Jak wyżej. Czy ktoś wie gdzie i za ile można dostać klin do analogowych eosów? Albo też czy taka matówka z 20D/40D pasowałaby do analoga?
Z góry dzięki za wszelkie informacje!
Jak wyżej. Czy ktoś wie gdzie i za ile można dostać klin do analogowych eosów? Albo też czy taka matówka z 20D/40D pasowałaby do analoga?
Z góry dzięki za wszelkie informacje!
"Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350
Prędzej będzie pasowała matówka od 5D niż od 'dwucyfrowych' cyfraków (wielkość klatki). Ale nie pamiętam, żeby ktoś produkował wymienne matówki do 30/33. Na forum był ktoś, kto montował samodzielnie matówki, ale nie wiem jak jest z zamontowaniem takiej matówki w aparacie.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Coś jednak namierzyłem dzięki jakiemuś staremu linkowi (linku?) od Viteza:
http://www.focusingscreen.com/index.php?cPath=21_32_94
Według ich opisów, tak jak w dslr'ach montaż nie powinien sprawiać problemów (w zestawie jest pomocne urządzonko). Teraz tylko pytanie, jak funkcjonalny jest ten ich klin.. I o ile ciemniejszy od zwykłej matówki. Bo cena w przeliczeniu to ~ 250PLN. Więc podwojenie wartości mojego aparatu.. :-?
edit:
Zaraz, zaraz.. MateOOsh, a co FF ma do matówki? Konstrukcyjnie i wielkościowo moje body pasuje do dwucyfraków. A pełna klatka różni się chyba matrycą??? [Jeśli źle rozumuję, proszę wyprowadzić mnie z błędu]
Ostatnio edytowane przez XLesio ; 14-12-2008 o 14:32
"Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350
I tu niestety jesteś w błędzie. Jeśli matryca jest mniejsza to mniejsze jest lustro, matówka i pryzmat.
No to tu mnie macie. Zakładałem że pomniejszone jest tylko lustro, a układ przeniesienia obrazu będzie dziedziczony po analogowych przodkach. Człowiek uczy się całe życie![]()
"Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350
Upolowałem kiedyś na allegro taką matówkę, razem z opakowaniem w postaci sprawnego EOS EF-M. Przełożyłem o ile pamiętam razem ze shimem, AF trafia równo z tym co na klinie widać, więc jest OK. Pomiar się nie zmienił.
Z przesyłką to było niecałe 200zł.
Jak z przekładką shim'u w rękach amatora?
I kolejna watpliwość - z jakich jeszcze modeli mogę jeszcze skorzystać? Bo nigdy bym nie powiązał EF-M z 30ką..
"Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350
Żaden inny EOS nie miał klina raczej (ten był jedyny nie AF)...
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Z jednocyfrowymi to może być inny problem - one mają 100% pokrycia kadru na matówce. 33 ma chyba 92% - może nie być kiejsca w obudowie, żeby wepchnąć tam większą matówkę.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston