Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Wątek: Fuji Reala - Wasze opinie

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    44
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Z dostaniem APX'a już może być coraz gorzej niestety. Ilford FP4 bardzo ładnie wychodzi jeżeli chodzi o tonalność. Kodak TriX ma bardzo ładne ziarno moim zdaniem.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  2. #22
    Początki nałogu Awatar an_zak
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    427

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    Z dostaniem APX'a już może być coraz gorzej niestety. Ilford FP4 bardzo ładnie wychodzi jeżeli chodzi o tonalność. Kodak TriX ma bardzo ładne ziarno moim zdaniem.
    Dokładnie. Zasadniczo nie ma złych negatywów czarnobiałych, są co najwyżej złe pary film+wywoływacz.

  3. #23
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez renes Zobacz posta
    A jaki film polecicie do średniego formatu do krajobrazu (Mamiya 7 II) i dobrze się skanującego (docelowo myślę o Epsonie 750Pro) ? Końcowe zdjęcia będą w czerni i bieli.
    skoro będziesz skanował to w zasadzie może być cokolwiek, nawet kolorowe, bo zamiast ziarna srebrowego i tak będzie bardziej widać szumy skanera. tu masz receptę na mieszanie kanałów http://photo.net/digital-darkroom-forum/00QQBG .
    a ha, zdjęcia czarno-białe, najlepiej wyglądają, jeśli są od początku do końca analogowe.
    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  4. #24
    Uzależniony
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    510

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rbit9n Zobacz posta
    skoro będziesz skanował to w zasadzie może być cokolwiek, nawet kolorowe, bo zamiast ziarna srebrowego i tak będzie bardziej widać szumy skanera. tu masz receptę na mieszanie kanałów http://photo.net/digital-darkroom-forum/00QQBG .
    a ha, zdjęcia czarno-białe, najlepiej wyglądają, jeśli są od początku do końca analogowe.

    Dzięki za świetny link!!!

    Właśnie ze względu na mieszanie kanałów i możliwość wpływania na końcowy czarnobiały efekt poprzez maniulowanie kolorami, chcę fotografować na kolorowym materiale a nie czarnobiałym. Faktycznie może w tym sensie nie ma aż takiego znaczenia, czy będzie to Reala, czy Kodak Pro.


    Co masz na myśli "analogowe od początku do końca"?


    Cytat Zamieszczone przez an_zak Zobacz posta
    Kodak profoto 100 b&w (proces c41, bardzo miękki i tonalny), agfa apx 100 wołany w rodinalu (niesamowicie ostry). Zasadniczo nie wiem, na jaki efekt liczysz, czy lubisz ziarnistość, ostrość, tonalność, czy kontrast?
    Tonalność i ostrość.
    Ostatnio edytowane przez renes ; 23-01-2009 o 22:33 Powód: Automerged Doublepost

  5. #25
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez renes Zobacz posta
    Dzięki za świetny link!!! ...
    nie ma sprawy, rzekłbym cała przyjemność po mojej stronie.

    Cytat Zamieszczone przez renes Zobacz posta
    ...Co masz na myśli "analogowe od początku do końca"?...
    to znaczy, że wkładam do aparatu film czarno-biały, robię zdjęcia, wołam, a potem z tegoż filmu czarno-białego, robię odbitki pod powiększalnikiem na czarno-białym papierze, który też sam wołam. żadnego skanowania, mieszania kanałów, nic. zero. zresztą widziałem, że się zarejestrowałeś na KOREX'ie, to tam znajdziesz wszystko co potrzeba na temat "jak to się robi".

    pozdrawiam!
    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  6. #26
    Uzależniony
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    510

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rbit9n Zobacz posta
    nie ma sprawy, rzekłbym cała przyjemność po mojej stronie.

    to znaczy, że wkładam do aparatu film czarno-biały, robię zdjęcia, wołam, a potem z tegoż filmu czarno-białego, robię odbitki pod powiększalnikiem na czarno-białym papierze, który też sam wołam. żadnego skanowania, mieszania kanałów, nic. zero. zresztą widziałem, że się zarejestrowałeś na KOREX'ie, to tam znajdziesz wszystko co potrzeba na temat "jak to się robi".

    pozdrawiam!
    No to w moim przypadku cały taki proces od początku do końca jest niemożliwy. Sam nie wołam, a bez skanowania się nie obejdzie.
    Nie sądzisz, że twierdzenie że tylko taki sposób jest "najlepszy" dla zdjęć czarno-białych trudno jest udowodnić?

    Pozdr.

  7. #27
    Początki nałogu Awatar an_zak
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    427

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez renes Zobacz posta
    No to w moim przypadku cały taki proces od początku do końca jest niemożliwy. Sam nie wołam, a bez skanowania się nie obejdzie.
    Skoro sam nie wołasz wybór jest wąski - profoto 400 b&w (wcześniej się kopnąłem w oznaczeniu czułości) lub ilford xp2 400 (trochę ziarnisty, ale można bez problemu go naświetlać na iso100 - będzie mniej kontrastowy i gładszy, wołanie standardowe, bez forsowania). Oba są do procesu C41. Tradycyjne materiały srebrowe potrafią je położyć na łopatki, ale jeśli sam nie wołasz, to nie ma to sensu (w labach wołają wszystko identycznie, jak leci - nie daje to możliwości kontrolowania rezultatu). Niektóre zakłady wołają pojedynczo filmy na zamówienie, ale to już moim zdaniem nieopłacalna zabawa. Komplet chemii i wody demoralizowanej do APXa wołanego w dużym koreksie kosztuje jakoś 1-2zł :-)

  8. #28
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez renes Zobacz posta
    ...Nie sądzisz, że twierdzenie że tylko taki sposób jest "najlepszy" dla zdjęć czarno-białych trudno jest udowodnić?

    Pozdr.
    nie jest trudno udowodnić, wystarczy obejrzeć odbitki pod powiększalnika i wydruki ze skanów. owszem jeśli skanujesz na bębnie i naświetlasz cyfrowo, to trudno wtedy obronić tę tezę.

    swoją drogą, to tak jakbyś kazał mnie udowodnić, że do silnika Diesla najlepszy jest olej napędowy.
    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  9. #29
    Uzależniony Awatar Paenka
    Dołączył
    Mar 2008
    Wiek
    40
    Posty
    727

    Domyślnie

    mi najmniejsze ziarno i duża ostrość wychodzila na Kodaku 400uc forsowanym...ale jego już nie ma Odradzam Fuji...u mnie Fuji bardzo ciężko się skanował....generalnie lubuję się w Kodaku.
    Tzn. tak teoria mówi o praktykę mnie nie pytajcie;p

    TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się

  10. #30
    Uzależniony
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    510

    Domyślnie

    A gdy chodzi o film kolorowy i najlepszą tonalność to co jest na szczycie?

    Co do skanera to spogądam na Epsona 750Pro lub Microteka ArtixScan F1.

    O tym drugim w polskim necie niewiele, na forach zagranicznych chyba bardziej entuzjastyczne opinie niż o Epsonie.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •