Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Wątek: Problem z kolorami

  1. #11
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Tychy
    Wiek
    38
    Posty
    66

    Domyślnie

    a o wsadowej obróbce plików nie słyszeliście ? i o ustawieniu balansu bieli takiego samego dla wszystkich zdjęć w danych warunkach oświetleniowych? np wszystkie zdjęcia z jednego pokoju...
    40D 20D 70-200 2.8L is 17-40 4L 50 1.8 50 1.4 430exII Kit a to wszystko żeby plecy prostować bo zdjęć robić nie umiem...

  2. #12
    Naked.Photo
    Guest

    Domyślnie

    Jasne, że jest obróbka wsadowa - ale to już obróbka. Myślę, że kolor warto mieć w miarę poprawny już na wyjściu z aparatu - to przecież żaden problem. Nawet jak wrzucisz na batch, to w zależności od rozdzielczości i ISO, cały proces może potrwać.

    Pozdr!

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Więcek czasu stracisz na ustawianiu tego balansu bieli, niż na korekcji RAW'a gdzie ustawienie odpowiedniego WB przy odpowiednio dużej dawce praktyki będzie Ci zajmować chwilę. Szkoda czasu na zaprzątanie sobie głowy tym problemem (i jpg w ogóle).
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  4. #14
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Boruja Kościelna
    Wiek
    47
    Posty
    172

    Domyślnie

    Dorzuce tylko, ze rzucilo mi sie w oczeta (w watku o zarowkach z grubsza), iz w zaleznosci od 'zarowy' czyli zrodla swiatla moga wychodzic herezje w kolorach. Niektore zrodla swiatla maja bardzo waski, albo 'poszatkowane' widmo - np zarowy halogenowe, czy chocby diodowe. W efekcie, nawet przy poprawnym ustawieniu WB moga wystapic mniejsze lub wieksze przeklamania w poszczegolnych kolorach :]
    ...ani krzty talentu + 1,5kg sprzetu...
    (40D + T 17-50 /f2.8 i glod na wiecej)

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Zdecydowanie popieram Kolegę sugerującego ręczne nastawianie temperatury bieli. Nawet jeśli się Pan pomyli, to całą serię poprawia się wówczas tak samo. Z własnego doświadczenia powiem, że z reguły ustawiam 5500K, co odpowiada skorelowanej temperaturze barwowej odpowiadającej oświetleniu światłem dziennym lub błyskowym.

    Ponadto proszę pamiętać, że kolorowe ściany w pomieszczeniu, powodują rozmaite ciężkie do zniwelowania, zafarby. Światło trzeba koniecznie odbijać od czegoś o neutralnej barwie, najlepiej białego.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 12-02-2009 o 14:37
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar canis_lupus
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    40
    Posty
    1 252

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Max78 Zobacz posta
    Dorzuce tylko, ze rzucilo mi sie w oczeta (w watku o zarowkach z grubsza), iz w zaleznosci od 'zarowy' czyli zrodla swiatla moga wychodzic herezje w kolorach. Niektore zrodla swiatla maja bardzo waski, albo 'poszatkowane' widmo - np zarowy halogenowe, czy chocby diodowe. W efekcie, nawet przy poprawnym ustawieniu WB moga wystapic mniejsze lub wieksze przeklamania w poszczegolnych kolorach :]
    Akurat Wszelakie żarówki maja piękne liniowe widmo światła. Halogeny też i mają jeszcze tę zaletę, że mają wyższą temperaturę barwową.
    "I love You Cię" Różyczko...
    Galeria ,
    Druga galeria,

  7. #17
    Bywalec Awatar zyyys
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    48
    Posty
    152

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Zdecydowanie popieram Kolegę sugerującego ręczne nastawianie temperatury bieli.
    W przypadku jpg-ów to bardzo dobre rozwiązanie. Niestety w 450D nie ma możliwości ręcznego nastawu WB w stopniach K. Pozostaje szara karta i to działa. IMO łatwiej i szybciej jest robić zdjęcia w RAWach oprócz wpływu na WB mamy jeszcze ogromne możliwości pracy nad zdjęciem.

    Ponadto proszę pamiętać, że kolorowe ściany w pomieszczeniu, powodują rozmaite ciężkie do zniwelowania, zafarby. Światło trzeba koniecznie odbijać od czegoś o neutralnej barwie, najlepiej białego.
    No to jest zmora czasem nie do przeskoczenia nawet przy wywoływaniu rawa.
    Użycie lampy błyskowej i odbicie jej od białego sufitu pomaga ale przy samym świetle zastanym zdarzają się mieszkania nie do ogarnięcia

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zyyys Zobacz posta
    W przypadku jpg-ów to bardzo dobre rozwiązanie. Niestety w 450D nie ma możliwości ręcznego nastawu WB w stopniach K.
    Ale są piktogramy "słoneczka", "chmurki" etc. Z tego co mi wiadomo "słoneczko" odpowiada właśnie 5500K.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  9. #19
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    119

    Domyślnie

    słoneczko 5200
    domek z cieniem 7000
    chmurka 6000
    żarówka 3200
    jarzeniówka ( chyba ) 4000
    Ostatnio edytowane przez kicha ; 12-02-2009 o 16:00

  10. #20
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wawa
    Wiek
    54
    Posty
    371

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez janmar Zobacz posta
    Można sobie radzic róznie.Np.szara karta,bracketing WB,znajomość temp. barwowej stosowanego światła i jej ustawienie w aparacie,metoda prób i błedów żmudna ale przy powtarzajacych się warunkach wystarczajaca.Kosztowny swiatłomierz z rodziny "Color Meter".Generalnie jest to niezbyt trudne przy jednorodnym świetle.Gorzej jak mieszane.
    Szara karta nie służy do ustawiania WB, jest pomocna przy prawidłowym ustawianiu ekspozycji.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •