Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Wątek: 70-210/3.5-4.5 USM vs 70-200/4 L USM

  1. #11
    Uzależniony Awatar comatus
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Wybrzeże Pucyfiku
    Wiek
    41
    Posty
    725

    Domyślnie

    Miałem 70-210 i jakoś nigdy nie przyszła mi myśl żeby go zmienaić na 70-200 4. Inne wersje 70-200 tak, ale nie "czwórka".

  2. #12

    Domyślnie

    no więc a tych postów wynika ze 70-210 w jakims stopniu dorównuje L, i chyba pozbieram na 70-200 f/2.8 ) chodz zapewne dłuugo to potrwa

  3. #13
    Przem312
    Guest

    Domyślnie

    Witam!
    Właśnie stoję przed identycznym problemem, otóż mam 70-210 i zastanawiam się nad zmianą. Ostatnio zacząłem robić zdjęcia na meczach footballu amerykańskiego, i tam niestety moje szkło spóźniało się niejednokrotnie z ostrością. Jednocześnie, głównie fotografuję portrety dlatego, w ramach kompromisu stawiam na sigmę 70-200/2.8 ze względu na światło. Z racji ograniczonych funduszy o L z światłem 2.8 nie ma mowy, chociaż byłaby najprostszym wyjściem w mojej sytuacji. Stąd prosiłbym o potwierdzenie mojego toku myślenia (lub też jego negację popartą jakimiś argumentami): Wymienię 70-210 na Sigmę i zyskam na tym w miarę użyteczne 2.8 oraz szybszy(?) AF.
    A może jednak lepiej trzymać się utartych schematów, i myśleć o L/4 ? Ale z kolei światło /4 mnie nie satysfakcjonuje w przypadku portretów. Wiem, że do portretów to lepiej 85/1.8, ale z braku funduszy muszę szukać jakiegoś względnie uniwersalnego szkła...
    Dodam tylko, że używam 20d, więc w zasadzie przy jednym punkcie krzyżowym nie będzie aż tak zasadniczej różnicy w prędkości AF ze strony body.

  4. #14

    Domyślnie

    W GO, ani w bokehu nie ma aż takiej dużej różnicy pomiędzy f2.8 a f4- pomogłoby Ci to jedynie uzyskiwać krótsze czasy.... oczywiście róznica byłaby, ale mało zauważalna (zrób sobie test- zrób zdjęcie jakimś obiektywem na pełnej dziurze, a później przymnknij tylko o jedną dziełkę)
    Bardziej przydałoby Ci się uzyskanie krótszych czasów w futbolu amerykańskim, który jak wiadomo jest bardzo dynamiczną dyscypliną

  5. #15
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcinko Zobacz posta
    no więc a tych postów wynika ze 70-210 w jakims stopniu dorównuje L,
    Nie.
    Miałem przez moment oba i jakkolwiek 70-210/3.5-4.5 uważam za fajne szkiełko to od 70-200/4 L jest on w każdym elemencie słabszy. Może niewiele, ale słabszy.
    Nie twierdzę że wymiana jednego na drugi to będzie jakiś dramatyczny skok ale twierdzenie że 70-210/3.5-4.5 jest jak eLk to przesada.
    Nie zmienia to oczywiście faktu że jako uniwersalne tele do noszenia w torbie na wszelki wypadek 70-210 wygrywa mniejszą wagą, rozmiarami i mocowaniem filtra.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar airhead
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 495

    Domyślnie

    lepiej poczekaj i weź 2,8 (niekoniecznie Canona)
    Canon 6D + 20/2,8; 35/1,4; 85/1,8; 70-210/3,5-4,5
    Fujifilm x100

    mgrochocki.wordpress.com

  7. #17
    Przem312
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bakek Zobacz posta
    (zrób sobie test- zrób zdjęcie jakimś obiektywem na pełnej dziurze, a później przymnknij tylko o jedną dziełkę)
    Tyle że między 2.8 a 4 to są już 3 działki i licząc kalkulatorem różnica przy 150 mm przy dystansie 10m to prawie 1.5 krotność . Także dla mnie to jest dużo, dlatego skłaniam się raczej ku niemu niż ku L/4. Co do 2.8 w przypadku Footballu, to nie było mi jeszcze potrzebne, póki co by uratować zdjęcia robiłem na f/7.1 i f/5.6 a że raczej mecze są w południe to problemu ze światłem nie ma. Ale 320mm to jest niestety krótko, więc w następnym przypływie kasy w mojej torbie znajdzie się 1.4x

  8. #18
    Bywalec
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    56
    Posty
    116

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przem312 Zobacz posta
    Tyle że między 2.8 a 4 to są już 3 działki
    Miedzy 2.8 a 4 jest 1 dzialka.

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    44
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Jedna działka.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  10. #20
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Sopot
    Posty
    216

    Domyślnie

    Mam obecnie 70-210/3.5-4.5 i miałem okazję kilka razy podpiąć 70-200/4L.

    Optycznie 70-210 jest odrobinę gorszy: ostrość porównywalna, kontrast i kolory na korzyść 70-200L.

    Mechanicznie różnica jest dość wyraźna na korzyść 70-200L: wyższa jakość wykonania, budowa, itp. Egzemplarze 70-210 są używane i są w różnym stanie technicznym.

    70-210 nie jest już produkowany i nie ma wsparcia serwisowego Canona.

    Swego czasu była dyskusja na temat 85 i 85L i tutaj jest analogicznie:
    jeżeli ktoś potrzebuje lepszy mechanicznie obiektyw oraz lepszy kontrast i kolory i jest w stanie dopłacić różnicę, to kupi eLkę i już.

    70-210 zawsze będzie miał "dobry" stosunek jakości do ceny. Nie na darmo nazywa się go "największą pomyłką marketingową Canona" .

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •