Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Wątek: ef/ef-s czy jest jakas strategia Canona?

  1. #1
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Londyn
    Posty
    420

    Domyślnie ef/ef-s czy jest jakas strategia Canona?

    Tak sobie mysle nad wyborem szkiel, i doszedlem do wniosku, ze czlowiek za biedny zeby kupowac dwa razy wiec lepiej kupic raz a dobrze. Wniosek taki, ze najlepiej zaopatrzyc sie w 24-70 2.8L i 70-200 2.8L, ale momentalnie nasuwa sie refleksja i pytanie czy zakup takiego szkla za niemala sumke ma sens Bo co jesli Canon nastepna puszke wypusci pod inne mocowanie Wtedy albo trzeba pozostac ze starym sprzetem raz na zawsze albo znowu ich dorabiac. Czy w takim razie jest jakas przemyslana strategia Canona, to znaczy czy my, zwykli zjadacze chleba mozemy sie oprzec na informacjach od nich, lub jakims planie, i czy wiadomo mniej wiecej jak dlugo jeszcze beda ciagnac ef/ef-s?

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Polaco
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    46
    Posty
    1 135

    Domyślnie

    Jakby nie bylo to tych EF-S nie ma az tak duzo na rynku. Profi tez one nie sa, wiec sila rzeczy trzeba zostac przy EF (Boze zebym ja sie nie mylil)
    Canon 20D + kit, Tamron 28-75 F/2.8, Canon 70-200 F/4, w planach cala reszta
    Troche moich knotow

  3. #3
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Londyn
    Posty
    420

    Domyślnie

    No nie ma wiele tych szkielek, ale ostatnio pojawil sie tu na forum watek o jakiejs nowym body Canona i spekulacje na temat zmiany mocowania. Takie rozne glosy nie nastrajaja bardzo optymistycznie do wykladania kasy na szkla ef-s, ale z drugiej strony to przeciez nie mozna czekac w nieskonczonosc, cos trzeba kupic i robic te zdjecia Ale czy tak wiele by ich to kosztowalo, gdyby powiedzieli, ze beda ciagnac ef-s jeszcze przez 3 lata, potem wejdzie nowy standard i jeszcze przez rok bede wspierac oba, a potem koniec ef-s. Mysle, ze ludzie o wiele chetniej kupowaliby topowe szkielka ef-s, maja taka gwarancje Canona. A moze juz cos takiego powiedzieli tylko ja nie wiem

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Moga zmienic... Czemu nie... Nowy standard zaprojektowany pod cyfraki napewno nie bedzie zly... Ale problem ze zmiana mocowania bedzie taki:
    - Czy zostana przy protokole i zmiana bedzie czysto mechaniczna... Pewnie nie oplaci sie im zmieniac calego protokolu i elektrycznie szkla moga byc zgodne...
    - Jesli zmienia tylko dziure na wieksza, zawsze bedzie mozna sie poratowac jakas przejsciowka...
    - Jesli zwieksza dziure i zwieksza odleglosc do matrycy to jestesmy w plecy ostrzenie na nieskonczonosc... Tutaj juz odpadnie uzywanie starych szkiel.

    Ale mozna tez inaczej kalkulowac...
    Puszek EF jest od cholery... Szkiel jeszcze wiecej. Canon raczej nie zrobi innego mocowania dla mas... Masy sa zadowolone z cropow 1.6 i ef-s'ow... Jesli w takim razie nawet zrobia nowe mocowanie dla pro to bedzie to od cholery kosztowac. Szanse zakupu w krotkim okresie czasu male...
    ...

  5. #5
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    372

    Domyślnie

    Inna sprawa czy do amatorskich zastosowań będziesz potrzebował zmiany tej swojej puszki? Pewnie nie przez najbliższe pare lat. To co można kupić teraz jest już na tyle dopracowane że komfortowo można robić zdjęcia, a nawet jeśli wyjdzie za rok 30D z 10Mpix to w żaden sposób nie zmieni to komfortu użytkowania obecnie posiadanego aparatu.

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Londyn
    Posty
    420

    Domyślnie

    Hmmm, argumenty calkiem calkiem, narazie jade na trabancie XT, wiec w sumie nawet jak zmienia za rok na inne mocowanie, to zawsze mozna bedzie przejsc na 1ds mk II w jakiejs tam odleglej przyszlosci. Ale mysle, ze sprzedaliby wiecej szkiel gdyby polityka firmy byla jasno nakreslona, chyba, ze boja sie wyjawic szczegoly

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Polaco
    Jakby nie bylo to tych EF-S nie ma az tak duzo na rynku. Profi tez one nie sa, wiec sila rzeczy trzeba zostac przy EF (Boze zebym ja sie nie mylil)
    no to chyba nie do końca prawda. 60/2.8 macro zbiera świetne recenzje, porównywany jest do 100/2.8. A że nie ma L, to chyba nie znaczy, że nie jest profi. Bo niby jak - do macro uszczelniany obiektyw :rolleyes:

    tak samo 10-22 uważany jest za wielu za klase profesjonalną.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    ....tak samo 10-22 uważany jest za wielu za klase profesjonalną.
    Tiaa, chyba na zasadzie "na bezrybiu i rak ryba". A tak na marginesie to, do którego to profesjonalnego body te szkła klasy profesjonalnej są podpinane? Jedyne co IMO mają profesjonalnego, to profesjonalna cena
    Pentax K-5 II, Leica M9

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    55
    Posty
    2 320

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    Tiaa, chyba na zasadzie "na bezrybiu i rak ryba". A tak na marginesie to, do którego to profesjonalnego body te szkła klasy profesjonalnej są podpinane? Jedyne co IMO mają profesjonalnego, to profesjonalna cena
    Czy ktoś zadał sobie trud zastanowienie się na sensem sformułowania, że "coś jest profesjonalne"? To może oznaczać, że dany obiekt jest wykorzystywany w profesji czy też zawodze, który wiąże się z uzyskiwaniem środków finansowych. W takim układzie fotograf robiący zdjęcia np. 300D i sprzedający je do agencji czy czasopism posługuje się profesjonalnie 300D. Dla niego 300D może być uważany za profesjonalny aparat

    No chyba, że przyjmie się linię Canona, która oczywiście kategoryzuje sprzęt wedle ich ceny. Dla mnie to lipa. Nie dajmy się zwariować, wiele profesjonalnych zdjęć powstało niekoniecznie i niezawsze przy użyciu koszmarnie drogiego sprzętu.

  10. #10
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Londyn
    Posty
    420

    Domyślnie

    Zgadzam sie, profi nie musi byc drogie. Przegladajac oferte szkiel Canona na EF, to jednak mimo wszystko jest bieda, a cenowo to kosmos gdyby nie Sigma czy Tamron, to zeby kupic jasne szklo to tylko za mocno czterocyfrowe sumy.

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •