PS. Zrobiłem na spokojnie porównanie. Myślę, że dla niektórych będzie wymowny i pomocny
5d vs 5dmk2 vs 5dmk2 sRaw1 ISO 1600-3200 (+6400)
+ resize z 5d do formatu sRaw1 z markaII, czyli właściwie to , co mnie najbardziej interesuje (markiem mam zamiar robić zdjęcia właśnie w sRaw1)
IMHO sRaw1 z markII i "sRaw1" z jedynki to dokładnie ten sam detal i poziom szumu.
http://www.mantykora.net/~kuba/5dmarkII/
Pozdrawiam![]()
Ostatnio edytowane przez Cichy ; 23-12-2008 o 01:36
O obiektywach wiem prawie wszystko
Widzisz, ludzie oglądają takie porównania oglądają w 100% przybliżeniu i twierdza, ze nie widzą róznicy. Zapominają jedank że MKII generuje 2 razy większe obrazki i do odbitki trzeba je 2 razy bardziej pomniejsyć.... (pisże oczywiście o pełnym RAW)
A co za tym idzie szum jest na odbitce niewyobrażalnie mały...
Pozdrawiam i duuuuuuuuuużo zdjęć przez świąta, mniej testów Wszystkim Żayczę![]()
Nie śledzę wątku - przepraszam jeśli było.
Adam, nie patrz
http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=30250188
the silence is deafening
Jestem ciekaw, kto będzie wykorzystywać nową puszkę do robienia makr, bo jednak 21mpix daje niezły obraz i potem można spokojnie wykadrować fragmencik. Zawsze to dodatkowe powiększenie. Małe szumy i całkiem użyteczny Lifeview mogą się przydać. Może w kolejnych seriach dodadzą jeszcze ruchomy lcd.
Ostatnio edytowane przez Thomason2005 ; 23-12-2008 o 13:11
Jescze jednego buga znalazlem w 5dmkii w polaczenie z 100Macro.
Przy wlaczonej, bardzo prazydatnej funckji AF search off, kiedy szklo mam na 1:1 probuje lapac AF na nieskonczonosc (obraz BARDZO rozmyty) i szklo nie rusza...trzeba troszeczke odjechac z macro manualnie i dopiero wtedy sie uruchamia AF... troche sie wystraszylem na poczatku ze AF walniety w ktoryms ogniwie.... no i przez to szybkosc zestawu znacznie spada....
R5, R6,RF10-20, RF1535, RF2870, RF50L, RF85L, RF70200 2.8, M1 Max
pamiętam ciekawy test z forum, gdzie porównywało się 135L i 70-200 2,8L
- ktoś ustawił na statywie w plenerze na tej samej ogniskowej i przesłonie oba szkła, nie mówiąc które zdjęcie jest z którego (prawie wszyscy zawsze rozpływają się nad stałkami)
okazało się że ok 2/3 zgadło które zdjęcie jest z którego szkła,
założe się że gdyby od razu było wiadomi które jest które to 95% od razu widziała by róźnice na korzyśc 135L
uśmiech do posiadaczy 5d i 5dII - może zrobicie taki mały quiz,
robiąc taki sam obrazek ze statywu w plenerze (nie ciągle te 3200-6400) z ubu puszek - NIE MÓWIĄC WCZEŚNIEJ które jest z której
wnioski z takiej zgadywanki mogą być ciekawe...![]()
wlasnie nabylem 5iatke mk2. Robilem zdjecia przy highlight priority on i off lampki na ciemnym tle na iso 3200-6400 i zadne czarne doty nie wyszly. Chyba ze buraki wychodzily w jpgu ale to akurat mnie nie tyczy bo tylko w rawie robie.
śluby, studio - Poznań
5dmkII, 12-200mm w 5 szklach
Czołem
Obiecałem chyba w wątku o cenach, że opiszę swoje wrażenia po przesiadce z 40D.
Czterdziestkę używałem dokładnie rok (od grudnia 2007). Dziś miałem pierwszą sesję meblową z nową 5-tką. No i wyszło na jaw jak silna jest moc przyzwyczajeniaW 40D często korzystałem z LiveView (np. żeby sprawdzić ułożenie obiektu na zdjęciu - wszak wizjer nie pokrywał całego kadru). Jeśli nie chciało się łazić po Menu, można było ustawić LV na guziku Set. Ponieważ wcześniej testowałem właściwości filmowe 5-tki i tryb filmowy był aktywny, więc w trakcie sesji, próbując wyłączyć LV, zdarzyło mi się nakręcić kilka filmików z meblami w roli głównej
. Kilkakrotnie też, gdy chciałem włączyć LV (odruchowo "Set") wyskakiwał wybór jakości. Trzeba się przyzwyczaić do nowego położenia guzika z LV.
Podobnie było z podglądem zdjęć - kciuk lewej ręki automatycznie leciał pod LCD szukając guzików. A tu niespodzianka
No i przejście z cropa na FF - niestety chyba nie obejdzie się bez kolejnego zakupu... Robię zdjęcia meblom typu: narożnik z funkcją do spania, komplet 3+2, tapczany dziecięce itp. Aby meble dobrze się prezentowały robiłem im zdjęcia z pewnego oddalenia, nieco z góry. 17-40 L na swoim węższym końcu wystarczało na 40D w zupełności. Dzisiaj założona na 5D okazała się za szeroka - musiałbym mocno zbliżyć się do mebla, a to oznacza ryzyko zniekształcenia. Posiłkowałem się 70-200 oddalonym na maksymalny zasięg kabla (przy cropie nie byłoby na to szans). Mam wprawdzie Tarmona 28-75, ale przywykłem do jakości eLek i jak dobry Bóg da to będę chciał zamienić go na eLkę w podobnym zakresie ogniskowych.
Za całej przesiadki 40D -> 5DmII chyba najbardziej odczuwalny jest właśnie brak cropa (w zakresie zdjęć mebli).