Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 107

Wątek: Dylemat: 35L czy 5D

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Skipper
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Niemcy a czasem inne kraje
    Wiek
    52
    Posty
    1 112

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amroz Zobacz posta
    co do tele to nie będę płakał, mam jeszcze 85, 135 i 70-200. Ślubów robie mało, tylko jak cos przypadkowo się trafi. Fotografuje wszystko co mi w danej chwili pasuje (tak jak na stronie). Ostanio troszkę więcej ludzików. I to właśnie w tym temacie często brakuje mi miejsca żeby złapać więcej niż mogę. Szukam czegoś co dałoby mi dość duży kąt i małą głębie. I z tąd ten dylemat. A wiem że jak kupie jedno to nie szybko nazbieram na drugie.
    tylko pamietaj ze 200mm na cropie daje Ci jakies 320mm a na FF tylko nominalne 200mm... to naprawde duza roznica ktora, jesli dla Ciebie nie ma znaczenia to... bierz 5D
    fotografuje ludzi, nie zwierzęta... nie jestem fotografem żywności

    EOS Digital 17-200; f/1.4; f1.8; f/4; L; IS; Speedlite 580EX + Apple

  2. #12
    Uzależniony Awatar Przemek Białek
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Świnoujście
    Wiek
    47
    Posty
    832

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skipper Zobacz posta
    inny zakres GO?
    a jakimz to cudem? kat widzenia obiektywu sie zmienia bo obraz pada na mniejsza powierzchnie sensora i stad zludzenie iz mamy wieksza ogniskowa ale GO sie nie zmienia bo to wynika z optyki obiektywu a nie wielkosci sensora na jaki obraz pada..

    Chyba ze Mellan masz na mysli roznice miedzy obiektywami 35 i 50 to sie zgodze
    no to sie bardzo mylisz, przy FF masz mniejsza Go ze wzgledu na welkosc censora co mas sie do przekatnej kadru.

    i tak zeby miec taka sama go przy tych samyh obiektywach w 5d potrzebujesz 2,0 a przy cropie 1,4

    co do szkielka moze zastanow sie nad sigma 30 1,4 - jak trafisz dobry egzemplarz to bedziesz cholernie zadowolony i cenowo i jakosciowo
    dobry sprzęt jeszcze lepszy fotograf tylko tyle potrzeba
    "galeria zdjęć artystycznych" www.bandit.digart.pl

  3. #13
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2006
    Posty
    772

    Domyślnie

    z tego co piszecie to wnioskuję że wszystko co podpięte pod 5d daje lepsze obrazy niz na cropie. Coraz bardziej jestem skłonny do pełnej klatki.

  4. #14
    Początki nałogu Awatar punky
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Kwidzyn
    Wiek
    43
    Posty
    483

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skipper Zobacz posta
    inny zakres GO?
    a jakimz to cudem?
    przeczytaj dokladnie

    porownianie bylo 40D+35L a 5D+50mm

    autor napisal ze to to samo ,
    a Mellan ze niekoniecznie bo bedzie inna GO
    i ma racje ;]
    R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8

    Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D

  5. #15
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    mysłowice
    Posty
    262

    Domyślnie

    ja bym wybrał 35 L. po pierwsze - 50 1.4 canona to jeden z gorszych obiektywów (optyczne.pl ). po drugie 5D za ten czas potanieje zanim uzbierasz na niego.
    canon

  6. #16
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    I tak właśnie jest. FF uszlachetnia szkła. wiesz jakiego kopa pod tą puszką (5d) dostaje takie 70-200/4? Szok. Sam oczom nie wierzyłem, dziś mam 70-200/2,8 i jest z oczywistych względów jeszcze lepiej. Pięknie pracują wszystkie stałki, super jest też na zoomach: 17-40 i 24-70L. Słowem, obrazek z piątki wciąż niedościgniony za rozsądne pieniądze (bo nie rozmawiamy od ds

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Skipper
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Niemcy a czasem inne kraje
    Wiek
    52
    Posty
    1 112

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek Zobacz posta
    no to sie bardzo mylisz, przy FF masz mniejsza Go ze wzgledu na welkosc censora co mas sie do przekatnej kadru.

    i tak zeby miec taka sama go przy tych samyh obiektywach w 5d potrzebujesz 2,0 a przy cropie 1,4
    wiesz.. odleglosc szkla od sensora jest taka sama wiec nie ma prawa sie zmieniac GO dla danego obiektywu.. choc w przeliczeniowych mm bedziesz mial oczywiscie racje bo realne 50 mm na cropie to nie to samo co 50mm na FF... chyba ze o czyms nie wiem..
    Cytat Zamieszczone przez amroz Zobacz posta
    z tego co piszecie to wnioskuję że wszystko co podpięte pod 5d daje lepsze obrazy niz na cropie. Coraz bardziej jestem skłonny do pełnej klatki.
    nie wszystko... na FF bardziej widac wady szkiel bo crop "wycina" najlepsza czesc kadru a FF "zbiera" wiecej, a wiadomo ze im dalej od srodka obiektywu tym gorzej.. dlatego do FF dobrze jest miec jak najlepsze szkla
    Ostatnio edytowane przez Skipper ; 11-12-2008 o 21:47
    fotografuje ludzi, nie zwierzęta... nie jestem fotografem żywności

    EOS Digital 17-200; f/1.4; f1.8; f/4; L; IS; Speedlite 580EX + Apple

  8. #18
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2006
    Posty
    772

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez punky Zobacz posta
    przeczytaj dokladnie

    porownianie bylo 40D+35L a 5D+50mm

    autor napisal ze to to samo ,
    a Mellan ze niekoniecznie bo bedzie inna GO
    i ma racje ;]
    czyli że 5d + 50/1,4 da mniejszą głębie niż 40d +35/1,4 ?

  9. #19
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Nie miałem 35-tki na cropie, ale 50mm na 5d ma malusią GO.

    Tak a propos. Sorry, że temat zdjęcia bzdurny, ale w lipcu, gdy kupiłem sobie pierwszą swoją piątkę sprawdzałem właśnie GO, na szparze w desce....
    A to jest 1.8
    Ostatnio edytowane przez himi ; 11-12-2008 o 21:53

  10. #20
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek Zobacz posta
    no to sie bardzo mylisz, przy FF masz mniejsza Go ze wzgledu na welkosc censora co mas sie do przekatnej kadru.

    i tak zeby miec taka sama go przy tych samyh obiektywach w 5d potrzebujesz 2,0 a przy cropie 1,4
    Jest lepiej niż myślisz. Różnica w GO to 1,6 przysłony.
    GO 5D + 50mm f/2.0 = GO 40D + 32mm f/1.2.

    Według mnie bardziej opłaca się przymknąć 50/1.4 do f/2.2 na 5D niż mieć 40D + 35L i strzelać nim na f/1.4.
    GO będzie taka sama, ale na 5D lepsze odcięcie tła tzw. "plastyka" i ostrzej.

    www.the-digital-picture.com

Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •