Strona 7 z 84 PierwszyPierwszy ... 567891757 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 836

Wątek: D700 kontra 5D, 5DMkII

  1. #61
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Trampek, po przeczytaniu mam wrażenie że 5D jest lepszy w:
    - lepiej leży w dłoni
    - dźojstik jest lepszy niż wielopozycyjny przycisk (też się z tym zgadzam tak na marginesie)

    Co do pracy AF to porównujesz D700 + szkło ze śrubokrętem do jednego z lepszych USM Canona więc z tego ciężko wyciągać jakieś sensowne wnioski o AF w puszce.

  2. #62
    Pełne uzależnienie Awatar trampek
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Rzeszow, Poland
    Wiek
    43
    Posty
    1 546

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Trampek, po przeczytaniu mam wrażenie że 5D jest lepszy w:
    - lepiej leży w dłoni
    - dźojstik jest lepszy niż wielopozycyjny przycisk (też się z tym zgadzam tak na marginesie)

    Co do pracy AF to porównujesz D700 + szkło ze śrubokrętem do jednego z lepszych USM Canona więc z tego ciężko wyciągać jakieś sensowne wnioski o AF w puszce.

    Po pierwsze 50 AFS jest (z tego co czytalem) wolniejsza od starszej siostry a dwa ze srubokrety nie sa mniej precyzyjne tylko glosniejsze patrz sigma dodatkowy przyklad.
    Napisalem ze zdaje sobie z roznicy szkiel, ale ja szukam czegos co mnie przekona. Okazuje sie (po testach) ze 70-200 i jego AF nie sklania mnie do przesiadki, tak jak 85USM, tak jak 85L (ten bo ma obrazek ktorego nie ma N, af - wiadomo), 16-35 tez dziala bardoz dobrze, 35L (nie dla af ale dla zakresu/swiatla ktorego N nie ma). 50tki akurat C nie ma cekawej a sigma problemy z af sam juz doswiadczylem.

    po lekturze niektorych juzerow i forum N poprostu myslalem ze jak podepne cokolwiek to bedzie dzialalo lepiej niz cokolwiek innego na canonie. juz wiem ze tak nie jest. Jest lepiej tylko troszke i nie zawsze...


    PS. jescze jedno nt LCD ktory klamie jak z nut w N jesli chodiz o ostrosc....
    Co do obrazowania. to szybki rysunek. wolane z Nefa ACR
    Choc o kolorach beidze pozniej


    Jescze pokaze co potrafi jpgowi zrobic d700 i to dosc czesto jak nie zdazysz zmienic WB. Po lewej z rawa (jpg + raw robione)

    Ostatnio edytowane przez trampek ; 11-01-2009 o 14:54
    R5, R6,RF10-20, RF1535, RF2870, RF50L, RF85L, RF70200 2.8, M1 Max

  3. #63
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    280

    Domyślnie

    Jest lepiej tylko troszke
    czy to troszeczke to wlasnie nie jest to co obecnie dzieje sie w amatorskiej i pol amatorskiej polce foto ... kazdy aparat jest troszeczke ... troszczeke robi roznice

  4. #64
    Pełne uzależnienie Awatar trampek
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Rzeszow, Poland
    Wiek
    43
    Posty
    1 546

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kubaj Zobacz posta
    czy to troszeczke to wlasnie nie jest to co obecnie dzieje sie w amatorskiej i pol amatorskiej polce foto ... kazdy aparat jest troszeczke ... troszczeke robi roznice
    Nie zgodze sie. Bawilem sie 1d3 i tam jest duzo lepiej na bocznych w servo.
    R5, R6,RF10-20, RF1535, RF2870, RF50L, RF85L, RF70200 2.8, M1 Max

  5. #65
    Uzależniony Awatar habakuk
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    46
    Posty
    575

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trampek Zobacz posta
    po lekturze niektorych juzerow i forum N poprostu myslalem ze jak podepne cokolwiek to bedzie dzialalo lepiej niz cokolwiek innego na canonie. juz wiem ze tak nie jest. Jest lepiej tylko troszke i nie zawsze...
    przeczytałem Twoje posty, uważnie. mam tylko kilka minut, żeby wyrazić niezgodę, później rozwinę

    używam od 2 m-cy d3 (AF ponoc ten sam) i 5d (x2), równolegle (mam za sobą tym zestawem 4 śluby). środkowe punkty działają całkiem podobnie, ten w 5d jest wbrew mitom sprawny i szybki, jeśli odstaje, to minimalnie. natomiast boczne to przepaść. mój aparat, na którymkolwiek z bocznych trafia szybko i zawsze. nie było dotąd ciemności, które pozwoliłyby mi odczuć, że działają wyraźnie wolniej niż środkowy. no i podkreślam - trafiają, bezbłędnie. ja w AF'ie - a piątką po 2 latach operuje całkiem sprawnie - czuję przepaść, ogromną różnicę. d3 po prostu trafia, na środkowym i na bocznych, kiksy są tak nieliczne, że na LCD zaglądam tylko po to, żeby sprawdzić, czy nie złapałem akurat niefartownych grymasów, albo czegoś nie ciachnąłem. nikonowskie servo działa fantastycznie. to już w ogóle nie do porownania. tam, gdzie 5d musiałem dla spokoju ducha zrobić 20 zdjęć (np wyjście z kościoła) - tu mógłbym zaryzykować zrobienie 2. lag - różnica kosmiczna. to wszystko było dla mnie argumentem decydującym o dokupieniu d3.

    z praktyki: 3 stycznia miałem ślub z weselem na sali tak ciemnej, że bez lampy iso 100000 by nie pomogło. po prostu centralna czerń. pojechał ze mną kolega - on z 5d2, ja ze wspomnianym tandemem. 5d odłożyłem po godzinie, nie miałem nerwów. od kolegi pracującego 5d2 nasłuchałem się się sporo ciekawych inwektyw na temat pracy tym AF w takich warunkach. d3 z 50 AFS (na 1.6) i 14-24 pracowałem naprawdę z dużym komfortem. tam, gdzie 5d nie trafiał wcale, albo za późno, albo lag dawał w dupę, d3 po prostu trafiał, jakby to był niedzielny, popołudniowy piknik.

    ergonomia to rzecz subiektywna. w tej chwili nie stanowi dla mnie różnicy.

  6. #66
    Bywalec Awatar ddarc
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    52
    Posty
    182

    Domyślnie

    Moja i tylko moja subiektywna opinia o D700 ( troszkę pstrykałem z 24-70 2.8 ) Biorę też pod uwagę ile waży każdy zestaw ( jako ze sprzęt użytkuje tez moja żona, sesje, reportaż , wakacje )

    trzymanie D700 jest kiepskie w porównaniu choćby nawet z C50 po prostu jakoś wyślizguję się z ręki wyprofilowanie jest za chude i za płytkie ( ale dla kobiet lepsze )

    To kółko do chodzenia po menu Nikona …wrażenie.. jakiejś lipy z niższego segmentu ..
    klikanie góra dół…no kojarzy mi się z C350 …Canon ma to super rozwiązane

    Ogólnie wizualnie Canon w porównaniu z Nikonem wygląda jak ubogi kuzyn
    ale jeśli weźmie się do rąk Nikona wszystko wydaje się jakieś bardziej toporne
    Może to tylko przyzwyczajenie do systemu …

    Jeszcze jedno . waga D700 z 24-70 2.8 waży sporo, a gdzie lampa ( tu zdaje mi się że nikon ma lżejsze lampy zewnętrzne w porównaniu z Canonem ( może waga się wyrówana ) Chyba że ukaże się Speedlite 700 EX i będzie leciutka jak piórko

    Szkła ..ciężko zastąpić L-ki 24-105 i 70-200 F4 , tu w Nikonie nic nie ma o dobrej jakości
    optycznej, uszczelnione i w takiej cenie..zostają tylko producenci niezależni

    Mimo wszystko uważam ze to świetna puszka i gdyby nie szkła które mi ciężko zastapić pomyślałbym o zmianie systemu aczkolwiek zostawiam sobie jeszcze czas na przemyślenia jak przetestuje 5 II

    o plusach puszki nie pisze bo już pisałeś dla mnie Auto ISO w Nikonie Bomba

    Czekam na opinie jak wyszły ci fotki z tego ślubu czy ciężko się obrabia
    co z kolorami i najważniejsze czy gdybyś zaczynał od zera zrezygnowałbyś z Canona
    mysle o 5 II & D700 ? …Zaraz mnie tu zlinczują :} za takie teksty
    Ostatnio edytowane przez ddarc ; 11-01-2009 o 15:02
    ddarc ....Canon 50D,30D,C 24-105 F4,Samyang 8mm,C 70-200 F4 ,Kit18-55 II,580EX,SLIK PRO 340 DX,

  7. #67
    Pełne uzależnienie Awatar trampek
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Rzeszow, Poland
    Wiek
    43
    Posty
    1 546

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez habakuk Zobacz posta
    przeczytałem Twoje posty, uważnie. mam tylko kilka minut, żeby wyrazić niezgodę, później rozwinę

    używam od 2 m-cy d3 (AF ponoc ten sam) i 5d (x2), równolegle (mam za sobą tym zestawem 4 śluby). środkowe punkty działają całkiem podobnie, ten w 5d jest wbrew mitom sprawny i szybki, jeśli odstaje, to minimalnie. natomiast boczne to przepaść. mój aparat, na którymkolwiek z bocznych trafia szybko i zawsze. nie było dotąd ciemności, które pozwoliłyby mi odczuć, że działają wyraźnie wolniej niż środkowy. no i podkreślam - trafiają, bezbłędnie. ja w AF'ie - a piątką po 2 latach operuje całkiem sprawnie - czuję przepaść, ogromną różnicę. d3 po prostu trafia, na środkowym i na bocznych, kiksy są tak nieliczne, że na LCD zaglądam tylko po to, żeby sprawdzić, czy nie złapałem akurat niefartownych grymasów, albo czegoś nie ciachnąłem. nikonowskie servo działa fantastycznie. to już w ogóle nie do porownania. tam, gdzie 5d musiałem dla spokoju ducha zrobić 20 zdjęć (np wyjście z kościoła) - tu mógłbym zaryzykować zrobienie 2. lag - różnica kosmiczna. to wszystko było dla mnie argumentem decydującym o dokupieniu d3.

    z praktyki: 3 stycznia miałem ślub z weselem na sali tak ciemnej, że bez lampy iso 100000 by nie pomogło. po prostu centralna czerń. pojechał ze mną kolega - on z 5d2, ja ze wspomnianym tandemem. 5d odłożyłem po godzinie, nie miałem nerwów. od kolegi pracującego 5d2 nasłuchałem się się sporo ciekawych inwektyw na temat pracy tym AF w takich warunkach. d3 z 50 AFS (na 1.6) i 14-24 pracowałem naprawdę z dużym komfortem. tam, gdzie 5d nie trafiał wcale, albo za późno, albo lag dawał w dupę, d3 po prostu trafiał, jakby to był niedzielny, popołudniowy piknik.

    ergonomia to rzecz subiektywna. w tej chwili nie stanowi dla mnie różnicy.

    Wiesz, ze miedzy innymi zainteresowalem sie ta puszka pod twoim wplywem. Chcialem bo narzekam na C. Po piwrwszych doswiadczeniach najzwyczajniej nie zostalem przekonany. Malo tego nie przekonal mnie nawet 5dmkii.
    Co do sali o ktorej pisales (iso 10000) to hmm, chyba ze nie miala sufitu. Kiedys robilem w ZUPELNEJ ciemnosci (jedynie lampki zespolu podswiatlajace nuty) 50L@1,2 3200 1/60 lampa w ttl na +2 - bylo siezko , duzo odpadow duzo nie trafionych ale dalo sie. Nie twierdze ze z N nie byloby lepiej bo go wtedy nei mialem. Co do punktow bocznych to w bardzo dobrych warunkach nie lapia na liniach ktore nie wspieraja !!!!! i nie trzeba tu ciemnosc ( zlap sobie na krawedzi obrazu na gladkiej scianie prawym lub lewym skrajnym , nawet w dzien. Lagi tak - zgadzam sie - napisalem zreszta.

    Cytat Zamieszczone przez ddarc Zobacz posta



    To kółko do chodzenia po menu Nikona …wrażenie.. jakiejś lipy z niższego segmentu ..
    klikanie góra dół…no kojarzy mi się z C350 …Canon ma to super rozwiązane

    Ogólnie wizualnie Canon w porównaniu z Nikonem wygląda jak ubogi kuzyn
    ale jeśli weźmie się do rąk Nikona wszystko wydaje się jakieś bardziej toporne
    Może to tylko przyzwyczajenie do systemu …

    Mimo wszystko uważam ze to świetna puszka i gdyby nie szkła które mi ciężko zastapić pomyślałbym o zmianie systemu aczkolwiek rostawiam sobie jeszcze czas na przemyślenia jak przetestuje 5 II

    czy gdybyś zaczynał od zera zrezygnowałbyś z Canona
    mysle o 5 II & D700 ? …Zaraz mnie tu zlinczują :} za takie teksty
    Co do wrazeinia mam takie same. 5d wyglada jak wydmuszka za 30zl. Wszystko zmienia sie w pracy - tam juz nie takie oczywiste i wychodzi na jaw ze to tylko pozory i klawisze to nie wszystko.

    Na dzien dzisiajszy po testach 5dmkii i d700( po jednym slubie wraz z 5d mki) najoptymalniejszym (obrazek, uzytecznosc, cena) wybieram 5d.. mki1 !!!.
    Wszystko to na szklach 1,2 i 1,4 bo ciemniejsze typu 2,8 to juz inna rozmowa ( na ale ja moowie tu o sobie i zadnych rad nie lubie dawac
    R5, R6,RF10-20, RF1535, RF2870, RF50L, RF85L, RF70200 2.8, M1 Max

  8. #68
    Uzależniony Awatar habakuk
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    46
    Posty
    575

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trampek Zobacz posta
    Co do sali o ktorej pisales (iso 10000) to hmm, chyba ze nie miala sufitu. Kiedys robilem w ZUPELNEJ ciemnosci (jedynie lampki zespolu podswiatlajace nuty) 50L@1,2 3200 1/60 lampa w ttl
    ja napisałem - dla zilustrowania - że bez lampy tam ani rusz "że niby tak ciemno"

    Cytat Zamieszczone przez trampek Zobacz posta
    Co do punktow bocznych to w bardzo dobrych warunkach nie lapia na liniach ktore nie wspieraja !!!!! i nie trzeba tu ciemnosc ( zlap sobie na krawedzi obrazu na gladkiej scianie prawym lub lewym skrajnym , nawet w dzien.
    nigdy nie robiłem takich testów. być może na nich się wyłoży. zrobiłem natomiast 3 przysięgi używając wyłacznie bocznych punktów, w tym skrajnych. trafiał szybko i pewnie. to niesamowity komfort, wygoda i możliwość finalnego kadrowania, bez gimnastyki. w analogicznej sytuacji 5d musiałem przekadrowywać (używając centralnego). z czym sie to wiąże - wiadomo.

  9. #69
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jul 2005
    Posty
    258

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez habakuk Zobacz posta
    przeczytałem Twoje posty, uważnie. mam tylko kilka minut, żeby wyrazić niezgodę, później rozwinę

    używam od 2 m-cy d3 (AF ponoc ten sam) i 5d (x2), równolegle (mam za sobą tym zestawem 4 śluby). środkowe punkty działają całkiem podobnie, ten w 5d jest wbrew mitom sprawny i szybki, jeśli odstaje, to minimalnie. natomiast boczne to przepaść. mój aparat, na którymkolwiek z bocznych trafia szybko i zawsze. nie było dotąd ciemności, które pozwoliłyby mi odczuć, że działają wyraźnie wolniej niż środkowy. no i podkreślam - trafiają, bezbłędnie. ja w AF'ie - a piątką po 2 latach operuje całkiem sprawnie - czuję przepaść, ogromną różnicę. d3 po prostu trafia, na środkowym i na bocznych, kiksy są tak nieliczne, że na LCD zaglądam tylko po to, żeby sprawdzić, czy nie złapałem akurat niefartownych grymasów, albo czegoś nie ciachnąłem. nikonowskie servo działa fantastycznie. to już w ogóle nie do porownania. tam, gdzie 5d musiałem dla spokoju ducha zrobić 20 zdjęć (np wyjście z kościoła) - tu mógłbym zaryzykować zrobienie 2. lag - różnica kosmiczna. to wszystko było dla mnie argumentem decydującym o dokupieniu d3.

    z praktyki: 3 stycznia miałem ślub z weselem na sali tak ciemnej, że bez lampy iso 100000 by nie pomogło. po prostu centralna czerń. pojechał ze mną kolega - on z 5d2, ja ze wspomnianym tandemem. 5d odłożyłem po godzinie, nie miałem nerwów. od kolegi pracującego 5d2 nasłuchałem się się sporo ciekawych inwektyw na temat pracy tym AF w takich warunkach. d3 z 50 AFS (na 1.6) i 14-24 pracowałem naprawdę z dużym komfortem. tam, gdzie 5d nie trafiał wcale, albo za późno, albo lag dawał w dupę, d3 po prostu trafiał, jakby to był niedzielny, popołudniowy piknik.

    ergonomia to rzecz subiektywna. w tej chwili nie stanowi dla mnie różnicy.
    Ale nie porownoj D3 do d700 bo autofocus nie jest ten sam...A porownanie AF d3 do 5d - coz, dla mnie to oczywiste ze D3 bedzie zwyciezca w kazdej kategorii.

  10. #70
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Glorf Zobacz posta
    Ale nie porownoj D3 do d700 bo autofocus nie jest ten sam...
    Ten sam. Nikon zrobił użytkownikom serii semi-profi dzień dziecka i wsadził do D300 i D700 AF z serii jednocyfrowej (D3 i D3x).
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 11-01-2009 o 15:43

Strona 7 z 84 PierwszyPierwszy ... 567891757 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •