Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 14 z 14

Wątek: Jak ustawiacie balans?

  1. #11
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    35

    Domyślnie

    ja ustawiam WB zależnie od warunków oświetleniowych w jakich jestem, jeśli scena jest średnio szara to zazwyczaj ustawiam na chmurki, w studio na błyskowe itd. i wolę ustawić w aparacie i później nie martwić się o obróbkę, no chyba że jest jakieś makabryczne oświetlenie to ustawiam na coś co wydaje mi się najbardziej zbliżone a później koryguje...

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Podobnie jak wielu tutaj robię tylko RAW, więc nastawa balansu w aparacie jest bez znaczenia (zazwyczaj auto). Dopiero podczas obróbki decyduję się na dokładne ustawienie temperatury dla danej sesji i dobór profilu konwersji. Nie zawsze właściwa temperatura wygląda dobrze, czasem decyduję się na lekkie podbicie by zdjęcia modeli lekko ocieplić, więc to rzecz gustu, a nie tabu.
    W/g mnie to największy atut RAW.
    C-F-K - forever

  3. #13
    Bywalec Awatar fazid_66
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    52
    Posty
    120

    Domyślnie

    Ja się podepnę pod wątek. Jak sobie radzicie ze zdjęciami nocnymi w mieście, kiedy oświetlenie pochodzi z wielu źródeł w tym z paskudnych lamp sodowych? Ja w tej sytuacji po prostu przesuwam suwak na jakieś 3000-4000k - na oko. Domyślam się, że wiele w tej sytacji nie da się zrobić, ale może macie jakieś patenty.

  4. #14
    Początki nałogu Awatar punky
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Kwidzyn
    Wiek
    43
    Posty
    483

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fazid_66 Zobacz posta
    Ja się podepnę pod wątek. Jak sobie radzicie ze zdjęciami nocnymi w mieście, kiedy oświetlenie pochodzi z wielu źródeł w tym z paskudnych lamp sodowych? Ja w tej sytuacji po prostu przesuwam suwak na jakieś 3000-4000k - na oko. Domyślam się, że wiele w tej sytacji nie da się zrobić, ale może macie jakieś patenty.
    dwa wolania rawa na rozne temp barwowe
    potem maskowanie
    wiadomo nigdy nie wymaskujesz dokladnie bo na niebie przy roznych temp barwowych beda rozne zafarby wiec dokladasz warstwe korekcyjna hue saturation i zjezdzasz z saturation dla odpowiedniego zafarbu
    potem ew maskujesz na tej warstwie to co ma zostac nieruszone


    tutaj masz przyklad
    oczywiscie jak masz mocno pomieszane swiatla moja metoda na nic sie nie zda
    ale poprobowac mozesz
    pozdrawiam
    R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8

    Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •