Cytat Zamieszczone przez djtermoz
Co do maksymalizacji S/N ta metoda to zgoda. Najwyrazniej w moim przykladzie z chmurkami biala plama byla wynikiem przeswietlenia wszystkich trzech kanalow.
Kurcze, na 80% jestem pewien ze Mike Johnston pisal o tym w ten sposob jak podalem...
Nie tylko S/N ale rowniez ilosci bitow ktore przezywaja probkowanie.

Moment, jesli naswietlamy na swiatla to cienie wyjda niedoswietlone. A moze sie myle? W tej sytuacji jednak odzyskiwanie szczegolow w cieniach jest bardzo istotne.
Jak naswietlisz na swiatla, to cienie mozna wyciagnac. Jak naswietlisz na cienie przepalajac swiatla, to juz nic nie zostaje.

Po prostu nie ma reguly co do zasad naswietlania. Gdy mozesz poswiecic swiatla to mozna miec ladne cienie przeswietlajac swiatla. W przeciwnym wypadku tracisz szczegoly w cieniach i na ten dylemat nie da sie nic poza multiexpozycja i PS poradzic. No, moze jeszcze polowki.