Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Wątek: Ochrona obiektywu - co lepsze UV czy Skylight?

  1. #21
    Uzależniony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Rzeszów
    Wiek
    34
    Posty
    574

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez p13ka
    140 zł. za sztukę

    :O mi wczoraj przyszla UV`ka HMC Super 58mm srednicy i kosztowala 96

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar p13ka
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    57
    Posty
    1 013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Alzail
    :O mi wczoraj przyszla UV`ka HMC Super 58mm srednicy i kosztowala 96
    Gdybyś kupował filtr 77mm to pewnie zapłaciłbyś co najmniej tyle co ja.

  3. #23
    Uzależniony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Rzeszów
    Wiek
    34
    Posty
    574

    Domyślnie

    wlasnie tak mysle niestety ... ;/

  4. #24
    Początki nałogu Awatar gr86
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Krosno
    Wiek
    38
    Posty
    328

    Domyślnie

    p13ka tak więc przekonałeś mnie do tego produktu, a filrt będzie pasował do sigmy 70-300 APO macro i kita Canona
    EOS 300 | EOS 300d black +BG-E1 | Tokina AT-X 287AF Pro SV 28-70 f/2.8 |Canon 50mm/1,8 | 18-55 USM | 430EX | Velbon DX-888 | pokrowiec Soligor M42 | Lowepro Orion Trekker | DigiMate II 40GB Image tank | Helios 1:2/58 M42 | MIR 1B 1:2,8/37 | jupiter 4/200 |

  5. #25
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Józefów /k Otwocka
    Wiek
    44
    Posty
    37

    Domyślnie

    czy hoya super hmc skylight zastapi mi polar? z opisu filtru wynika, ze troche tak. rozumiem, ze ten filtr zaklada sie tylko w specyficzych warunkach i nie jest takie neutralny jak UV?
    -

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar Polaco
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    46
    Posty
    1 135

    Domyślnie

    Jesli ta HOYA to UV to nie zastapi polara, sa to 2 rozne filtry.
    Canon 20D + kit, Tamron 28-75 F/2.8, Canon 70-200 F/4, w planach cala reszta
    Troche moich knotow

  7. #27
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Józefów /k Otwocka
    Wiek
    44
    Posty
    37
    -

  8. #28
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Yogi
    z opisow przy aukcjach to az nazbyt czesto mozna wyczytac, ze Syrenka da sie jezdzic jak Mercedesem.

    Sky to filtr barwny. bardzo lekko barwny, ale juz w takich kategoriach trzeba go rozpatrywac.

    zasada dzialania filtra o danym kolorze jest taka, ze tlumi te elementy sceny, w ktorych barwie wystepuje skladowa dopelniajaca do koloru filtra.
    uzywa sie tego przede wszystkim w fotografii czarno-bialej, gdzie np. filtr zolty tlumi blekity (ale tez w pewnym stopniu fiolety i zielenie - jako kolory zawierajace w okreslonym stopniu skladowa niebieska). i odwrotnie - filtr niebieski tlumi zolcienie, pomarancze i kwasne zielenie.

    w fotografii kolorowej tak mocnych filtrow jak w B&W sie nie uzywa raczej. natomiast uzywa sie filtrow konwersyjnych i kompensacyjnych. o tych pierwszych zapomnijmy chwilowo, bo nie sa potrzebne. kompensacyjne natomiast, dostosowuja kolor swiatla obserwowanego przez obiektyw (matryce/film) do jej kalibracji barwnej (balansu bieli/nominalnej temperatury). jesli fotografujesz w srodku dnia przy slonecznej pogodzie, to swiatlo ma chlodniejsze zabarwienie niz po poludniu, i przy kalibracji aparatu na temperature 5500K (domyslne dla swiatla dziennego) kolory na zdjeciach maja wszelkie prawo wyjsc zaniebieszczone. dodatkowo, w spektrum swiatla poludniowego jest duzo skladowej zielonej (lub malo rozowej - nie wiem dokladnie), w zwiazku z czym bez zadnych korekt zdjecia maja kwasnawy cyjanowy zafarb. mozna to skorygowac wlasnie filtrem Sky. ale tez mozna to samo zrobic balansem bieli. na filmie, gdzie balansu bieli nie ma, trzeba uzywac tego filtra - Sky, jako lekko rozowy filtr, przytlumi zielenie, cyjany i blekity, dajac w rezultacie lepszy, bardziej zgodny z rzeczywistoscia balans kolorow.
    w cyfrze moze byc rownie dobrze UV i korekta balansu bieli. praktycznie na to samo wychodzi
    www albo tez flickr

  9. #29
    Dopiero zaczyna Awatar twilight
    Dołączył
    Nov 2005
    Posty
    45

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    a syf Ci sie nie zbiera w srodku?

    pytam, bo mam z 50/1.8 ambaras, czy nakladac na nia cos (wlasnie przez ten syf), czy sie nie przejmowac... szkoda mi tych 50zl za dobra UV-ke na obiektyw, ktorego uzywam bardzo sporadycznie...

    Ten obiektyw jest wyjatkowo nieszczelny i zalozenie filtra nic Ci nie da,bedzie wlazilo przez pierscien ostrzenia.Za 50 zl dobrej UV-ki nie kupisz,nie kupisz nawet sredniej....Te paprochy w srodku nie maja wplywu na zdjecia,nie przejmuj sie.

  10. #30
    amir
    Guest

    Domyślnie

    Witam, planuję zakup filtra "na stałe" do analoga. Myślałem o Marumi bo to najtańsze filterki z wodo i rysoodpornymi powłokami, na B+W MRC mnie nie stać (zresztą nie zamierzam wydawać na filtr więcej, niż kosztują moje szkła). Marumi WPC występuje jako UV lub SKY 1B, i tu pojawia się moje pytanie: który lepiej się sprawdzi jako szklany dekiel? Czy 1B w niektórych sytuacjach nie będzie zbyt ocieplający? Planuję go używać przede wszystkim w górach.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •