Cytat Zamieszczone przez hekselman Zobacz posta
Zastanawiam się co rozumiesz pod pojęciem "dobra ostrość" i że "4 to ciemno".
Sorry - ale naprawdę sądzisz że 2.8 cię zbawi? Oczywiście - lepiej mieć niż nie mieć ale światło nie jest najważniejszym parametrem w zoomach klasy L.
Ja np napisałem o tym 35-350 pomimo że jak twierdzisz "ciemny" bo myślałem o nim w konkretnym zastosowaniu z 5D - pełna klatka+plastyka "piatki"+jakość eLki+praktycznie stosowalne wysokie ISO - raczej biją 450D z proponowanymi szkłami.
Aż mi sie gęba śmieje na myśl o twoich zdjęciach robionych 5D.
Po dokładnym obejrzeniu twoich zdjęć: może zastanów się nad Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM?
Potrzebujesz bardzo szerokiego kąta. 17mm x crop to nie to samo co 10mm x crop .
Swiatło 3.5 to tylko pół działki ciemniej od 2.8.
Zniekształcenia perspektywy są dla ciebie mniej istotne ze wzgledu na specyfikę fotografowanych obiektów za to rozległość widzenia!!!No i praktycznie jest tak: im szerszy kąt - tym "trudniej" poruszyć zdjęcie.
Poza tym: czy jesteś przekonany że z twoich zdjęć nie da sie obróbką na kompie wyciągnąć tego co nazywasz "ostrością"?
Może mam mylne wrażenie z oglądania twojej galeri ale myślę że tam jeszcze coś można by poprawić?
DOBRA OSTROŚĆ - zdjęcia nie poruszone, wyraziste i ostre. Jak dam do druku plik ważycy 70 mega i będe chciał z tego zrobić 60x40 lub 60x80 to żeby było wszystko ostre i wyraźne (robilem juz takie pozyczonym obiektywem i wiem jak to ladnie wychodzi)


4 TO CIEMNO - poczas latania przy zachodzacym slonce swiatlo ma wielkie znaczenie. Robilem zdjecia 50 1.8 i robilem 28-80 3,5-5,6 i roznica jest kolosalna. Nie ma to znaczenia powiedzmy w poludnie, ale np o godzinie 19 latem - ma to bardzo duze znaczenie. Przy ciemniejszym swietle musialem dac wieksze ISO. Jak dawalem czas preselekcji 1/60 to zdjecia byly poruszone, przy 1/200 byly za ciemne... Przy 1/200 ISO 400 bylo za duzo ziarna.. dlatego jasnosc ma znaczenie. Zwlaszcza jak caly czas jestes w ruchu...


SZEROKIE KĄTY - to z pewnoscia wspaniala sprawa 10-22 , ale Ja nie robie tylko widokowek...ale tez zlecenia na zrobienie np Budynkow z gory. Wtedy waskie katy bardziej sie przydaja. Take np. zakrez 24-105 lub 17-55 bedzie idealny, bo uniwerslany... Wlasnie sprawdzilem ceny jeszcze raz i te 2 obiektywy sa w tej samej cenie - ponizej 3.000zl (2.999)

17-55 2.8 USM IS
24-105 4 L USM IS