Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: [pytanie] Szeregowiec Ryan - technika

  1. #1
    Bywalec Awatar piotrusb
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    34
    Posty
    127

    Question [pytanie] Szeregowiec Ryan - technika

    Siemanko

    Oglądam właśnie ww film i od dawna zastanawia mnie, jaką techniką został nakręcony, że obraz jest tak wyrazisty, trochę dziwny jak dla mnie i jedyne co mi przychodzi do głowy to cross processing, ale może ktoś z Was będzie się orientował dokładniej, czy to ta technika o której myślę, czy też inna?

    Jedyne co znalazłem na necie sensownego to fragment wywiadu z reżyserem:

    "- Jestem miłośnikiem starych filmów dokumentalnych. Zawsze ciekawiło mnie, dlaczego tamte wybuchy tak silnie zapadały w pamięć - jakby każdy kawałek rozsadzanego obiektu wylatywał w powietrze oddzielnie. Dzisiejsze eksplozje wyglądają jak piękne kwiaty. Janusz uważał, że różnica efektu tkwi w budowie starych kamer, które mają otwartą 45-stopniową przesłonę. Kompletnie rozmontowaliśmy więc kamerę Panaflex na wzór starej z lat 40. Udało się - nie było efektu zamazania, a każda klatka była jak strzał z karabinu maszynowego. Użyliśmy także własnej konstrukcji ekranu chroniącego obiektyw, dzięki czemu uzyskaliśmy efekt bryzgania krwi w stronę widza. Podczas kręcenia ja sam wylewałem z torebki krew prosto na przezroczystą osłonę obiektywu. Nie chciałem, żeby ten film przypominał obrazy wojenne Johna Wayne?a. Wszystko to zrobiliśmy przed wyjazdem na zdjęcia do Europy."

    I teraz nie wiem, czy taką techniką nagrano jedynie sceny batalistyczne, czy cały film

    Pozdrawiam
    Pb

  2. #2
    Bywalec Awatar Tomek_P
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Wlkp.
    Posty
    106

    Domyślnie

    Zapewne charakter materiału to zasługa techniki obróbki taśmy. Wpisz w youtube wyrażenie "The Making of Saving Private Ryan" a znajdziesz 12 części filmu dokumentalnego o tworzeniu filmu. Może tam coś padnie

  3. #3

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że jednak naprawdę sporo zależy od post processingu nagranego materiału.
    Zabawny przykład co można zrobić ze zwykłego materiału video :-) http://www.youtube.com/watch?v=y26ONi0hg1Q

  4. #4
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Moje przypuszczenia mogą kierować się w strony :

    krótkich czasów naświetlania pojedynczych klatek (grudki ziemi lecące w powietrzu wyglądają na zamrożone)

    zmniejszeniu saturacji (surowe kolory, mało żółci, dużo zieleni i niebieskości)

    no wiadomo, wysokiej klasy sprzęcie analogowym, ale to w większości produkcji.

    Właśnie w większości dlatego lubię filmy wojenne (te nowsze). Oglądam je z tego samego powodu co ty

  5. #5

    Domyślnie

    1998 to nie tak "niedawno" a jak niesamowity film powstał...

  6. #6
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Jako "dawno" datuję filmy przed moim urodzeniem

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    44
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Bardzo podobnie 'wygląda' Helikopter w ogniu. Może ten efekt to jakiś tajnik, który znają jedynie polscy operatorzy?
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  8. #8
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Trzeba zadzwonić i się zapytać

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    44
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    To dzwoń, tylko nie z deszczu
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  10. #10
    Początki nałogu Awatar quail
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    400

    Domyślnie

    Myślę, że nie ma większego znaczenia czy film nakręci się cyfrowo czy analogowo (choć w 1998 to na bank był kręcony na taśmie). Cały sekret to posprodukcja. Podejrzewam, że dziś praktycznie wszystkie filmy w Hollywood są kręcone cyfrowymi kamerami.

    Pozdrowionka

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •