Cytat Zamieszczone przez Sorcerer
.............. Zacytuję panią z firmy raysfoto:
"Filtry szare występują w dwóch wersjach:
1) neutralna szarość, która nie narzuci Pani dominanty dodatkowego koloru, po prostu przyciemni o daną wartość przysłon
2) zwykła szarość, brudząca niebieskim lub zielonym."
Cytat Zamieszczone przez Vitez
Dobrze ze dodalem znak zapytania na kocnu swojej wypowiedzi... poczekajmy na akustyka bo ciekawa kwestia 8) .
Choc w przypadku dSLR mozna probowac pominac kwestie dominanty barwnej przez pozniejsza obrobke.
Natrafiłem własnie na ten problem, planuję zakup szarej połówki i w wątku tym znalazłem wiele odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Jako, że zaopatruję się w Raysfoto mam ten sam dylemat, co wybrać i jaka jest praktyczna różnica pomiędzy:

Filtrem połówkowym firmy Tiffen
Color Grad- Neutral Density 0.3
Color Grad- Neutral Density 0.6
Color Grad- Neutral Density 0.9
a,
Filtrem połówkowy Marumi Serii GC
GC-Grey

Oczywiście poza ceną (Tiffen - 311zł, a Marumi 103 zł - na 67mm).

Chcę na początek kupić nakręcaną szarą połówkę 0,6 o miękkim przejściu, jeżeli macie doświadczenia w tym temacie to podajcie nazwę, lub numer katalogowy filtru jakiegoś innego producenta, najlepiej żeby był tańszy i lepszy.