Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: [pytanie] Szeregowiec Ryan - technika

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Zdziwiłbyś się Dostaję pocztą miesięcznik rekamowy Kodaka, i nadal bardzo dużo filmów kręcą na taśmie, zwłaszcza tych głośnych. Podejrzewam, że za sprawą firmy RED i jej najnowszych matryc to zacznie się zmieniać, ale jeszcze trochę trzeba poczekać.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  2. #12
    Bywalec Awatar corass
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    102

    Domyślnie

    Z filmem jest jak z fotografią. Cyfra to cyfra, a analog to analog. Redkiem było na razie kręcone nie wiele filmów - teraz Nicola Cage coś kręci tą maszynką. Podstawą jest rodzaj filmu na którym kręcono (ASA, color balance, szerokość klatki) i postprodukcja. Krótki czas migawki nadają strasznej dynamiki obrazowi oraz jak wiadomo dużej szczegółowości.
    10D + 28-135 3,5-5,6 USM IS + Tokina 10-17 Fisheye+ +70-200 f4 L +2x sunpak 4000AF +2x Metz 45 + helios 58 2 + 2x Metz 60.


    85sunrise.com

  3. #13
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    To jak oglądacie jakieś większe filmy to spojrzyjcie na napisach. Jest prawie zawsze Panavision cameras i Kodak negatives. Nawet Katyń kręcili na analogu, a później to skanowali jakimiś fajnymi skanerami.

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Z 'ostatnio' kręconych filmów cyfrowe były nowe Gwiezdne Wojny (ale tam to praktycznie były tylko studyjne zdjęcia przy green boksie). Taki np. Władca Pierścieni był kręcony na taśmie 60mm.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  5. #15
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    "Szeregowiec Ryan" był nakręcony cyfrowo. W scenach ataku na umocnienia Wału Atlantyckiego widać momentami efekt "blooming" charakterystyczny dla starych matryc CCD.


    EDIT: no chyba że się mylę i to takie flary są.
    Ostatnio edytowane przez MMM ; 23-01-2009 o 14:45

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotrusb Zobacz posta
    "- Jestem miłośnikiem starych filmów dokumentalnych. Zawsze ciekawiło mnie, dlaczego tamte wybuchy tak silnie zapadały w pamięć - jakby każdy kawałek rozsadzanego obiektu wylatywał w powietrze oddzielnie. Dzisiejsze eksplozje wyglądają jak piękne kwiaty. Janusz uważał, że różnica efektu tkwi w budowie starych kamer, które mają otwartą 45-stopniową przesłonę. Kompletnie rozmontowaliśmy więc kamerę Panaflex na wzór starej z lat 40. Udało się - nie było efektu zamazania, a każda klatka była jak strzał z karabinu maszynowego. Użyliśmy także własnej konstrukcji ekranu chroniącego obiektyw, dzięki czemu uzyskaliśmy efekt bryzgania krwi w stronę widza. Podczas kręcenia ja sam wylewałem z torebki krew prosto na przezroczystą osłonę obiektywu. Nie chciałem, żeby ten film przypominał obrazy wojenne Johna Wayne?a. Wszystko to zrobiliśmy przed wyjazdem na zdjęcia do Europy."
    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    "Szeregowiec Ryan" był nakręcony cyfrowo. W scenach ataku na umocnienia Wału Atlantyckiego widać momentami efekt "blooming" charakterystyczny dla starych matryc CCD.
    Coś chyba niezbyt cyfrowo. Poza tym polecam angielską Wikipedię, rozdział "Portraying history", ostatni akapit i zdanie:
    The cinematographer completed the overall effect by putting the negative through "Bleach-Bypass", an additional process that extracted more of the color
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  7. #17
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    "Szergowiec Ryan" jest nakręcony tradycyjną kamerą (chyba Arriflex), a efekty uzyskane w filmie są zasługą użycia tzw. migawki o zmiennym kącie (w kamerach filmowych migawka jest obracającym się wycinkiem koła, a standardowo jest to 180 stopni). Kątem migawki operator może kontrolować rozmycie obrazu (motion blur). Kiedyś w tv sam Kamiński opowiadał o tym, właśnie na przykładzie Szeregowca Ryan'a. Reszta efektów to obróbka negatywu.
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Panaflex. Rozmycie obrazu wynika po prostu z czasu naświetlania. To jest identyczne zagadnienie jak w lustrzankach (bo kamera filmowa to taka specyficzna lustrzanka), z tym, że migawka 'lustrzankowa' w kamerze by bardzo szybko umarła W kamerze filmowej lustro jest wirującym ze stałą szybkością krążkiem, który ma wyciętą regulowaną szczelinę. Zmiana wielkości tej szczeliny (jej kąta jak napisał bundy) powoduje zmianę czasu naświetlania.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  9. #19
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Ostatni akapit odpowiada na nasze pytanie chyba w całości. Generalnie niezła rozkmina :P

  10. #20
    Początki nałogu Awatar quail
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    400

    Domyślnie

    No proszę, czyli wciąż taśma, ale pewnie zaraz po wywołaniu leci do skanera :-)

    Z tego co pamiętam pierwszym w pełni cyfrowo nakręconym filmem była druga część Star Wars (atak glonów). A z ostatnich, o których czytałem, to Miami Vice był nakręcony kamerą cyfrową w rozdzielczości 1080p. Panavision i Arri od kilku dobrych lat sprzedają kamery cyfrowe praktycznie na ulicy.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •