Strona 35 z 410 PierwszyPierwszy ... 2533343536374585135 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 341 do 350 z 4099

Wątek: Canon EOS 5D Mark II

  1. #341

    Domyślnie

    Mam jedno małe pytanie do tych "co już mogą": W 5D czas synchronizacji z lampami błyskowymi w studiu wynosił 1/125 i taki był zalecany, w 5D mk2 w instrukcji jak byk stoi: "Aparat może współpracować z lampami błyskowymi producentów innych
    niż Canon, z czasem synchronizacji 1/200 s lub wolniejszym. W przypadku
    dużych lamp studyjnych, z uwagi na dłuższe naświetlenie, czas
    synchronizacji należy ustawić w przedziale od 1/60 s do 1/30 s. Pamiętaj,
    aby przed wykonaniem zdjęć przetestować synchronizację błysku."
    Byłoby to baaardzo duże rozczarowanie gdyby synchro ze studyjnymi było na poziomie 1/30-1/60. Testował ktoś coś może?
    Pozdrawiam Wszystkich

  2. #342
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    50
    Posty
    18

    Domyślnie

    W niedzielę robiłem sesję w studio spokojnie z czasami 1/125 i krótszymi -coś około 1/160 i wszystko jest ok.
    Canon EOS 5D MarkII+EF 16-35 f/2.8 L USM+EF 24-70 f/2.8 L USM +EF 50mm+EF 70-200 f/4 L + Speedlite 580EX II
    http://www.wiesiekzieba.com

  3. #343
    Pełne uzależnienie Awatar trampek
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Rzeszow, Poland
    Wiek
    43
    Posty
    1 546

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Asiorek Zobacz posta
    Mam jedno małe pytanie do tych "co już mogą": W 5D czas synchronizacji z lampami błyskowymi w studiu wynosił 1/125 i taki był zalecany, w 5D mk2 w instrukcji jak byk stoi: "Aparat może współpracować z lampami błyskowymi producentów innych
    niż Canon, z czasem synchronizacji 1/200 s lub wolniejszym. W przypadku
    dużych lamp studyjnych, z uwagi na dłuższe naświetlenie, czas
    synchronizacji należy ustawić w przedziale od 1/60 s do 1/30 s. Pamiętaj,
    aby przed wykonaniem zdjęć przetestować synchronizację błysku."
    Byłoby to baaardzo duże rozczarowanie gdyby synchro ze studyjnymi było na poziomie 1/30-1/60. Testował ktoś coś może?
    Pozdrawiam Wszystkich
    W mki jest
    ...The camera can synchronize with non-Canon compact flash units at 1/250 sec and slower speeds. With large studio flash units, since the flash duration is longer, set the sync speed within 1/30 sec to 1/125 sec. Be sure to test ....

    i na 1/125 zeby nie bylo winiety ktora juz na 1/160 widac.
    Wiec jak tutaj w instrukcji jest 1/60 to obawiam ze ze to moze byc max......
    troche niedobrze...
    R5, R6,RF10-20, RF1535, RF2870, RF50L, RF85L, RF70200 2.8, M1 Max

  4. #344
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trampek Zobacz posta
    i na 1/125 zeby nie bylo winiety ktora juz na 1/160 widac.
    Wiec jak tutaj w instrukcji jest 1/60 to obawiam ze ze to moze byc max......
    To zależy od lamp. Ze swoimi 300Ws i 600Ws na kablu normalnie działa mi 1/200s w 5D1 bez żadnej winiety, a z chińskim wyzwalaczem 1/160s. W 30D miałem to samo ale z czasami o 1/3EV krótszymi.
    Dłuższe czasy w 5D2 to chyba byłaby porażka. Zastanawiam się co Canon jeszcze napsuł żeby ludzie kupowali 1Ds do studia :-)
    Ostatnio edytowane przez MMM ; 18-12-2008 o 18:08

  5. #345
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    722

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta
    I Lightroom ładnie konwertuje nowe Rawy
    Cichy, a czy mozesz cos powiedziec o roznicach miedzy wywolywaniem w DPP i w Lightroom'ie? Chodzi o efekt koncowy mozliwy do uzyskania, nie o roznice w narzedziach oczywiscie. Np. czy widzisz roznice w odszumianiu, wyostrzaniu, itd.?

  6. #346

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jerry_R Zobacz posta
    Cichy, a czy mozesz cos powiedziec o roznicach miedzy wywolywaniem w DPP i w Lightroom'ie? Chodzi o efekt koncowy mozliwy do uzyskania, nie o roznice w narzedziach oczywiscie. Np. czy widzisz roznice w odszumianiu, wyostrzaniu, itd.?
    http://www.pbase.com/hkruse/image/106916365

    Ja widzę subtelną różnicę.
    LR ciut bardziej podnosi kontrast, biele jakby minimalnie bielsze.
    z DPP kontrast wydaje się być minimalnie mniejszy, minimalnie więcej tonów średnich, dzięki temu pozostają delikatniejsze szczegóły.

    Oczywiście, wg mnie subiektywnie, oraz o ile można brać po uwagę ten link.
    Ostatnio edytowane przez GINN ; 18-12-2008 o 18:42
    5dII
    L-ki ... + graty

    Fotograf do wynajęcia

    Efekt dźwięku migawki

  7. #347
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    47
    Posty
    7 446

    Domyślnie

    DPP daje bardziej naturalny, neutralny obrazek i subtelniejsze szumy. I troszkę lepszy detal. No ale większe możliwości obróbki daje LR i go używam częściej.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  8. #348
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    przede wszystkim, co daje Lightroom, to jednolity i spojny workflow na duzej bazie zdjec.
    o DPP czy innych programikach mozemy sobie mowic jak sie robi pojedyncza sesje. ale jak trzeba zarzadzac baza kilku tysiecy zdjec z kilku lat, to DPP niestety robi sie rozwiazaniem "z czasow krola Cwieczka".

    nad poziomem detalu nie ma sie specjalnie co modlic, bo ani w druku ani na wgladowce ekranowej i tak nie bedzie wielkiej roznicy. nad czym mozna sie bylo zastanawiac to kolory, bo do niedawna DPP bil na glowe rozsmarowywanie musztardy made by ACR. ale po podpieciu profili Adobe'a ten argument praktycznie padl.

    reasumujac: do amatorskiej roboty DPP moze byc, ale jak potrzebna jest dobra organizacja i zarzadzanie kolekcja zdjec - zdecydowanie musi byc cos powazniejszego
    www albo tez flickr

  9. #349

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    przede wszystkim, co daje Lightroom, to jednolity i spojny workflow na duzej bazie zdjec.
    o DPP czy innych programikach mozemy sobie mowic jak sie robi pojedyncza sesje. ale jak trzeba zarzadzac baza kilku tysiecy zdjec z kilku lat, to DPP niestety robi sie rozwiazaniem "z czasow krola Cwieczka".

    nad poziomem detalu nie ma sie specjalnie co modlic, bo ani w druku ani na wgladowce ekranowej i tak nie bedzie wielkiej roznicy. nad czym mozna sie bylo zastanawiac to kolory, bo do niedawna DPP bil na glowe rozsmarowywanie musztardy made by ACR. ale po podpieciu profili Adobe'a ten argument praktycznie padl.

    reasumujac: do amatorskiej roboty DPP moze byc, ale jak potrzebna jest dobra organizacja i zarzadzanie kolekcja zdjec - zdecydowanie musi byc cos powazniejszego
    ...taaa.... na przykład właśnie lightroom lub aperture... pracowałem na jednym i drugim i jednak zdecydowanie aperture (baza ma juz ok 30tyś*zdjęć - wszystko w jednym pliku - 240GB 0 i jaki porządek na hdd)

    http://www.kadr.org.pl - ... zapraszam...

  10. #350
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta
    DPP daje bardziej naturalny, neutralny obrazek i subtelniejsze szumy. I troszkę lepszy detal. No ale większe możliwości obróbki daje LR i go używam częściej.
    DPP daje subtelniejsze szumy? Ja mam odwrotne spostrzeżenie - w DPP widać wyraźniej szum, ze względu na wyostrzanie (DPP sharpness 0 to jak suwak amount w Lightroomie na 40-45).

Strona 35 z 410 PierwszyPierwszy ... 2533343536374585135 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •