Strona 10 z 13 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 130

Wątek: Ekstremalnie krótkie czasy błysku w lampach studyjnych

  1. #91
    socom_45
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta

    Aparat -> Lampa z HSS -> Fotocela z wyjściem synchro > Kabel synchro > Radiowy nadajnik typu chinol > ................................. > Radiowy odbiornik typu chinol > kabel synchro > Lampa docelowa.
    Działa

  2. #92
    Pełne uzależnienie Awatar Tezet-gdynia
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    1 283

    Domyślnie

    Oooo, temat ktory ostatnio probowalismy zglebic dlaczego tak sie dzieje Mam pewien patent ktory moglby pokazac opoznienia itp. Tylko ze potrzebna jest osoba obeznana troche ze sprzetem audio: moze byc laptop i mikrofon do skype :P

    Patent polegal by na tym, zeby ustawic mikrofon blisko lampy studyjnej i stanac z aparatem blisko tego mikrofonu - wlaczyc nagrywanie - i nagrac dzwiek migawki i lampy studyjnej, wyzwalanej w HSS. A pozniej sprobowac zrobic to samo z chinczyka. Jestem ciekaw czy roznica w czasach byla by do zarejestrowania dzwiekiem. Migawka i lampa sa na tyle glosne ze spokojnie dalo by sie to nagrac Taka proba mogla by pomoc przy zrozumieniu dlaczego z fotoceli to dziala, a z chinczyka nie

  3. #93
    konradzalewski
    Guest

    Domyślnie

    Przykleję się do wątku czasu synchronizacji i zapytam czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem..
    chińskie lampy Powerlux 300, ciemny pokój wyłączone piloty- robię kilka zdjęć na różnych czasach synchronizacji (1/40, 1/60, 1/125, 1/160) i zauważam że klatki są inaczej naświetlone, tendencja: im dłuższy czas tym zdjęcie jaśniejsze.
    Teoretycznie powinny być identyczne, wpływ światła zastanego żaden-ciemno że nie widzę ręki, ISO 100 F/11.
    Rozrzut mocy błysków też raczej odpada bo na jakież 20 klatek wyraźnie widać związek z czasem naświetlania, podczas gdy np. 10 zdjęć na tym samym czasie i przy tej samej mocy błysku różnice są praktycznie pomijalne, podczas gdy porównując fotkę przy 1/40 z ta przy 1/125 na histogramie widać ok 0,5 EV różnicy.
    Sprawdzałem na 2 korpusach 5D i 40D tak samo.

    Czy to jakaś bezwładność palnika (zbyt wolno gaśnie????)?
    Pozdrawiam

  4. #94
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradzalewski Zobacz posta
    Czy to jakaś bezwładność palnika (zbyt wolno gaśnie????)?
    Pozdrawiam
    dokladnie tak, zreszta oprocz tego mniejszego naswietlenia powinienes tez widziec na zdjeciach delikatny grandient,
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  5. #95
    konradzalewski
    Guest

    Domyślnie

    A czy w sprzęcie studyjnym z "normalnej" półki też tak się dzieje?, miałem do czynienia z lampami Hensel i tego nie zauważyłem (ale też się nie doszukiwałem takich zagwózdek)

  6. #96

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradzalewski Zobacz posta
    Czy to jakaś bezwładność palnika (zbyt wolno gaśnie????)?
    Nie, to nie to. Co prawda oczywiście czas t 1/10 jest kilkukrotnie dłuższy od t 1/2, ale to nie sa czasy dłuższe od czasu 1/160s

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    dokladnie tak, zreszta oprocz tego mniejszego naswietlenia powinienes tez widziec na zdjeciach delikatny grandient,
    no i to wskazuje na to, że kłopot jest z synchronizacją lamp za pomocą radia. Założe się, że w ten sposób były synchronizowane lampy, choc autor postu tego nie napisał
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  7. #97
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    Nie, to nie to. Co prawda oczywiście czas t 1/10 jest kilkukrotnie dłuższy od t 1/2, ale to nie sa czasy dłuższe od czasu 1/160s

    no i to wskazuje na to, że kłopot jest z synchronizacją lamp za pomocą radia. Założe się, że w ten sposób były synchronizowane lampy, choc autor postu tego nie napisał
    klopoty z synchronizacja to jedno, ale bezwladnosc palnika tez wystepuje, zreszta wlasnie dlatego lampy studyjne dzialaja z HSS
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  8. #98
    konradzalewski
    Guest

    Domyślnie

    no i to wskazuje na to, że kłopot jest z synchronizacją lamp za pomocą radia. Założe się, że w ten sposób były synchronizowane lampy, choc autor postu tego nie napisał
    Więc, synchronizowałem albo 580 EX II ustawioną na manual 1/32 z wyłaczonym hss, albo kabelkiem, wyzwalacz radiowy niestety gdzieś wcięło

  9. #99

    Domyślnie

    No to jestem zdziwiony, nigdy nie słyszałem o takim przypadku jak twój.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  10. #100
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    74

    Domyślnie

    Witam,
    Do leciwego Canona 350D podłączyłem sowiecką lampę błyskową Łucz1,
    za pomocą swojego układu synchronizacji HSS.
    Efekt jest taki,



Strona 10 z 13 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •