Hmm pierwsze to akurat kadr przemyślany i według mnie najlepsze moje zdjęcie. Nie każdemu mozna widać dogodzić a ja nie mam zamiaru robić podręcznikowych fot z punktami mocnymi itp itd bo to nie mój styl. Wolę pokazać klimat.
Hmm pierwsze to akurat kadr przemyślany i według mnie najlepsze moje zdjęcie. Nie każdemu mozna widać dogodzić a ja nie mam zamiaru robić podręcznikowych fot z punktami mocnymi itp itd bo to nie mój styl. Wolę pokazać klimat.
Tyle ze tu nie ma żadnego klimatu - klimat masz na 3 i 4. Nikt nie mówi o podręcznikowych fotach, bo prostu nie ma na tym zdjęciu nic ciekawego czy estetycznego. Nie wiem jak jest podręcznikowo, mi się nie podoba. Mało tego, nie potrafisz za bardzo a przynajmniej nie zdradziłeś dotychczas powodu takiego kadrowania poza średnio sensownymi argumentami w rodzaju że nie trzymasz się podręczników... A jeżeli nie klimat, to może zdradzisz jaką to chwilę na tym zdjęciu uchwyciłeś ?
Nie żebym się czepiał, ale nie na taki nie wygląda. żeby można było mówić, że kadr był przemyslany musiałby mieć jakiś temat; w tym wypadku mogłyby być to ręce fotografowanej osoby, ale niestety - nieostre.
Każdemu oczywiście że nie, ale narazie nie dogodziłes tutaj nikomu i bynajmniej nie sa to opinie neutralne; mają w sobie sporo krytyki. Ale nie martw się; krytyka ma bardziej pomóc niż zaszkodzić i trzeba ją odbierać jako cenne wskazówki, niż zniechęcenie do robienia zdjęć..:wink:Nie każdemu mozna widać dogodzić a ja nie mam zamiaru robić podręcznikowych fot z punktami mocnymi itp itd bo to nie mój styl
I znowu musze to napisać.. Konwersja do BW wcale nie oznacza, że Twoje zdjęcia nabiorą klimatu a tym bardziej, że zbliżysz się poziomem do mistrzów fotografii czarno białej.Wolę pokazać klimat
Moim zdaniem tutaj o klimacie można mówić tylko w przypadku zdjęć w parku (szczególnie tym pierwszym, bo światlo odgrywa tu jakąś rolę, w drugim też, choc przydałoby się uwidocznić postać po prawej, bo póki co trzeba jej "szukac w ciemnościach") oraz budynku kościoła. Dobre kontrasty, reflektory pokazują fakture cegieł i rzucają cienie po drugiej stronie. Zdjęcie chyba niedoświetlone, co też dodaje trochę klimatu + winieta, która tutaj odegrała też pozytywną rolę.
Pozdrawiam.
Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.
O temacie pierwszego zdjęcia powie cytat
"Wewnątrz każdego starego człowieka tkwi młody człowiek i dziwi się, co się stało."
Terry Pratchett
Dziękuje za wszelką krytykę postaram się poprawić.
Stranger! Wszystkie uwagi, które Koleżeństwo wygłosiło są słuszne. Co do jednej. Więc nie będę się powtarzać.
Ale.
W Twoich zdjęciach jest to coś, o czym piszesz i ja to odebrałam natychmiast, od pierwszego rzutu oka - pomimo, że zrobiłeś to tak nieumiejętnie z fotograficznego punktu widzenia. Zwłaszcza pierwsze zdjęcie rozumiem. Masz ogromny potencjał Człowieku! Masz serce, jesteś otwarty w tym, co robisz i masz dużo do powiedzenia. Lubisz ludzi, to widać i ja ich wszystkich także polubiłam, jak leci - tak jak ich sfotografowałeś.
Wiesz po co masz aparat, w przeciwieństwie do wielu ludzi, którzy też go mają i robią nienaganne technicznie oraz kompozycyjnie zdjęcia - nie wiadomo po co.
Musisz poczytać o kompozycji:
http://www.michaldulemba.pl/technika...-w-fotografii/
http://www.kazik.com.pl/warsztat/index3.html
http://foto.recenzja.pl/Subjects-ind...pageid-45.html
http://www.fotoamator.szm.sk/Technik...kompozycja.htm
http://www.reporter.edu.pl/studia/prace_dyplomowe
http://www.twieja.com/Tips/Photograp...sition_pl.html
http://abcgospodyni.pl/kurs_fotografii.html
Musisz oglądać dobre galerie. Nie podam Ci linków, bo ja mam w zasadzie tylko pejzażowe, a Ty nie poważasz takowych- musisz sam poszukać, może Koleżeństwo pomoże. Pracuj. Zawsze chętnie obejrzę Twoje zdjęcia, nawet jeśli będą równie słabe jak te. Moje oko to zniesie, a cała reszta chętnie się dowie, co masz do powiedzenia o ludziach. I o sobie też. Polubiłam Cię ;-)
Śmiało Stranger!
PS: 4 jest OK pomimo, że drzewo Ci niefortunnie wyrosło w środku kadru. Broni się światłem i klimatem.
Wiem to od mojej Babuni. I powoli zaczynam to sama stwierdzać :-D
Ostatnio edytowane przez ewa_olsztyn ; 16-11-2008 o 02:26
ja dodam tylko jedno.
Nie wiem ile masz lat bo nie podałeś wieku ale wnioskuję, że jesteś młodym człowiekiem. Twoje wypowiedzi niosą butę ale to zrozumiałe dla młodzieńczego wieku.
Ja jestem raczkującym fotoamatorem więc też młody ;-) zwłaszcza duchem.
Ale wiekiem coś tam już przeżyłem i doświadczenie uczy. To co zastane wcale nie jest złe tylko dlatego, że jest i nie ma konieczności walki dla samej walki.
Ja osobiście widzę w Tobie potencjał. Podobają mi się sytuacje w których ukazujesz tych ludzi ale niestety przez złe kadry te zdjęcia tracą ogrom siły.
Zdjęcia uliczne, uchwycenie chwili wcale nie musi być totalnie spontaniczne bez zadnego zastanowienia. Znajomość pewnych zależności, kontrastów, współoddziaływania fotografowanch obiektów pozowli Ci robić świadome zdjęcia i świadomie pokazywać to co chcesz i jak chcesz, a nie jak wyjdzie.
Nie da się zagrać Jimiego Hendrixa bez znajomości podstawowej gamy ;-)
to tyle. Powodzenia życzę.
Pozdrawiam.
Napisałem "w miarę pozowany", a chodziło mi o to, że jak zbliżasz aparat tak blisko modela/modelki, jak na zdjęciu nr 9 to każdy normalny człowiek w jakiś tam sposób się ustawi.
Nie bardzo rozumiem Twojego uporu w robieniu "nie podręcznikowych zdjęć". Co jest w nich złego? To że oglądający łatwiej potrafi zrozumieć co operator aparatu miał na myśli? Naprawdę nie rozumiem. Jestem pewien, że klimat można pokazać mimo zachowania głównego tematu w mocnych punktach i ostrego. Z własnego doświadczenia wiem, że nie zawsze udaje się idealnie. Ale do ideału i mnie, i Tobie daleko.
Mimo wszystko genialne zdjęcie, nie musi być doskonałe technicznie. Ale też nikt nie mówił, że żeby skadrować poprawnie zdjęcie, trzeba nad nim siedzieć godzinami. Najlepiej jest mieć kadr w głowie. Aparat przykładasz do oka, gdy już masz wszystko zaplanowane i naciskasz tylko spust migawki.
Zauważyłem, że większość zdjęć robisz na dość długi ogniskowych, czyli 40 mm (40x1.6=64) i powyżej. Powszechnie stosowanymi ogniskowymi w fotografii ulicznej są raczej szerokie kąty, jakie dają ogniskowe 28-50. Dzięki temu można pokazać więcej, co czasem przekłada się na łatwiejsze opowiedzenie historii, często wielowątkowej.
Mam nadzieję, że nie uznasz tego za zbyt podręcznikowe i wprowadzisz w życie. Czasem nie warto wyważać otwartych drzwi. Muszę też dodać, że nie ja to wymyśliłem, a inni, dużo lepsi fotografowie niż ja. Jak widać sprawdzało się to w latach 50. i sprawdza się do tej pory, bo wielu ludzi zajmuje się street'em, korzystając właśnie z tych zasad i robi naprawdę świetne zdjęcia.
Jedyne co mi pozostaje to życzyć powodzenia i wygodnych butów!
Pozdrawiam miłośnika Pratchetta![]()