Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Filtr odwrotny do UV

Mieszany widok

Milek
    Guest

Domyślnie Filtr odwrotny do UV

Mam takie pytanko...

Czy istnieją filtry blokujące tylko widmo o długości fali powyżej 380nm?
    Ewentualnie bardziej precyzyjne do 'wychwytywania' wyłącznie widma UVA UVB lub UVC?

Jeżeli da się taki filtr skonstruować domową metodą, to również proszę o pomysły.

Pełne uzależnienie Awatar Skipper
    Miasto
    Niemcy a czasem inne kraje

Domyślnie

a co za efekt chchesz osiagnac? bo matryce cyfrowe nie reaguja na pasmo UV wiec nawet samo zakladanie filtra UV poza watpliwa ochrona nie ma sensu..
    fotografuje ludzi, nie zwierzęta... nie jestem fotografem żywności

EOS Digital 17-200; f/1.4; f1.8; f/4; L; IS; Speedlite 580EX + Apple

Pełne uzależnienie Awatar canis_lupus
    Miasto
    Kraków

Domyślnie

niestety całkiem nieźle reagują.
    "I love You Cię" Różyczko...
    Galeria ,
    Druga galeria,

Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Miasto
    Warszawa

Domyślnie

istnieją, ale nie wymyślono dla nich wspólnej nazwy
    poszukaj na stronach o fotografii nadfioletowej/nadfiołkowej (~Skipper - o tego one służą)
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

mgrochocki.wordpress.com

Miasto

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez airhead Zobacz posta
    istnieją, ale nie wymyślono dla nich wspólnej nazwy
    poszukaj na stronach o fotografii nadfioletowej/nadfiołkowej (~Skipper - o tego one służą)
    ja sie zgodze ze cos takiego jak fotografia nadfioletowa istnieje ale to raczej w celach badawczych jest wykorzystywane i specjalne matryce sa do tego..
    ja nie znam szczerze mowiac nikogo kto poza laboratoriami robi takie zdjecia...

Miasto
    Warszawa

Domyślnie

Cytat Zamieszczone przez Skipper Zobacz posta
    ja sie zgodze ze cos takiego jak fotografia nadfioletowa istnieje ale to raczej w celach badawczych jest wykorzystywane i specjalne matryce sa do tego..