Co sądzicie o tym szkle Sigmy?
Warto go kupić?
Co sądzicie o tym szkle Sigmy?
Warto go kupić?
Wartałoby, gdyby współpracowało z cyfrówkami, lecz nie chce :-?
Do analogów i wczesnych cyfrówek bardzo dobre.
5DMKII
no to już wiem dlaczego jest taka niska cena na ebay'u.
10 godzin do konca i tylko 17 funtow.
dzieki
Optycznie bardzo dobra (używałem zarówno wersji AF jak i MF), niestety mechanicznie trochę kuleje - silnik koszmarnie wolny i do tego głośny (taka wiertarka). Nie działa z cyfrówkami niestety.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
No o to właśnie mi chodziło żeby pracował z cyfra bo w końcu zamierzam kupić cyfrę, mam drugie szkło na oku to jest Canon ef 24-85 f3,5-4,5
Posiadam 28-105 a chciałbym coś szerszego i zbliżonego optycznie do tego szkła. Te parę milimetrów mniej zawsze.
Czy jakieś porównanie tych 2 szkieł sie najdzie czy ktoś może mi o tym krotko napisać?
Oczywiście to jest USM.
Ostatnio edytowane przez Michoo ; 24-11-2008 o 13:06
Czy ktoś mi może łaskawie wyjasnić co to znaczy:
Nie działa z cyfrówkami niestety.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Przecież to EF do licha!? Co z tą sigmą jest nie tak? (sam się przymierzam do hamerykańskiego Quantarey'a)
"Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350
Stare Sigmy mają problem z komunikacją z cyfrowymi korpusami. Mam na ten przykład obecnie Sigmę 28-70/2.8 (wersja bez EX itp.) która działa tylko na pełnej dziurze, po domknięciu mam Err99. Tak samo z 70-300 Macro. Podobnie jest z tą 24mm, choć tu o ile pamiętam był też problem z AF.
Sigma przez jakiś czas wymieniała procesory takich szkłach, ale moja się nie załapała. Z nowymi powinno być już wszystko ok.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Ok.. Już chyba kojarzę. Err na korpusie, problemy z potwierdzeniem ostrości, martwy AF i takie tam? Chyba było parę wątków..
"Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350
No niestety było. Ogólnie Sigma to tak jakoś Canona nie lubi (albo odwrotnie). A szkoda, bo zarówno ten 28-70 jak i ta 24mm to bardzo fajne szkła.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Zastrzeliłeś mnie. Miałem w rękach 4 szkła sigmy, do teraz używam zooma 2.8 - na żadnym sprawdzanym XXXD nie było problemów. No nic, myśląc o przesiadce na cyfrę ja z szerokiego rezygnuję.
(wytłumaczenie małego OT - zapominam że szukajka już żyje. Przepraszam znudzonych)
"Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350