Źle Cie uczyli
http://www.dofmaster.com/dofjs.html
Źle Cie uczyli
http://www.dofmaster.com/dofjs.html
Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.
Ja też tak czytałem. Natomiast co do proporcji, to tył około 2 razy więcej niż przód.
Przy bardzo małej głębi (np. portret z 2 metrów szkłem 85mm przy f/1.2) ciężko nad tym zapanować tak czy siak, nawet niewielka zmiana kompozycji po pomiarze ostrości potrafi zaburzyć ostrość.
Przed chwilką chciałem tą głębię policzyć na dofmaster, ale wychodzi znacznie więcej nić obserwuję na swoich zdjęciach. Stronka wylicza 4cm głębi (35mm), a ja widzę na fotach, że to zaledwie kilka mm.
Moze nie wpadłem jeszcze na to jak poradzić sobie z brakiem światła przy np. kinderbalach, gdzie jak się domyślasz migawka powinna być krótsza niż 1/100 i tu upatrywałem swoje brakujące światło. Nie kwestionuje wartości jasnych szkieł w dobrych warunkach oświetleniowych i korzystaniu z możliwości domykania przesłony, ale ... no właśnie - nie to miałem na myśli ;-)
Zastanawiam się tylko nad tym brakiem GO przy takim świetle - jakieś sugestie?
czy to nie jest przypadkiem dział dla początkujących?!
jeden kocha żonę, a drugi teściowąja lubię szczegóły
APP i Pirx - great jobthx
450D :neutral: + kit
Bo to są podstawy a Ty nie chcesz się ich uczyć. Na kursie na prawo jazdy też mówisz, żeby nie mówili Ci o znakach drogowych, tylko wytłumaczyli jak dojechać z A do B? Wystarczy chwilkę się pomęczyć z EV i na prawdę wszystko będzie jasne. Tylko trzeba chcieć.
Mimo wszystko miłej zabawy![]()
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Kolega Pirx wyłożył Ci dokładnie teorię EVów. Teraz tylko wystarczy mieć nadzieję, że jednak będziesz chciał z tego skorzystać. Chętnie Ci pomogę, jeżeli coś jeszcze nie jest dla Ciebie jasne. Mój pierwszy post dotyczył jedynie Twojego podejścia - wynika z niego (przynajmniej dla mnie), że chciałbyś dostać wszystko na tacy i nie interesuje Cie teoria, która za tym stoi.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
może źle zadałem pytanie, bo teorie Ev'ów już przyswoiłem wcześniej, a pytanie stąd, że mi na statywie (celowo) w tym samym kadrze cuda wychodziły i nie pokrywało się to wcale z teorią. Stąd również było drugie pytanie o zależność od ogniskowej.
jeśli możesz to zasugeruj coś odnośnie tego:
450D :neutral: + kit
Najłatwiej - pokombinuj z obiektywami szerokokątnymi - one same z siebie mają dużo większą głębie ostrości. Dodatkowo, jeżeli to nie wystarcza, możesz lekko dopalić błyskiem - nie jako głółnym źródłem światła, ale jako zamrożenie ruchu przy dłuższym czasie naświetlania. Nie wiem, czy masz lampę zewnętrzną, ale możesz także popróbować z wbudowaną.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston