Zakładając, że mówimy o lustrzankach których gamuty zwykle wykraczają poza Adobe RGB (a co za tym idzie sRGB), to tak.Jasne, ale powiedzmy przynajmniej sprowadzić aparaty do jednej przestrzeni zawierającej się w sRGB można?
Można użyć 24 polowej. Natomiast bardziej zaawansowane podejście wymaga bardziej zaawansowanych narzędzi. Skrypty do kalibracji ACR pod CS dla rozbudowanych tablic:Co do tablicy, to nie znam procedury z tą rozszerzoną paletą, widziałem tylko 24 polowe (znany na sieci skrypt tez obsługuje te standardowe 24 polowe).
http://www.rags-int-inc.com/PhotoTec...orCalibration/
Owszem kalibracja przebiegać powinna w ściśle określonych warunkach. Kalibracja pod każdą temperaturę barwową jest nieco bez sensu. Za poprawność odwzorowania bieli odpowiadają: WB - w przypadku jpeg, lub 'suwak' podczas obróbki rawa. Przecież natywny profil aparatu to jedno, a WB to drugie.A nie jest czasem tak, że dotyczy to JEDYNIE sytuacji w ZADANYM świetle? Że w innych warunkach potrzebna inna kalibracja? (przynajmniej jeśli chodzi o temperaturę światła).
Inaczej: dwa aparaty skalibrowane do profilu tym samym wzorcem w tych samych warunkach, będą/powinny dawać zbliżone rezultaty (we wspólnym zakresie gamutu) dla dowolnej temperatury barwowej, o ile:
- WB w tych aparatach ustawione jest tak samo i pracuje tak samo (to drugie w przypadku różnych producentów należy wykluczyć).
- ewentualnie używamy tego samego 'odrawiacza' z tymi samymi ustawieniami.