5D MKII | EF 70-200 f4 L IS USM | EF 24-105 f4 L IS USM | EF 17-40 f4 L USM | EF 50 f1.8 |Speedlite 580 EX |
Zdjęcia -> http://smolarek.info
Dynamik emozna podniesc na krzywych przynajmniej troszke. Nie chcalo mi sie. nastepnym razem postaram sie
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
jescze sampel na 6400
http://terpinski.pl/6400sraw.jpg
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
ja bede uzywal tej czulosci...
Ostatnio edytowane przez trampek ; 13-12-2008 o 23:52 Powód: Automerged Doublepost
R5, R6,RF10-20, RF1535, RF2870, RF50L, RF85L, RF70200 2.8, M1 Max
No dobrze że Ci się nie chciało bo dzięki temu sampel pokazuje co wypluwa aparat a nie co Photoshop. Nawiasem mówiąc to krzywe średnio się do poprawy dynamiki nadają.
Pamiętam jak kupowałem pierwszą "cyfrówkę". Zacząłem od porównywania na dpreview, który aparat ma mniejsze szumy :-). A że wielu początkujących tak robi to producenci zaczęli się ścigać na coraz ładniejsze wykresy szumu w testach, najczęściej kosztem detali. Z czasem dopiero widać że szum to nie wszystko, tak samo ważna jest dynamika i zdolność rejestrowania kontrastów (choć oczywiście wiele zależy od tego co się fotografuje). Wolałbym większą dynamikę na ISO100 niż bez widocznego szumu ale płaskie ISO3200.
Podobnie jest z obiektywami. Początkujący oglądają tabelki z wynikami funkcji MTF 50 i myślą że to wszystko. Dopiero potem się okazuje że kontrast, kolor i bokeh jest ważniejszy a ostrość wystarczy że będzie akceptowalna i wcale nie musi być 'żyletka' na cropie 100%.
Wracając do tematu. Przyzwoicie mimo wszystko ten sRAW wygląda. Chciałbym zobaczyć jak jest z kolorem na zdjęciach w normalnym dziennym świetle i drobnymi detalami.
P.S
Jak wrzucasz jpg z profilem AdobeRGB to większość ludzi widzi bez niego i zdjęcie wygląda jakby było o połowę mniej nasycone.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
No ten już moim zdaniem trochę gorzej bo wyłazi banding po prawej stronie. Ciekawe czy na odbitce też widać.
Ostatnio edytowane przez MMM ; 14-12-2008 o 00:29 Powód: Automerged Doublepost
http://www.kenrockwell.com/canon/slr...ack-pixels.htm - KR w niewybrednych słowach tłumaczy, że na "czarne dziury" składają się:
- overshooting,
- demozaikowanie i
- mierne umiejętności fotografa...
EOS - conditio sine Kwanon...
Ostatnio edytowane przez jacek220 ; 14-12-2008 o 13:00
Jak inżynierowie nie potrafią zrobić lepszych matryc to programiści tworzą algorytmy redukcji szumów, tyle że jedno nie zastępuje drugiego. Nie istnieją algorytmy odszumiające, które równocześnie nie psują obrazu i dla mnie obraz bez szumu (ale zdegradowany przez NR) to żadna rewelacja. Jedyną dobrą drogą do poprawy jakości są lepsze, mniej szumiące matryce a nie filtry NR robiące z obrazu papkę.
Po obejrzeniu sampli i RAWów z 5D2 nie widzę żadnej poprawy w szumach nowej matrycy w stosunku do starego 5D. Jeśli już jest jakaś korzyść to dzięki większej rozdzielczości po resize w dół szumy mogą być trochę mniej widoczne.
No dlatego właśnie napisałem że albo NR albo degradacja na szczęście wybór pozostawiono użytkownikowi. Z tych sampli co widziałem to NR ustawiony na 1 czyli najmniej agresywnie dawał dobre rezultaty i nie degradował obrazu. Dopiero ustawienie na 3 degraduje mocno obraz.
Jeśli chodzi o RAWy to wiadomo że każda matryca szumi bo to wynika z zasady jej działania.
Programiści piszą coraz lepsze algorytmy odszumiające.
Noise Ninja ma świetne algorytmy i do tego jest możliwość ściągnięcia profilu dla danego aparatu.
Wiadomo że nie ma nic za darmo szybkie filmy też miały duże ziarno i małą dynamikę...
Zasad fizyki nie zmienisz;-)