Page 27 of 28 FirstFirst ... 1725262728 LastLast
Results 261 to 270 of 275

Thread: analogowa fotografia jest za droga

  1. #261
    Cenzor MacGyver's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Wrocław
    Age
    47
    Posts
    7,043

    Default

    Quote Originally Posted by bandit View Post
    3 x fujifilm ( fujicolor 100 )
    Nie ma sensu, to był badziewny niskobudżetowy negatyw.
    i 1 x fujifilm superia x-tra 400
    Ten materiał był znośny ale jeśli leżał długo bez lodówki to kolory mogą wyjść dość dziwne (np całość będzie lecieć w brązy)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  2. #262
    Pełne uzależnienie jacek_73's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    53 N, 18 E
    Age
    52
    Posts
    2,587

    Default

    Quote Originally Posted by bandit View Post
    bede poszukiwal

    trzeba chyab bedzie zakupic jakiś tani skaner do zdjec podgladowych i internetu, jak juz po podgladzie cos sobi9e wybiore i bede chcial drukowac to w tedy dopiero sie zglosic do miejsca gdzie najlepiej moga zeskanowac...
    To tak jakbym chciał fabrykę czekolady kupić, bo mam ochotę na kostkę i browar do tego bo chętnie piwa bym się napił.

    Do celów o których piszesz zeskanują Ci negatyw w co drugim labie. Koszt takiej przyjemności to 5-7 zł.

    Pozdrawiam.
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  3. #263
    Bywalec
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    stolyca
    Posts
    231

    Default

    Quote Originally Posted by Jester View Post
    No coś w tym stylu...



    A co Ci te testy dadzą? Fotografuj, póki są jeszcze klisze...

    J


    Zastanawiał mnie efekt końcowy, druga kwestia jest taka że na 40 D całą postać moge objąć jedynie obiektywem 17-85 , a trójką mógłbym to już zrobić trzema innymi obiektywami .

  4. #264
    Początki nałogu
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Łódź
    Posts
    337

    Default

    Quote Originally Posted by bandit View Post
    Zastanawiał mnie efekt końcowy
    Kolorystyczny? Zapewne loteria.

    druga kwestia jest taka że na 40 D całą postać moge objąć jedynie obiektywem 17-85 , a trójką mógłbym to już zrobić trzema innymi obiektywami .
    Jak chcesz robić 80 centymetrowe powiększenia z małej klatki pstrykanej odpowiednikiem kitowego zuma w 40D (nie wiem, co to jest to 17-85, zakładam, że jakiś kit. Jeżeli nie - to zwracam honor, ale i tak większość tego, co piszę dalej będzie prawdą ) - to od razu Ci mówię, że się rozczarujesz, bo (zaraz mnie ktoś zje ) te obiektywy dobrze się sprawdzają na ekranie monitora, ewentualnie na odbitce 12x15 cm. Kup sobie na Allegro 50/1.8 za 200 złotych (to najtańsza stałka), przypnij go do tej trójki i dopiero takie klisze skanuj i powiększaj. Same korzyści będziesz z tego miał...

  5. #265
    Bywalec
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    stolyca
    Posts
    231

    Default

    Quote Originally Posted by Jester View Post
    Kolorystyczny? Zapewne loteria.



    Jak chcesz robić 80 centymetrowe powiększenia z małej klatki pstrykanej odpowiednikiem kitowego zuma w 40D (nie wiem, co to jest to 17-85, zakładam, że jakiś kit. Jeżeli nie - to zwracam honor, ale i tak większość tego, co piszę dalej będzie prawdą ) - to od razu Ci mówię, że się rozczarujesz, bo (zaraz mnie ktoś zje ) te obiektywy dobrze się sprawdzają na ekranie monitora, ewentualnie na odbitce 12x15 cm. Kup sobie na Allegro 50/1.8 za 200 złotych (to najtańsza stałka), przypnij go do tej trójki i dopiero takie klisze skanuj i powiększaj. Same korzyści będziesz z tego miał...

    Oj kolega mnie nie zrozumiał .

    Tak jak napisałem, chcąc robić całą postać 40 D , moge użyć jedynie obiektywu 17-85 is usm, ( tak to kitowy obiektyw, troche lepszy niż te podstawowe które były ale bez rewelacji ) , natomiast przy 3-jce mam już szerszy kąt widzenia i moge objąć całą postać tak jak napisałem trzema innymi obiektywami .

    C 50 1,8
    i dwa pod M42 , 55 1,4 i 29 2,8 , do tego jeszcze 70-200 F4 L , całej postaci nie obejme na 70 mm ale znacznie szerzej niż w 40 D, na pół piersie mi starcza miejsca jak wejde na ściane

    17-85 niestety nie mam jeszcze czym zastąpić pod 40 D, brak jakiegoś dobrego szerokiego konta , chociaż i tak odczuwam lepsze wrażenia robiąc 17-85 zdjecia studyjne niż np w plenerze, bo tam strasznie blado wypada , kolory jakieś wybrane i obraz nie za ciekawy plus częste problemy z brakiem światła co przy użyciu lamp już na szczeście nie ma miejsca

  6. #266
    Pełne uzależnienie Sergiusz's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    mazowiecka wioska
    Posts
    2,708

    Default

    Wydaje mi się, że fotografowanie analogiem i skanowanie pozbawione jest sensu. Odpowiedni efekt można uzyskać jedynie przy powiększeniu optycznym a to niebawem stanie się pewnie niemożliwe.
    Nie ogranicza mnie wyobraźnia ponieważ jej nie posiadam.

  7. #267

    Default

    Quote Originally Posted by Sergiusz View Post
    Wydaje mi się, że fotografowanie analogiem i skanowanie pozbawione jest sensu. Odpowiedni efekt można uzyskać jedynie przy powiększeniu optycznym a to niebawem stanie się pewnie niemożliwe.
    Powiększanie optycznie jest jedynie uzależnione od chemii, a ta jest była i będzie produkowana. Nawet jak powiedzmy, że takie firmy jak ilford upadną za 100 lat to zawsze zostaną przepisy na własnoręczne wykonywanie wywoływaczy.

  8. #268
    Bywalec rycerz's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    W.
    Posts
    227

    Default

    Quote Originally Posted by Sergiusz View Post
    Wydaje mi się, że fotografowanie analogiem i skanowanie pozbawione jest sensu. Odpowiedni efekt można uzyskać jedynie przy powiększeniu optycznym a to niebawem stanie się pewnie niemożliwe.
    też mi sie tak zdawało ;-) do czasu aż rozwinął się ten wątek
    http://forum.nikoniarze.pl/showthrea...28822&page=261
    zachęcam do poczytania a przede wszystkim obejrzenia czym ludzie dzisiaj robią zdjęcia, a przede wszystkim jak robią!


    wątek ma już prawie 3000 postów i dotyczy fotografii tradycyjnej mało i średnio-obrazkowej.
    Bije rekordy oglądalności
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    wiem, że z konkurencji, ale naprawdę warto ;-)
    Last edited by rycerz; 15-01-2011 at 07:13 PM. Reason: Automerged Doublepost
    nx100

  9. #269
    Bywalec
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    stolyca
    Posts
    231

    Default

    Quote Originally Posted by rycerz View Post
    też mi sie tak zdawało ;-) do czasu aż rozwinął się ten wątek
    http://forum.nikoniarze.pl/showthrea...28822&page=261
    zachęcam do poczytania a przede wszystkim obejrzenia czym ludzie dzisiaj robią zdjęcia, a przede wszystkim jak robią!


    wątek ma już prawie 3000 postów i dotyczy fotografii tradycyjnej mało i średnio-obrazkowej.
    Bije rekordy oglądalności
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    wiem, że z konkurencji, ale naprawdę warto ;-)

    poczytałem troche , kilkanascie ostatnich stron, i nie znalazlem tam odpowiedzi na ktores z moich pytan, musialbym przejrzec caly temat a sporo tego jest, chyba jednal lepiej uderzyć na forum analogowe jeśli już gdzies indziej

    Co do sporu który tam wystepuje osobiscie popieram że sprzet rowniez ma duze znaczenie , zwlaszcza kiedy zrobiona klatka ma nie podlegac dalszej obrobce .

    Ps : dzieki Mac Gyver za info, chyba sobie odpuszcze te fujifilm 100, klisza kosztowala mnie 2,50, strace z 20-cia kilka zloty na wolanie i scany wiec moze juz lepiej nabyc lepsze klisze .

  10. #270
    Cenzor MacGyver's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Wrocław
    Age
    47
    Posts
    7,043

    Default

    Quote Originally Posted by bandit View Post
    Ps : dzieki Mac Gyver za info, chyba sobie odpuszcze te fujifilm 100, klisza kosztowala mnie 2,50, strace z 20-cia kilka zloty na wolanie i scany wiec moze juz lepiej nabyc lepsze klisze .
    Zdecydowanie lepiej. Przeterminowany niskobudżetowy film może dać efekt kolorystyczny, który można uznać za interesujący (w klimacie łomofoto, niektórym takie coś się podoba :-D ), ale zdecydowanie bardziej prawdopodobny jest paskudny zafarb (siny, brudno-brązowy, bladoczerwony itp).
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

Page 27 of 28 FirstFirst ... 1725262728 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •