Dobrze ze dodalem znak zapytania na kocnu swojej wypowiedzi... poczekajmy na akustyka bo ciekawa kwestia 8) .
Choc w przypadku dSLR mozna probowac pominac kwestie dominanty barwnej przez pozniejsza obrobke.
Dobrze ze dodalem znak zapytania na kocnu swojej wypowiedzi... poczekajmy na akustyka bo ciekawa kwestia 8) .
Choc w przypadku dSLR mozna probowac pominac kwestie dominanty barwnej przez pozniejsza obrobke.
Zamieszczone przez Sorcerer
Natrafiłem własnie na ten problem, planuję zakup szarej połówki i w wątku tym znalazłem wiele odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.Zamieszczone przez Vitez
Jako, że zaopatruję się w Raysfoto mam ten sam dylemat, co wybrać i jaka jest praktyczna różnica pomiędzy:
Filtrem połówkowym firmy Tiffen
Color Grad- Neutral Density 0.3
Color Grad- Neutral Density 0.6
Color Grad- Neutral Density 0.9
a,
Filtrem połówkowy Marumi Serii GC
GC-Grey
Oczywiście poza ceną (Tiffen - 311zł, a Marumi 103 zł - na 67mm).
Chcę na początek kupić nakręcaną szarą połówkę 0,6 o miękkim przejściu, jeżeli macie doświadczenia w tym temacie to podajcie nazwę, lub numer katalogowy filtru jakiegoś innego producenta, najlepiej żeby był tańszy i lepszy.![]()
Pozdrawiam
PrzemoC
Ja też stałam przed takim dylematem i posłuchałam rad bardziej doświadczonych w tej materii.
Kupiłam w raysfoto:
Hitech Grad ND 0.6 soft (2 działki, z miękkim przejściem)
Holder Cokin P
Pierścień do mocowania tegoż holdera o śr. pasującej do Twojego obiektywu, czyli 67mm
Filtry nakręcane mają tę wadę, że podział jest na środku filtra i nie ma mozliwości przesunięcia. W systemie Cokin masz możliwość przesuwania filtra wyżej i niżej, i oczywiście możesz też nim kręcić. Należy pamiętać, że linia podziału na fotce raczej rzadko jest w środku kadru, częściej na wys. 1/3 lub 2/3. Operując filtrem systemu Cokin masz możliwość ustawienia filtra dokładnie z linią podziału na fotce.
Pozdrawiam!
20D || Sigma 18-50/2.8 EX DC || Sigma 70-300/4-5.6 APO DG MACRO
Minolta 700si || Minolta 28-105/3.5-4.5 || Sigma 70-300/4-5.6 APO MACRO
Moje fotki: onephoto, plfoto, obiektywni, trekearth
Dziękuję, za informacje. Zastanawia mnie jeszcze kwestia współpracy takiej szarej połówki Cokina, czy Hitech-a z nakręcanym filtrem polaryzacyjnym, myslę, że nie powinno być problemu ale pewności nie mam.Zamieszczone przez Sorcerer
Masz z tym jakieś doświadczednia?
Pozdrawiam
PrzemoC
próbowałem takiego zestawienia i działa normalnietzn mechanicznie-funkcjonalnie
na polara nakręciłem pierścień Cokina..
Tylko nie mam pewności czy polar nie powinien być pierwszy żeby działał poprawnie.. hmm
w/g mnie filtr powinien być ostatni obraz przechodzi najpierw przez filtry potem przez filtr polaryzacyjny gdyby było odwrotnie to filtry które występowałyby po filtrze pol. naprzykład ze szkła organicznego mogłyby wprowadzać zakłucenia do już spolaryzowanego obrazu
Chyba tak :rolleyes: , w opisie systemu filtrów Hitech znalazłem informację, że jest zalecana polaryzacja przez pozostałe filtry.Zamieszczone przez enter
Rozumiem, że przy holderze Cokina nie można stosować normalnego nakręcanego na obiektyw polara ? Wydaje mi się, że odapter jest w takim przypadku przykręcony do gwintu filtra ? Czy to faktycznie wyklucza zwykły polar ?
Pozdrawiam
PrzemoC
Hmm...to od ładnej pogody taka ochota na żarciki ? :-)Zamieszczone przez akustyk
1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...