Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Obiektyw - Który z producentów niezależnych

  1. #11

    Domyślnie

    Obiektyw chodzi i działa ale...... ostaość uzyskiwana jest poniżej mojego minimum - szkła zastasowane w tym modelu nie spełniają wszystkich niezbędnych wymagań jakościowych jakie stawiają matruyce cyfrowe - nie był przecież korygowany pod kątem użycia do tego typu sprzetu. Jego następca 24-70 EX DG zapewne byłby dużo lepszy od tego. Mam co prawda do niego dużą sympatię i nadal używam jako nieziemskie szkło z analogiem przy pstrykaniu na diapozytywach - ale musze wymienić

    P.S. a gdzie najlepiej kupić tego tamrona ????
    Analog i cyfra

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    A może Tamron AF 17-35mm f/2.8-4 SP Di LD cena zbliżona a IMHO lepiej mieć mniej na dole niż więcej na górze (w przypadku cyfry). Szersze DOF może się przydać a w gorszym świetle szerszy kąt Ci to ułatwi.
    Obiektyw strasznie chwalony min. przez Mike Johnston'a :
    http://www.fotopolis.pl/index.php?go...&arch=1&e=2421
    a na http://www.fredmiranda.com/ polecany przez 100% testujących co jest chyba znaczącym wynikiem. Sam się do niego przymierzam...

  3. #13
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon
    A może Tamron AF 17-35mm f/2.8-4 SP Di LD cena zbliżona a IMHO lepiej mieć mniej na dole niż więcej na górze (w przypadku cyfry).
    A skad wiesz czy kolega nie ma juz czegos szerszego? Napisal wyraznie ze chce wymienic Sigme 28-70 2.8 na cos o takim zakresie i swietle a nie ze potrzebuje ogolnie szkla do cyfry. W stopce nie wypisal sprzetu wiec takie polecanie siekierki za kijek to uznalbym za lekkie zagalopowanie sie

  4. #14
    Uzależniony Awatar Macios
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    46
    Posty
    692

    Domyślnie

    Witam - jak pewnie wielu z Was kiedyś, teraz ja szukam najlepszej jakosciowo opcji 28-70/80 do mojego eosa 3ki. Przagladajac forum - doszedlem do wniosku, ze chyba najlepszym wyborem dla mnie (ograniczonego finansami) bedzie:
    Tamron SP AF28-75mm f/2,8 XR Di LD Aspherical [IF] Macro - ale z tego co wiem, on jest przeznaczony do cyfrowek, choc wspolpracuje tez z analogami. Co to znaczy? Chodzi mi o duze powiekszenia (wystawy/plakaty) - czy przy takich rozmiarach bedzie jakas zauwazalna roznica (w porownaniu z obiektywami dedykowanymi do analogow)?
    Czy moge prosic wlascicieli tego obiektywu o przyslanie jakis probek mailem?

    z gory sedecznie dziekuje

    Pozdrawiam

    Maciej

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Optymalizowany do cyfrówek - czytaj: nie udało się zachować jakości optyki, tak by obraz był dobry na całej powierzchni, czyli na brzegach kadru będzie winietować, krzywić i mydlić.

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    tak?
    Ciekawostka.
    Kolega używa tego tamrona z NIkonem F80 (analog) i bynajmniej nic mu nie winietuje, mydli, krzywi.
    A przynajmnioej nie bardziej niż dopuszczalne.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  7. #17
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minek
    Optymalizowany do cyfrówek - czytaj: nie udało się zachować jakości optyki, tak by obraz był dobry na całej powierzchni, czyli na brzegach kadru będzie winietować, krzywić i mydlić.
    Mylisz sie.

    "
    Di (Digitally Integrated Design):- Di is a designation Tamron puts on lenses featuring optical systems designed to meet the performance characteristics of digital SLR cameras.

    (...) Di zoom lens now features "Di" design, making it the ideal lens for use with both digital and film cameras. The "Di" design is achieved by applying a new optical design to its coated surfaces, and by further enhancing stringent quality control system."

    Oprocz tych oficjalnych zapowiedzi - znam lub slyszalem o wielu zadowolonych uzytkownikach tego Tamrona na analogach. Sam obecnie mam pozyczonego EOS 5 i zrobie pare klatek Tamronem i spodziewam sie lepszej niz na cyfrze ostrosci .

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    W tym konkretnie przypadku - być może.
    Sam tym tego tamrona z radością i chęcią potestował, bo o nim akurat same bardzo dobre rzeczy słyszałem. Niestety nie stać mnie było nań, mam 28-105 canona - ciemny i winietuje i poduszkuje (-: I bez osłony flarę potrafi tak specyficzną i paskudną pokazać, że szkoda gadać

    Skoro szkła do cyfry są bardziej zadbane, z lepszymi warstwami, z lepszymi soczewkami APO, itd - to dlaczego niby tylko do cyfry, he?

    Hm... parę zrobiłeś? Zrób ten film do końca i zobacz, co tam będzie (-: I opowiedz koniecznie, a jak będziesz miał konkretne skany, to poproszę na forum!

  9. #19
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minek
    mam 28-105 canona - ciemny i winietuje i poduszkuje (-: I bez osłony flarę potrafi tak specyficzną i paskudną pokazać, że szkoda gadać
    28-105 Canona nie jest "typu Di" , czyli nie jest przystosowany do cyfry.
    Canon nie produkuje zadnej specyficznej pod tym katem serii. Sigma ma serie DG a Tamron Di - obie te serie swietnie sie spisuja zarowno na cyfrze jak i analogu, podczas gdy niektore typowe szkla do analogow dosc kiepsko sie spisuja na cyfrze (poczytaj o telecentrycznosci na przyklad - chociazby w wyszukiwarce forumowej).

    Skoro szkła do cyfry są bardziej zadbane, z lepszymi warstwami, z lepszymi soczewkami APO, itd - to dlaczego niby tylko do cyfry, he?
    Nie rozumiem pytania?
    Podaj mi przyklad szkla przystosowanego do cyfry (czyli seria DG Sigmy lub Di Tamrona) ktore wyraznie gorzej sprawuje sie na analogu niz na cyfrze?
    Bo Canon 28-105 nie jest dobrym przykladem dla takich watpliwosci jakie ty masz - rozmawiamy caly czas o oznaczeniu "Di" czyli "dostosowany do cyfry" .

    Aha i nie myl "dostosowany" z "dedykowany" . Dedykowane do cyfry, czyli dzialajace tylko na klatce APS sa na przyklad serie EF-S Canona lub DC Sigmy i to jest zupelnie inna bajka niz serie DG czy Di.


    Hm... parę zrobiłeś? Zrób ten film do końca i zobacz, co tam będzie (-: I opowiedz koniecznie, a jak będziesz miał konkretne skany, to poproszę na forum!
    Jest w archiuwm tego forum , innych forow jak i grup dyskusyjnych wystarczajaco wiele opnii uzytkownikow tego obiektywu z aparatami analogowymi - milego szukania, nie musisz sie tylko na mnie i mojej opinii wzorowac

    Chociazby tu na samym dole masz "reader's reviews" i tam sporo opinii uzytkownikow 'film cameras' o tym Tamronie:
    http://www.photo.net/equipment/tamro..._Di/page4.html

    Malo? Mam szukac dalej? Czy moze teraz ty dostarczysz jakies dowody na poparcie swojej tezy ze "nie udało się zachować jakości optyki, tak by obraz był dobry na całej powierzchni, czyli na brzegach kadru będzie winietować, krzywić i mydlić" ?
    Bo wiesz -tak gadac kazdy moze... ale bez dowodow to takie tezy leza i kwicza, szczegolnie gdy sa dowody na teze odwrotna.
    Wiec prosze - przetszan wprowadzac zamieszanie odnosnie stwierdzenia "Di - przystosowany do cyfrowek" ... przynajmniej dopoki nie znajdziesz jakichs dowodow.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •