Strona 134 z 366 PierwszyPierwszy ... 3484124132133134135136144184234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 331 do 1 340 z 4099

Wątek: Canon EOS 5D Mark II

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    Ja to rozumiem tak. Zwiekszenie zakresu bitowego przetwornika AD umozliwia otrzymanie dokladniejszych dyskretnych wartosci sygnalu z matrycy o z gory zalozonym zakresie tonalnym. Wiec 14 bitow nie zwieksza w bezposredni sposob tego zakresu, do tego wymagana jest lepsza matryca.
    Oskarkowy jak przykład wpływu 14 bitów podaje możliwość ratowania prześwietleń czyli większy DR i do tego się odnoszę.

    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    Natomiast wiecej bitow - wiecej dyskretnych wartosci sygnalu zarowno w cieniach jak i w swiatlach - wieksza mozliwosc wyciagniecia szczegolow.
    Dokładnie tak. Przy poziomie szumu na ISO100 próbkowanie 12 bitów to i tak ciut za dużo. 14 bitów w takim przypadku to tylko dokładniejsze próbkowanie szumu i zwiększenie generowanych plików.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    127.0.0.1
    Posty
    1 143

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Oskarkowy jak przykład wpływu 14 bitów podaje możliwość ratowania prześwietleń czyli większy DR i do tego się odnoszę...
    Chyba taki skrot myslowy. To co sie przejara - przejaranym pozostanie, ale moze chociaz przy 14 bitach da sie latwiej wydobyc detale z tego co ciutke ponizej
    .

  3. #3
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    Chyba taki skrot myslowy. To co sie przejara - przejaranym pozostanie, ale moze chociaz przy 14 bitach da sie latwiej wydobyc detale z tego co ciutke ponizej
    Zgoda, ale jeśli już to wydobycie detali nie ze świateł ale z cieni. Teoretycznie więc jest możliwe powiększenie DR dzięki lepszemu próbkowaniu przez niedoświetlenie zdjęcia o np. 1EV a następnie 'wydobycie' z cieni tego 1EV. Tylko że to jest możliwe tylko teoretycznie bo szum na ISO100 jaki generuje 5D2 jest kilka razy większy niż różnica między dokładnością próbkowania między 12 a 14 bitów.

    Od czasów 40D jakoś nikt nie pokazał że 14-bitów cokolwiek gdziekolwiek daje, jedyne co jest to jakieś subiektywne i niczym nie poparte wrażenia użytkowników bez żadnych faktów. Dla mnie całe te '14-bitów' to tylko bajka dla naiwnych, którzy z wychodzą z założenia że "14 na pewno jest lepsze niż 12". Ot, marketingowy ficzer i szybsze zapychanie karty pamięci większymi plikami. Dokładnie na tej samej zasadzie w kompaktach ładują matryce o coraz 'większej' rozdzielczości. W praktyce z 10mpix i matrycy wielkości paznokcia blur jest taki że poza większymi plikami nic z tego nie ma. Na dslr też przyjdzie pora, już za pare lat będzie 50mpix na cropie i też się znajdą tacy, którzy kupując będą myśleli że '50 jest lepsze niż 12.8' :-)
    Ostatnio edytowane przez MMM ; 10-03-2009 o 17:43

  4. #4
    Uzależniony Awatar Sławek
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    62
    Posty
    968

    Domyślnie

    Ilość bitów na kanał wcale nie musi zwiększać rozpiętości tonalnej a jedynie umożliwi zapisanie większej ilości potencjalnej informacji jeżeli ona w ogóle jest. Tzn. jeżeli matryca wyprodukuje tą informację. Każdy bit podwaja ilość tonów ale przecież możemy sobie wziąć jotpega i zapisać jako 16bitowego tiffa i wcale nie wzrośnie mu rozpiętość a jedynie wzrośnie miejsce na gromadzenie informacji . Zresztą matryca ma nie równo te bity rozłożone i w cieniach jest ich niewiele a głównie zapisują info ze świateł i półcieni.

  5. #5

    Domyślnie

    Polski serwis wymienił bezpłatnie migawkę w 5D, który miał 3 lata i 52.000 cykli.

  6. #6
    Uzależniony Awatar Sławek
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    62
    Posty
    968

    Domyślnie

    Różnica między 8 a 12itów jest kosmiczna.
    8 bitów to raptem 128 odcieni, aparaty które umożliwiały zapis 10 bitowych rawów dostawały widocznego ,,pałera,, Przy 12bitach (2048 odcieni na kanał) jest już właściwie poza możliwością percepcji ludzkiego oka ale zapas informacji umożliwia dość forsowną obróbkę. 14 bitów (8192 odcieni na kanał) na pewno powiększy plik w rawie ale do puki nie zmieszczą się w tych bitach informacje z cieni niewiele już wniesie .

  7. #7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sławek Zobacz posta
    Różnica między 8 a 12itów jest kosmiczna.
    8 bitów to raptem 128 odcieni
    A nie 256?
    "Wszyscyśmy z płócien
    Rembrandta:
    To tylko kwestia
    Światła ; " (Jacek Kaczmarski "Światło")

  8. #8
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Lipski Zobacz posta
    A nie 256?
    256.

    W Nikonie D3 można te 14-bitów wyłączyć, ciekawe czy ktoś robił porównanie.

  9. #9
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    884

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    W Nikonie D3 można te 14-bitów wyłączyć, ciekawe czy ktoś robił porównanie.
    http://www.earthboundlight.com/photo...us-12-bit.html
    http://www.earthboundlight.com/photo...-part-two.html

    Teoretycznie dla porownania mozna napisac jakis soft ktory "utnie" dodatkowe 2 bity w rawach. Wtedy byloby widac czy faktycznie cos wnosza.

  10. #10
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dzik Zobacz posta
    http://www.earthboundlight.com/photo...us-12-bit.html
    http://www.earthboundlight.com/photo...-part-two.html

    Teoretycznie dla porownania mozna napisac jakis soft ktory "utnie" dodatkowe 2 bity w rawach. Wtedy byloby widac czy faktycznie cos wnosza.
    Z tego testu widać że coś tam w cieniach jest lepiej, szkoda że nie ma do porównania normalnego zdjęcia tylko jakieś paseczki. Przejścia tonalne na cropach 300% :-) również są minimalnie gładsze.
    Teza oskarkowego o prześwietleniach sukni młodej w świetle wyników się zupełnie nie broni i jeśli faktycznie jest lepiej to nie wynika to z 12/14 bitów.

Strona 134 z 366 PierwszyPierwszy ... 3484124132133134135136144184234 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •