z Hąkągu obiektyw (digital-rev) a z Tajwanu aparat (shueido) i zero cła, zero problemów! Koledzy z Dublina, co sprowadzali z HK aparaty i obiektywy również nigdy nie wspominali o żadnych dodatkowych opłatach.
    Teraz chcę kupić dość powaznie kosztujące szkło i muszę powiedzieć, że mnie nastraszyłeś nieco - chyba w takim układzie wezmę z UK... różnica w cenie niewielka (niższe koszty przesyłki) a przynajmniej zero ryzyka że się cło czepi.
    Co to? Credit crunch spowodował nagłą aktywność celników? Diabli by to...
    No cóż, może miałem pecha, ale żeby odebrać przesyłkę od kuriera DHL musiałem uiścić 99 Euro opłaty celnej.
    Żeby nie było, próbowałem gościowi tłumaczyć że wszystkich opłat dokonałem u sprzedawcy,
    ale ten grzecznie mi pokazał papier z opłatą celną i powiedział że musi skonsultować z centralą
    po czym nie mogąc się dodzwonić odjechał.
    Powiedział że wróci jak tylko wyjaśni sprawę - nie wrócił, niestety.

    Finalnie dbierałem paczkę osobiście w siedzibie DHL przy lotnisku i nie dało się jej "dostać" bez tejże opłaty.

    Wcześniej też kupowałem z HK różne drobiazgi i nie było problemów.
    Może dlatego że zwykłą pocztą docierały, a nie kurierem.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  5. #205
    Pełne uzależnienie Awatar arturs
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    49
    Posty
    4 196

    Domyślnie

    trochę rzeczy z Chin czy Tajwanu ściągamy do firmy i generalnie teraz jest tak, że DHLe, TNT i UPSy i wszyscy międzynarodowi kurierzy dają do oclenia (a w zasadzie mają własne agencje celne) wszystkie paczki które wjeżdzają na teren UE i mają jakąś wartość/rachunek.. i nie kombinują, bo im się nie opłaca - są kwity, wartość taka i taka - tyle się należy - szybko i sprawnie.. poczty jeszcze nie mają swoich agencji celnych tak sprawnych jak te "kurierskie" bo to wynika choćby z ilości przesyłek..
    5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|

  6. #206
    Bywalec Awatar zyyys
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    48
    Posty
    152

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez il Dottore Zobacz posta
    OK, czyli kolejny dowód na to, że inwestycja w solidną szklarnię bardziej się opłaca niż wymiana body co 6 miesięcy, bo zmienił się numerek, aha i jest lepszy wyświetlacz no i (rzecz absolutnie fotografowi niezbędna) wspaniałe filmy HD!
    Ale powiedz szczerze kto wymienia body co 6 m-cy? Koledzy na forum chcą przejść z xxxD na xxD lub xD, a taki rozwój jak najbardziej zrozumiały.

    Oczywistym jest, że dane korpusy przeznaczone są do danych zastosowań. I tak nikt kto pracuje jako fotograf np dla dużej gazety nie będzie biegał z 350ką po imprezach tylko po to by udowodnić, że można. Wszystko można pytanie po co? Aparat na którym się zarabia to takie samo narzędzie pracy jak każde inne w innej dziedzinie np w transporcie nikt nie będzie woził towaru 10 razu żukiem jeśli może raz ciągnikiem siodłowym, a jeśli go nie stać to nie prowadzi firmy.
    Słowem wszystko zależy od zastosowań i Ci co wiedzą to wiedzą.
    A jeśli ktoś amatorsko chce sobie kupić super puchę to dlaczego nie? skoro ma kasę to niech się cieszy z lepszego sprzętu. Nie rozumiem, dlaczego sprawdzacie wszystko do talentu.
    BTW co drugi hobbysta nie leci do sklepu po jedynkę bo jest najlepsza - każdy ma to co może mieć.
    I powiedzmy to otwarcie lepsze body to lepszy sprzęt pod każdym względem i nie ma sensu sprawdzać go do tego czy ktoś go wykorzystuje czy nie. No może pomijajac przykład kolegi powyżej - ale to może jakiś nowy nurt w reportażu

    To brak kasy jest powodem kombinowania, a może takie szkło, a może jednak puszka bo kolega ma lepszą. Ja myślę, że powoli i wytrwale każdy i tak dojdzie do swojej wiedzy i doświadczenia ale zanim to nastąpi to takich pytań z cyklu to czy tamto nie braknie

    Śmiejesz się z filmów HD, a sam polecasz kolegom nową 5kę - ja wiem, to nie z powodu filmów. Ale miałem już przyjemność robić filmik 5ką i to co ten aparat daje mnie zszokowało do tej pory nie miałem jeszcze do czynienia (filmem się nigdy nie zajmowałem) z tak profi obrazem z aparatu. Dla mnie bomba można fajnie wykorzystać.

    Ok bo ja też się rozgadałem Reasumując kupujcie na co Was stać i nie przejmujcie się tylko cieszcie z focenia - zawsze później możecie bodziaka zmienić. Technika się nie zatrzyma, a jak będziecie cały czas zbierać na lepszy to się nie nacieszycie tym co teraz.

  7. #207

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zyyys Zobacz posta
    /.../

    Śmiejesz się z filmów HD, a sam polecasz kolegom nową 5kę - ja wiem, to nie z powodu filmów. Ale miałem już przyjemność robić filmik 5ką i to co ten aparat daje mnie zszokowało do tej pory nie miałem jeszcze do czynienia (filmem się nigdy nie zajmowałem) z tak profi obrazem z aparatu. Dla mnie bomba można fajnie wykorzystać.

    Ok bo ja też się rozgadałem Reasumując kupujcie na co Was stać i nie przejmujcie się tylko cieszcie z focenia - zawsze później możecie bodziaka zmienić. Technika się nie zatrzyma, a jak będziecie cały czas zbierać na lepszy to się nie nacieszycie tym co teraz.
    Polecam nową piątkę, bo to jest naprawdę przyzwoity aparat. A gdyby bezlitośnie ograniczał mnie budżet, to wolałbym raczej 50D niż 40D. Obrazek może nie tak dobry, jak w 40D (ale od czego PS?), za to jest microadjustment, co naprawdę może się w życiu przydać. Róznica w cenie IMO warta - minimalnej przecież - dopłaty.
    Co do filmów, to zgadzam się, że efekty bywają zadziwiające, jednak cała zabawa jest (przynajmniej dla mnie) nieco upierdliwa i nowa 5-ka pod tym względem wielkiej kariery raczej nie zrobi.
    Dowód? Miliony fotek z 5DMkII w sieci, niektóre wprost wybitne, a wybitnych filmów po takim czasie od wprowadzenia aparatu na rynek, jakoś nie widać!
    Inny target - Canon głupio dał się wciągnąć Nikonowi do zabawy w filmowanie. Tak naprawdę to jest przydatny ficzer dla kompaktów czy ultrazoomów. W segmencie drogich lustrzanek pozostanie raczej ciekawostką.
    Ale niech sobie będzie - jak długo nie degraduje obrazu, mi nie przeszkadza.
    Wracając do Twoich wniosków... w zasadzie to 100% racji, tylko jest jedna rzecz... lustrzanka potrzebuje obiektywów. I szkieł EF-S nie założy się potem na FF (jeśli komuś przyjdzie ochota przejść na pełną klatkę). A właśnie szkła EF-S 17-55 i 10-22 powodują że wielu ludzi "ugrzęzło w cropie".
    Obydwa znakomite ale swoje kosztują i do FF się ich nie podepnie. Dlatego tak naprawdę różnica cenowa między 5DMkII a 50D nie jest aż tak wielka... można oczywiście używać od samego początku szkieł EF, ale co wówczas z naprawdę szerokim kątem dla landszafciarzy i amatorów fotografowania architektury? Nie da się! Więc do ceny 50D na dzień dobry trzeba doliczyć EF-S 10-22.
    EF-S 17-55 to osobna historia - rządzi i wymiata na cropie, dla wielu ukochany obiektyw, tylko co z nim zrobić po przejściu na FF? Oczywiście można sprzedać - ślubu z puszką i słoikami nie braliśmy! Ale za używany sprzęt trudno w dzisiejszych ciężkich czasach dostać naprawdę dobre pieniądze.
    I tak dalej... Kurka, nie ma prostych recept. Na pewno obiektywy są bardziej "długowieczne" (technologicznie patrząc) od body, tylko że zakup EF do xxD z perspektywą przesiadki na FF powoduje, że nie mamy ultraszerokiego kąta a i w średnich zakresach wielu przedkłada jakość obrazu EF-S 15-55 nad EF 24-70.
    Nowa Sigma 24-70 ma szansę pogodzić te tendencje (tylko na razie cena odstrasza, ale może się ustabilizuje na niższym poziomie - w końcu to nowość).
    Fotografuję bez pośpiechu... Mój sprzęt: 1/ Dobre i wygodne buty. 2/ Zestaw "Małpa z Brzytwą" czyli ΣSIGMALux 50mm f/1.4 EX DG HSM z przypiętym 5DMkII, zoom nożny, flash... jaki flash???
    3/ Czasem także ΣSIGMA 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM i Carl Zeiss Planar T* 1.4/85 ZE

  8. #208
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Rumia
    Wiek
    49
    Posty
    299

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez il Dottore Zobacz posta
    Dlatego tak naprawdę różnica cenowa między 5DMkII a 50D nie jest aż tak wielka...
    4 tysiące a 10 tysięcy, masz rację, różnica nie jest wielka. Tylko 2,5 raza więcej.
    Dla mnie jest to znacząca różnica, a zarabiam powyżej średniej krajowej.

  9. #209

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez malkontent Zobacz posta
    4 tysiące a 10 tysięcy, masz rację, różnica nie jest wielka. Tylko 2,5 raza więcej.
    Dla mnie jest to znacząca różnica, a zarabiam powyżej średniej krajowej.

    Sorki, ja zyje na innym serwerze Matrixa, faktycznie w PL to wyglada nie za ciekawie, juz powoli zapominam...
    Ale cytujesz wybiórczo: ja mowie nie o cenie nowej puszki, tylko zakladam dokupienie do 50D szkielek EF-S: 10-22 i 17-55, ktorych potem nie wykorzystamy na FF (swoja droga to zycze kazdemu tak "ugrzeznac w cropie"! ). No i roznica robi sie w tym momencie niewielka (zakladajac oczywiscie ze FF jest docelowym aparatem, ale niby dlaczego mialby byc???).
    Pozdrawiam
    Fotografuję bez pośpiechu... Mój sprzęt: 1/ Dobre i wygodne buty. 2/ Zestaw "Małpa z Brzytwą" czyli ΣSIGMALux 50mm f/1.4 EX DG HSM z przypiętym 5DMkII, zoom nożny, flash... jaki flash???
    3/ Czasem także ΣSIGMA 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM i Carl Zeiss Planar T* 1.4/85 ZE

  10. #210
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez il Dottore Zobacz posta
    No i roznica robi sie w tym momencie niewielka
    Skoro zakładasz dokupienie 10-22 i 17-55 do 50D to załóż jeszcze dokupienie jakiegoś rozsądnego szkła (albo szkieł, najlepiej pokrywających ten sam zakres co dwa wspomniane) do 5DMkII i wtedy porównaj różnicę cenową .
    Bo takie porównywanie ceny gołej puszki fullframe do ceny zestawu crop+dwa bdb szkła to zwykła demagogia.

Strona 21 z 23 PierwszyPierwszy ... 111920212223 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •