Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: Monopod- jak trzymać?

  1. #11

    Domyślnie

    Wreszcie znalazł się ktoś, kto poważnie podszedł do rzeczy. Dzięki za tę stronkę. Może ktoś z was zna jeszcze inne sposoby albo wskazówki? Może jakieś doświadczenia typu: gdzie się dobrze sprawdza, a gdzie jednak lepiej z ręki lub ze statywu?

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    troche dziwne pytanie jak dla mnie , masz ciezkie tele to jest jasne ze z monopodem bedzie wygodniej , zawsze , chyba ze sie cyka 3 klatki i do widzenia to sensu rozkladania nie ma
    no comment...

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    55
    Posty
    2 320

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bakek Zobacz posta
    Wreszcie znalazł się ktoś, kto poważnie podszedł do rzeczy. Dzięki za tę stronkę. Może ktoś z was zna jeszcze inne sposoby albo wskazówki? Może jakieś doświadczenia typu: gdzie się dobrze sprawdza, a gdzie jednak lepiej z ręki lub ze statywu?
    Z monopodem to jest troszkę inaczej niż ze statywem. Generalnie, w dobie obiektywów wyposażonych w stabilizację, stabilizacja nie jest pierwszym zadaniem (albo nie bywa nim) dla monopodu. Skojarzony z teleobiektywem (czyli ciężkim obiektywem) oprócz stabilizacji tegoż odciąża znacząco ręce fotografa. Monopod doceniany jest w szczególności przez fotografów sportowych, wyposażonych w EF 300/2,8, 400/2,8, etc.
    Są to ciężkie obiektywy, monopod poprawia komfort pracy z nimi (np. w trakcie 1,5h meczy piłkarskiego).
    Dla krótkich ogniskowych stosowanie monopodu jest mniej spotykane, żeby nie powiedzieć nieco egzotyczne.

  4. #14
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Olesno
    Wiek
    39
    Posty
    125

    Domyślnie

    uzywam monopodu (od niedawna) do fotografowania koncertow z tokina 80-200/2.8 (samo szklo 1400 g) i powiem szczerze, ze w porownaniu do zdjec z reki jestem mega zadowolony do krotkiego szkla (28-70/2.8) monopodu nie uzywam.
    Canon 30D, Canon 7D, Tokina 28-70/2.8, Tokina 80-200/2.8, Canon 70-200/2.8L ISUSM, Canon 50/1.8, Canon 18-55/3.5-5.6 IS, Nissin Di866 Mk 2
    moje zdjęcia na CB: koncertowe, portrety, nocne

  5. #15
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    no ja szczerze mowiac jak widze kogos z 70-200 i podobnych z monopodem to troche mnie smiech oragnia, trzeba byc naprawde watly i slaby zeby uzywac to takich leciutkich obiektywow monopodu, no ale moze rzeczywiscie niektorym jest za ciezko

    temat monopodu juz byl tu na forum poruszany, w zasadzie sam monopod w ogole nie pozwala na robienie zdjec przy dluzszych czasach, zreszta to logiczne, aby cos pomoglo to potrzeba przynajmniej dwoch punktow podparcia

    pomaga jak monopod oprze sie o cos, ale rownie dobre wyniki uzyskamy jak sami oprzemy sie dobrze do sciany, trzymaja aparat w reku
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    2 227

    Domyślnie

    zalezy jakie 70-200 , 4l lekkie ale 2.8 ciezsze , nie mowiac o tym ze czasem trudno jest iles tam czasu trzymac ciagle aparat , a czasem faktycznie mozna przesadzac...
    no comment...

  7. #17
    Bywalec Awatar mssk
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    53
    Posty
    244

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    no ja szczerze mowiac jak widze kogos z 70-200 i podobnych z monopodem to troche mnie smiech oragnia, trzeba byc naprawde watly i slaby zeby uzywac to takich leciutkich obiektywow monopodu, no ale moze rzeczywiscie niektorym jest za ciezko
    ...
    40D + GRIP + C70-200 2.8 + lampa, to jednak swoje ważą.
    jeśli ktoś wachluje tym kilka godzin, to przestaje to być śmieszne.
    poza tym inny np. układ sprzętu jest na zawodach sportowych, a inny na koncercie spod sceny.

    co do pozycji w której najwygodniej mi się fotografuje, to opcja 2 z linka od KMV10.

    dla ustabilizowania nie wiem, czy dobrym pomysłem jest gdy:
    Cytat Zamieszczone przez bakek Zobacz posta
    ... przyciśnie się go trochę mocniej do podłoża trzymając za ten uchwyt pod głowicą to wychodzi lepiej ...
    dodatkowa siła powoduje drganie. wystarczy wykonać proste ćwiczenie. nalej do kubka pełno wody (po brzegi) i weź go do ręki normalnie trzymając. a zrób to samo ale zaciśnij mocno mięśnie. ręka zacznie drżeć, a i trochą wody wylejemy. dlatego z tym dociskaniem monopoda, to tak z rozwagą.
    wg mnie najstabilniej jest gdy sprzęt sam dociska monopod do podłoża, lewą ręką pewnie, ale delikatnie trzymamy za uchwyt pod głowicą (jak najbliżej końca - góry), a wyzwalamy aparat wężykiem. powinno wydłużyć czas i zastąpić IS.
    Regulamin pkt 8.

  8. #18
    Uzależniony
    Dołączył
    Dec 2006
    Posty
    772

    Domyślnie

    a ja mam taki sposób na lepszą stabilizację monopodu: przyciskam jak najmocniej do ziemi, przytrzymując stopą stopke monopodu. Kolanem tej samej nogi wypycham do przodu monopod w jego środkowej części, tak jakbym chciał naprężyć łuk. A góra z aparatem jak najbardziej do siebie. Jeszcze lepiej sprawdza sie to jak opre się o coś. Jak dlamnie to idealna pozycja.

  9. #19
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Olesno
    Wiek
    39
    Posty
    125

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    no ja szczerze mowiac jak widze kogos z 70-200 i podobnych z monopodem to troche mnie smiech oragnia, trzeba byc naprawde watly i slaby zeby uzywac to takich leciutkich obiektywow monopodu, no ale moze rzeczywiscie niektorym jest za ciezko

    temat monopodu juz byl tu na forum poruszany, w zasadzie sam monopod w ogole nie pozwala na robienie zdjec przy dluzszych czasach, zreszta to logiczne, aby cos pomoglo to potrzeba przynajmniej dwoch punktow podparcia

    pomaga jak monopod oprze sie o cos, ale rownie dobre wyniki uzyskamy jak sami oprzemy sie dobrze do sciany, trzymaja aparat w reku
    1) nie chodzi o wage, chociaz praca nielekkim sprzetem nieraz np. przez 10-12 godzin troche jednak meczy. a watly zdecydowanie nie jestem...
    2) zanim powiesz, ze monopod nie pozwala na uzyskiwanie dluzszych czasow, to moze sprobuj sam, bo mijasz sie z prawda i to znacznie.
    3) trudno sie oprzec o sciane, jak jej nie ma.... w zasadzie nic nie ma, oprocz ziemi.
    Canon 30D, Canon 7D, Tokina 28-70/2.8, Tokina 80-200/2.8, Canon 70-200/2.8L ISUSM, Canon 50/1.8, Canon 18-55/3.5-5.6 IS, Nissin Di866 Mk 2
    moje zdjęcia na CB: koncertowe, portrety, nocne

  10. #20

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mssk Zobacz posta
    dodatkowa siła powoduje drganie. wystarczy wykonać proste ćwiczenie. nalej do kubka pełno wody (po brzegi) i weź go do ręki normalnie trzymając. a zrób to samo ale zaciśnij mocno mięśnie. ręka zacznie drżeć, a i trochą wody wylejemy.
    Nie chodzi mi tu o duży nacisk, ale właśnie pewniejszy, nieco mocniejszy chwyt i lekkie przyciśnięcie. Lepiej nie trzymać ręki lekko i luźno, bo to też nie da dobrych rezultatów.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •