Z drugiej strony ja nie widzę absolutnie problemu w odszumieniu i zeskalowaniu -wynik może być lepszy od tego co wypluje z siebie D3, bo 21Mpix to sporo ponad 12Mpix i jest z czego obrabiać i skalować dla osiągnięcia odpowiedniej jakości. A wydruk 45x30cm z 12Mpix i tak będzie rewelacyjnej jakości.
Zdjęcia, które zrobiliśmy dobitnie pokazują, że obie puszki prezentują bardzo podobną jakość, można spokojnie stwierdzić, że róznice są aptekarskie. Trzeba by mieć niesamowicie wysokie wymagania, żeby w ogóle brać pod uwagę to że któraś z nich wypadła lepiej -ja widzę tylko jedno zastosowanie takiej upierdliwości -można wtedy powiedzieć: "mój aparat jest lepszy od Twojego"..... i tyle.
Podobnie z Canonem 24-70 2.8L i Nikkorem 24-70 2.8 -ten ostatni ciutek ostrzejszy od pierwszego i co z tego skoro róznica jest minimalna, na wydruku nie zobaczy się różnicy ?
Popadamy w paranoję szukając doskonałości, bardzo często okłamując samych siebie........... po co ? Na Cyberfoto ostatnio pojawił się ciekawy wątek traktujący o specyficznym kolistym bokehu, który widać podczas używania niektórych szkieł. I wyszło na to, że taki bokeh powstaje wtedy kiedy szkło ma pewną wadę -chodziło o komę o ile pamiętam. A chyba wszystkim w tym wątku taki bokeh bardzo się podobał. Czyli niedoskonałe szkło z wadą okazało się bardziej pożądane od perfekcyjnego ideału. To samo (przynajmniej jesli chodzi o mnie) dotyczy winiety i nieostrości na rogach -ja to lubię, widoczków nie focę i takie coś bardziej mi sie podoba........
Mamy sporą bazę RAWów z obu puszek, chciałem też do porównania lekkiego dać D3x, niestety albo trafiliśmy na uwaloną sztukę, albo miał potwornego FF/BF z moim szkłem.
Tak czy inaczej wydaje mi się, że dzieki temu każdy będzie mógł łatwiej znaleźć sprzęt dla siebie i wyrobić sobie własne zdanie na temat obrazowanie i obróbki fot z tych puszek.