Super napisane (obciąłem celowo, żeby nie powtarzać...).
Takie opinie lubię: konkretnie, bez ściem i dywagacji.
Planuję kupić to body, czytam opinie tu na CB, przeglądam testy, itd.
I raz mam większe przekonanie do niego, raz mniejsze - Twoja opinia bardzo mi pomogła i szala przechyla się na Tak...
Prośba - jak będziesz miał kolejne spostrzeżenia, to proszę o kolejną dawkę informacji.
Głównie zależy mi na ISO, szumach, celności.
Jeśli masz C 24-70 F/2.8 to kilka informacji o współpracy z tym szkiełkiem też bym prosił, bo z tym szkłem chcę zakupić.
Narazię dziękuję za ciekawą lekturę - sukcesów...
Puszki dwie i kilka szkieł, światełka i parę innych gratów
Witam serdecznie piszę po raz pierwszy na forum ;-) i dlatego witam w pierwszej kolejności wszystkich ;-).
Starałem się nie wypowiadać w temacie ( z chęcią czytałem wszystkie posty ;-)), bo uważam, że nie jestem raczej obiektywy - każdy chwali, co ma. Mam nową i starą 5 i miedzy innymi szkło 24-70 canona. Osobiście uważam, że tych dwóch aparatów nie można porównywać. Nowa 5D jest „lepsza” pod względem ISO i uważam, że dzięki większej matrycy trochę ostrzejszy (dość dziwne odniesienie ale jest ostrzej) - przynajmniej z moimi szkłami. Uważam, że w tych czasach trudno liczyć na jakieś straszne zmiany jakości zdjęć, ponieważ trudno już przeskoczyć pewne granice – jak kiedyś przesiadłem się z 30D na 5D to powiedziałem WOW SUPER teraz porównując 5DmarkII do 5DmarkI powiedziałem hmm lepiej. Porównywałem w studio NIKONA d700 i 5D markII, canon wypadł lepiej – znów moja subiektywna ocena ( inna ostrość i lepsze detale – pisze inna, ponieważ nie można tego odnieść i powiedzieć, co jest lepiej) zdjęcia. Wczoraj robiłem zdjęcia w dość trudnych warunkach, ISO 2000-3200 dużo kolorowych ścian, obiektyw 85 i 28 canon 1,8 większość przy największym otworze i naprawdę było dobrze. Zdjęcia raczej albumowe, ale AF bez problemów zawsze celny. Z obiektywem 24-70 miałem FF, ale mikroregulacja pomogła i jest kosmicznie ostro. Jeśli ktoś chce przykłady porównania lub inne zdjęcia proszę o priva a coś podeślę.
Uważam, że odnoszenie się do starej 5 jest dość dziwne. Jak kupujemy nowy samochód nie porównujemy go ze starym modelem a z konkurencją w tej samej klasie cenowej? Uważam, że nowa 5 nie ma sobie równych;-). Są jeszcze inne aparaty, w które charakteryzują się innymi zaletami jak np. dopracowany tryb servo AF w nikonie d700.
Dodatkowo temat, którego raczej nikt jeszcze nie poruszał, ale według mnie nowy markII ma lepszą synchronizację z lampami studyjnymi. Na starej 1/100 to był najlepszy rezultat, jaki osiągnąłem teraz robię z powodzeniem przy 1/160 ( lampy Quantum 750). Może przypadek ale dobrze, że się tak stało bo przy aktywnej sesji przydaje się taka synchronizacja ;-).
Podsumowując
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za dobre rady, z jakich do tej pory korzystałem na forum.
zalezy od lamp. Z powerluxami jest odrobine gorzej niz z quantuumami. Niemniej z 5d mialem czysta 1/100 a teraz mam czysta 1/125 - mowie o radiowce. Przez kabel - o jedna dziake czasu krocej.
śluby, studio - Poznań
5dmkII, 12-200mm w 5 szklach
Ja mam jakiś chiński wyzwalacz i podaję czasy właśnie z nim. Te same lampy z nikonem d700 na tym wyzwalaczu synchronizowały przy 1/160. Teraz jest podobnie jak w nikonie więc zakładam, że lepiej się nie da skoro wyniki już są podobne - o 1/200 można zapomnieć na nikonie i canonie i quantuumie.
Regulamin pkt 8.
canona 1D mark IV, 5d mark II , 24 II 1.4, 35 1.4, 85 1.2, 15 2.8 no i dedolight :-)
Dzisiaj po raz pierwszy pracowałem na 5DmII z podpiętym radyjkiem PoweLux Flash Waves (tym z Funsports - odpowiednika Skyport). Lampy też Powerlux VC-1000 i VC-400. Podawany przez Funsportst w instrukcji czas 1/200 trzeba niestety między bajki włożyć - na kablu miewałem na tym czasie delikatne zaciemnienie u dołu zdjęcia, na radyjku jest widoczna wyraźna ciemna krecha. 1/160 to najkrótszy czas przez radio, na którym kadr wygląda czysto. Doczytałem się jeszcze gdzieś tam, że producent z Korei sugeruje czas 1/180, ale nie wiem jaki sprzęt taki czas oferuje...
Samo radyjko sprawowało się rewelacyjnie - poszedłem sobie na koniec hali w której robiłem zdjęcia (ok 25m, metalowe słupy itp) - bez zastrzeżeń. Wyszedłem na dwór za szklane drzwi - lampy błyskały. Miodzio![]()
Przez przypadek wpadlem na watek zdjec slubnych 5D II na 6400:
http://www.dcresource.com/forums/showthread.php?t=43100
Jakis czas temu zrobilem test - aparat, statyw, i zdjecia po kolei na roznych ISO. Do 1600 wlacznie 'czuc' ostrosc i kolory. Z kazdym wyzszym ISO - widac co sie traci. Zdjecia z powyzszego forum moga wygladac OK, dopoki ktos nie wyobrazi sobie, jak moglyby wygladac do 1600 wlacznie...
Coz, sprawa chyba indywidualna, zwiazana z poziomem akceptacji kazdego z osobna.
Pozdrawiam!
jestem w wielkim szoku co ten gośc uzyskał na 6400
Można by powiedziec że to drzwi do innego świata fotografii.
to ja dorzuce 12800. Przez wizjer nic nie bylo widac. 70-200@2,8 1/60 , lampa
troche kompresa zabila - teraz widze..
Ostatnio edytowane przez trampek ; 24-02-2009 o 21:09
R5, R6,RF10-20, RF1535, RF2870, RF50L, RF85L, RF70200 2.8, M1 Max