Zawsze można skorzystać z opcji kompresji TIFFa ,byle nie "jpg".
Sam uzywam LZW to coś podobnego do zipa czyli kompresja bezstratna.
Zawsze można skorzystać z opcji kompresji TIFFa ,byle nie "jpg".
Sam uzywam LZW to coś podobnego do zipa czyli kompresja bezstratna.
Nie (pomijając Cinepaint, ale to już niestety staroć) - natomiast są już dość konkretne plany w tym temacie.Zamieszczone przez Tomasz Golinski
A nie zaskoczyla cie przepasc w stosunku zwyklego wav a mp3 ?Zamieszczone przez Nemeo
A nie zaskoczyla cie przepasc w stosunku zwyklego uncompressed avi albo mpeg a divx/xvid ?
A nie zaskoczyla cie przepasc w stosunku wielkosci pliku doc np 10MB a po uzyciu na nim zipa/rara ?
A mowi ci cos slowo "kompresja" ?
We wszystkich powyzszych przykladach (rowniez z TIFF/JPG) roznica wielkosci to w wielkim uogolnieniu i przy defaultowych ustawieniach kompresji to dziesieciokrotnie mniejszy plik.
W przypadku kompresji do pliku gotowego/wynikowego/uzytkowego to jeszcze jest OK... ale operacje obrobki o wiele lepsza jakosc daja robione na surowych, nieskompresowanych plikach.
Vitez, takie jest już życie, że każdy dzień zaskakuje człowieka czymś nowym lub dziwnym.
pozdrawiam
Hmm.. 16-bitowy TIFF a PNG jest zdaje się 24-bitowy..Zamieszczone przez muflon
Czy chodzi Wam nie o "całość" bitów, tylko ile bitów na kanał?
To w końcu jak lepiej? Koniecznie TIFF (+LZW) czy PNG jest "suitable" i nie traci się informacji?
Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy
Czyli tak naprawdę wychodzi 48-bitowy TIFF, tak? Czyli Muflon używając PNG traci info o kolorze?Zamieszczone przez Tomasz Golinski
Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy
PNG tez ma 8 bitow na kanal, tylko ze ma (o ile sie nie myle) dodatkowy kanal alfa.
Co znaczy "info o kolorze"? Zdjecie to wylacznie info o kolorze![]()
Chodziło o tą różnicę 16-bit/kanał w TIFFie a 8-bit/kanał w PNG. Skoro większość poleca 16-bit/kanał TIFF to czy Muflon używając PNG dużo traci? Czyli czy taki PNG nadaje się jeszcze do późniejszej obróbki, czy już nie..Zamieszczone przez Tomasz Golinski
Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy
Ogolnie, to do prezentacji 8bit sie nadaje. Z pozniejsza obrobka jest gorzej, bo pojawia sie efekt grzebienia, tzn. rozklad jasnosci staje sie poszatkowany. Ale przy drobnych ruchach, to starcza. Przy wiekszej ilosci krokow najlepszym rozwiazaniem byloby pracowanie (chocby tylko tymczasowo, na czas obrobki) w 16bitach.