Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Co wybrać do zdjęć lotniczych ? ? ?

  1. #11
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    3miasto
    Posty
    568

    Domyślnie

    Zastanawiam się co rozumiesz pod pojęciem "dobra ostrość" i że "4 to ciemno".
    Sorry - ale naprawdę sądzisz że 2.8 cię zbawi? Oczywiście - lepiej mieć niż nie mieć ale światło nie jest najważniejszym parametrem w zoomach klasy L.
    Ja np napisałem o tym 35-350 pomimo że jak twierdzisz "ciemny" bo myślałem o nim w konkretnym zastosowaniu z 5D - pełna klatka+plastyka "piatki"+jakość eLki+praktycznie stosowalne wysokie ISO - raczej biją 450D z proponowanymi szkłami.
    Aż mi sie gęba śmieje na myśl o twoich zdjęciach robionych 5D.
    Po dokładnym obejrzeniu twoich zdjęć: może zastanów się nad Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM?
    Potrzebujesz bardzo szerokiego kąta. 17mm x crop to nie to samo co 10mm x crop .
    Swiatło 3.5 to tylko pół działki ciemniej od 2.8.
    Zniekształcenia perspektywy są dla ciebie mniej istotne ze wzgledu na specyfikę fotografowanych obiektów za to rozległość widzenia!!!No i praktycznie jest tak: im szerszy kąt - tym "trudniej" poruszyć zdjęcie.
    Poza tym: czy jesteś przekonany że z twoich zdjęć nie da sie obróbką na kompie wyciągnąć tego co nazywasz "ostrością"?
    Może mam mylne wrażenie z oglądania twojej galeri ale myślę że tam jeszcze coś można by poprawić?

  2. #12
    Uzależniony Awatar Biperek
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Augustów
    Wiek
    56
    Posty
    593

    Domyślnie

    Michale napiszę tutaj, bo mogę się mylić i mądrzejsi to zweryfikują. Jasne szkła na pełnych otworach sprawdzają się przy wydobywaniu szczegółów z tła. Przy fotografowaniu szerokich planów i tak trzeba przymykać. Więc uznawanie kryterium światła za priorytetowe moim zdaniem jest nie do końca słuszne. Według mnie dla ciebie ważniejsza będzie stabilizacja. Koledzy słusznie zwracają uwagę, że powinieneś skupić się na szerszych szkłach, ale nie wiedzą, że przez jakiś czas będzie to twój jedyny obiektyw i przydałoby się coś nieco uniwersalniejszego. Sam wiesz jak szeroko na dole potrzebujesz i do czego prócz widoków z "lotu ptaka" będziesz używał aparatu. Zawęź wybór i będziesz miał konkretniejsze odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Marek/Biperek

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cichutko, małymi literkami napiszę tylko SONY R1 i... już uciekam!
    http://www.allegro.pl/search.php?str...ntry=1&order=p
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    1 075

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hekselman Zobacz posta
    Może to nie do końca to o co ci chodzi ale rozważałbym G9 lub G10 - z naciskiem na G10 bo szerszy obiektyw.
    Dlaczego?
    - aparaty gabarytowo niewielkie, lekkie, w metalowych korpusach.
    - stabilizowane (IS)
    - duża rozdzielczośc matrycy
    - oba robią w RAWach co pozwala na niezłą jakość poprodukcyjną
    - i to co moim zdaniem najważniejsze: celowanie i kadrowanie na ogromnym ekranie LCD z mozliwością całkiem skutecznej pracy z manualnym ustawianiem ostrości.
    Naprawdę zaskakująco dobre zdjęcia jak na tak małe aparaty: wielu kolegów korzysta z nich jako uzupełnienie lustrzanek i nie bez powodu!

    oczywiście teoretyzuję bo nie miałem przyjemności polatać tym co ty.
    Natomiast robiąc zdjęcia z samolotu - korzystalem z dwóch korpusów z zapiętymi 16-35 i 70-200 z IS. Tylko ze te gabaryty..Nie do końca wyobrażam sobie swobodę ale z tego co widziałem - na podobnym twojemu sprzęcie - bywa różnie?
    Gdybyś jednak koniecznie chciał lustrzankę z obiektywem optymalny dla ciebie to 28-300 ale to nie ta kasa - więc może jego starszy brat - legendarny "dziesięciokrotny" EF 35-350 f/3.5-5.6 L?
    Co prawda nie ma stabilizacji - ale widziałem go za 2600!
    gdyby do tego z czasem trafiła ci się stara "piątka (korpus 5D) i ten zoom - miałbyś świetny zestaw w cenie przekraczającej co prawda założone 4000 ale za to jaka jakość! Jakie możliwości!
    Ps.fajne tez zdjęcia z góry - zazdroszczę ci swobody....:-)

    Jeśli coś małego, to może małe ale z większą of G10 matrycą?
    Panasonic G1 z kitowym 14-45 (ze stabilizacją), lub jeśli wystarczy ogniskowa to zapowiadany 20 f/1.7 (jasny, naleśnik, cały zestaw będzie malutki) - szkło się pewnie do wiosny ukaże, a zimą to i tak się nie lata, lub ewentualnie z Zuiko 11-22 jeśli chce się szeroki kąt.
    A i odchylany LCD tego Panasa może pomóc w niewygodnej pozycji na lotni.

    Albo Sigmę DP-1 lub DP-2 (kwestia wyboru obiektywu). Jeszcze mniejszy, matryca APS, tylko brak wymiennej optyki.


    Swoją drogą, jak ostanio skakałem na spadachronie, widziałem na lotnisku dwóch gości z lustrzankami zamontowanymi na kaskach. Robili zdjęcia w swobodnym locie, z lustrzanką zamocowaną (jakimiś taśmami, nic fabrycznego) na szczycie kasku, a migawkę uruchamiali wężykiem trzymanym w zębach. Byłem pod wrażeniem. Zdaje się mieli zamontowanego jakiegoś Canona z serii XXXD z podpiętym szerokokątnym Tamronem. Ale jak z nimi rozmawiałem głownym priorytetem był mały rozmiar i szeroki kąt.
    Ostatnio edytowane przez Piotr_0602 ; 10-12-2008 o 00:08

  5. #15
    Początki nałogu Awatar patric89
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków / Tarnobrzeg
    Wiek
    36
    Posty
    336

    Domyślnie

    maim zdaniem 16-35 na cropie bedzie idealne.
    5d II | 6d | S14 2.8 | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EXII x2

  6. #16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hekselman Zobacz posta
    Zastanawiam się co rozumiesz pod pojęciem "dobra ostrość" i że "4 to ciemno".
    Sorry - ale naprawdę sądzisz że 2.8 cię zbawi? Oczywiście - lepiej mieć niż nie mieć ale światło nie jest najważniejszym parametrem w zoomach klasy L.
    Ja np napisałem o tym 35-350 pomimo że jak twierdzisz "ciemny" bo myślałem o nim w konkretnym zastosowaniu z 5D - pełna klatka+plastyka "piatki"+jakość eLki+praktycznie stosowalne wysokie ISO - raczej biją 450D z proponowanymi szkłami.
    Aż mi sie gęba śmieje na myśl o twoich zdjęciach robionych 5D.
    Po dokładnym obejrzeniu twoich zdjęć: może zastanów się nad Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM?
    Potrzebujesz bardzo szerokiego kąta. 17mm x crop to nie to samo co 10mm x crop .
    Swiatło 3.5 to tylko pół działki ciemniej od 2.8.
    Zniekształcenia perspektywy są dla ciebie mniej istotne ze wzgledu na specyfikę fotografowanych obiektów za to rozległość widzenia!!!No i praktycznie jest tak: im szerszy kąt - tym "trudniej" poruszyć zdjęcie.
    Poza tym: czy jesteś przekonany że z twoich zdjęć nie da sie obróbką na kompie wyciągnąć tego co nazywasz "ostrością"?
    Może mam mylne wrażenie z oglądania twojej galeri ale myślę że tam jeszcze coś można by poprawić?
    DOBRA OSTROŚĆ - zdjęcia nie poruszone, wyraziste i ostre. Jak dam do druku plik ważycy 70 mega i będe chciał z tego zrobić 60x40 lub 60x80 to żeby było wszystko ostre i wyraźne (robilem juz takie pozyczonym obiektywem i wiem jak to ladnie wychodzi)


    4 TO CIEMNO - poczas latania przy zachodzacym slonce swiatlo ma wielkie znaczenie. Robilem zdjecia 50 1.8 i robilem 28-80 3,5-5,6 i roznica jest kolosalna. Nie ma to znaczenia powiedzmy w poludnie, ale np o godzinie 19 latem - ma to bardzo duze znaczenie. Przy ciemniejszym swietle musialem dac wieksze ISO. Jak dawalem czas preselekcji 1/60 to zdjecia byly poruszone, przy 1/200 byly za ciemne... Przy 1/200 ISO 400 bylo za duzo ziarna.. dlatego jasnosc ma znaczenie. Zwlaszcza jak caly czas jestes w ruchu...


    SZEROKIE KĄTY - to z pewnoscia wspaniala sprawa 10-22 , ale Ja nie robie tylko widokowek...ale tez zlecenia na zrobienie np Budynkow z gory. Wtedy waskie katy bardziej sie przydaja. Take np. zakrez 24-105 lub 17-55 bedzie idealny, bo uniwerslany... Wlasnie sprawdzilem ceny jeszcze raz i te 2 obiektywy sa w tej samej cenie - ponizej 3.000zl (2.999)

    17-55 2.8 USM IS
    24-105 4 L USM IS

  7. #17
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Szeroki to dystorsje nie mile widziane na fotach lotniczych. Moim zdaniem kupuj 24-70, zakres wygodny, nie za szeroko. Kup też 5d. Doskonale ostre zdjęcia z duża ilością szczegółów. znajomy robi lotniczą i używa 24-105L. Ja też szczerze mówiąc myślałem o tym, ale mój lęk wysokości wyklucza walenie zdjęć z Wilgi ze zdjętymi drzwiami, a inaczej sobie nie wyobrażam, by uzyskać zadowalający efekt. Słowem: 24-70 do twoich zastosowań świetny i na cropa i na FF, ale polecem zakup 5d w miejsce 450 tki, która nie da ci aż takich efektów. UWA sobie podaruj, po co ci podwozie samolotu na zdjęciu...

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar kami74
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Piaseczno
    Wiek
    50
    Posty
    1 492

    Domyślnie

    W sumie to nie bardzo rozumiem nad czym sie zastanawiasz Skoro f4 to dla Ciebie za ciemno to zostaje Ci 17-55.
    5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R
    MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA

    później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..

  9. #19

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kami74 Zobacz posta
    W sumie to nie bardzo rozumiem nad czym sie zastanawiasz Skoro f4 to dla Ciebie za ciemno to zostaje Ci 17-55.
    No zastanawiam sie:

    17-55 2.8 IS ale nie L (czy ta literka rzeczywiście dużo zmienia)

    Moge też kupić...

    16-35 2.8 L ale bez IS (czy dużo zmienia brak IS)

    Ciekawie brzmi...

    24-105 4 L IS (ale znowusz tu światło słabsze)

    ...takie oto moje zastanowienia...


    (jestem bardzo wdzięczny wszystkim za wszelkie sugestie - pomału tworzy mi się obraz tego co wybiorę)

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •