Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 12 z 12

Wątek: zależność między liczbą przewodnią a stopniem korekty

  1. #11

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    jak Ci bardzo zależy na kontroli siły błysku to przy lampach straszego typu z własną automatyką można wtedy "pomieszać" dowolnie ,poprzez ustawienia innej czułości ISO na lampie i oddzielnie przysłonami w aparacie.
    Szczerze mówiąc też o tym pomyślałem w pewnym momencie. Paradoksalnie liczba przewodnia lampy w moim EOS 100 jest dla mnie za duża, o ile wykorzystuję ją jako błysk dopełniający. Jak założę film ISO 200 to w granicach ogniskowej 50 mm jej liczba wynosić będzie ok.18. Robiąc zdjęcie portretowe z odległości 1,5 m musiałbym przymknąć przysłonę do ok. 11, 13. No niekiedy to za dużo żeby uzyskać ciekawy efekt rozmazanego tła w małej GO W przeciwnym wypadku przy mniejszej liczbie przysłony na twarzy fotografowanej osoby wyjdzie przepał, a w każdym razie użycie lampy będzie zbyt oczywiste, kiedy mi tymczasem chodzi o ten "błysk w oczach". Pomyślałem, że można pokombinować z kompensacją błysku (w tym wypadku ujemną) ale to też okazuje się - mając na względzie Twoją wcześniejszą wypowiedź -"zabawą w ciemno". W każdym razie dziękuję za podpowiedź.

  2. #12

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krismar72 Zobacz posta
    Szczerze mówiąc też o tym pomyślałem w pewnym momencie. Paradoksalnie liczba przewodnia lampy w moim EOS 100 jest dla mnie za duża, o ile wykorzystuję ją jako błysk dopełniający. Jak założę film ISO 200 to w granicach ogniskowej 50 mm jej liczba wynosić będzie ok.18. Robiąc zdjęcie portretowe z odległości 1,5 m musiałbym przymknąć przysłonę do ok. 11, 13. No niekiedy to za dużo żeby uzyskać ciekawy efekt rozmazanego tła w małej GO W przeciwnym wypadku przy mniejszej liczbie przysłony na twarzy fotografowanej osoby wyjdzie przepał, a w każdym razie użycie lampy będzie zbyt oczywiste, kiedy mi tymczasem chodzi o ten "błysk w oczach". Pomyślałem, że można pokombinować z kompensacją błysku (w tym wypadku ujemną) ale to też okazuje się - mając na względzie Twoją wcześniejszą wypowiedź -"zabawą w ciemno". W każdym razie dziękuję za podpowiedź.
    W Canonie 100 jest jeszcze jeden problem - czas synchronizacji z lampą to 1/125 sekundy co jest czasem długim i bywa to przyczyną, że zdjęcia wychodzą przepalone. Tu masz przykład zdjęcia z lampą o LP 17 , która pełni rolę doświetlenia - film ISO 200, korekcja ustawiona na -1. http://picasaweb.google.com/karluum/...22790833187618
    Ostatnio edytowane przez papierzyna ; 14-01-2009 o 18:02

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •