Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 81

Wątek: Aparat, do reportażu, mały i wydajny.

  1. #71
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Kombinacje z migawką za obiektywem i filtrami kompensującymi nierówne naświetlenie jakoś do mnie nie przemawiają
    Bla bla bla... Używałeś kiedyś aparatu z migawką za obiektywem? Ja używałem - filtra kompensującego nie było, winietowania także, nawet przy najkrótszym czasie otwarcia migawki.

    Pzdr

    Grzesiu
    Ostatnio edytowane przez FlatEric ; 21-11-2008 o 14:29
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  2. #72
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Jeżeli cały czas mówimy o migawce centralnej to nie, tylko z migawką w obiektywie. A jakiego Ty używałeś?
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  3. #73
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Na przestrzeni ponad 25 lat, oprócz aparatów z migawkami w obiektywie, kilku - za przeproszeniem - smien, posiadających migawkę kilka ładnych mm za obiektywem - na cz-b, kolorowym negatywie i slajdach. Żeby nie było, smiena symbol @ 1/250 s, oczywiście bez filtra kompensującego:

    Może nie najlepsze poglądowo zdjęcie, ze względu na nierówną jasność samej sceny, zwłaszcza chmur, ale tylko takie mam w tej chwili pod ręką.

    Pzdr

    Grzesiu
    Ostatnio edytowane przez FlatEric ; 21-11-2008 o 14:51
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  4. #74
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    To w takim razie musi być jakiś ciekawy patent Nie wiem, nie widziałem, żadnej smieny pod ręką nie mam niestety, więc wierzę Ci na słowo. Natomiast nadal nie rozumiem jak to jest mozliwe fizycznie, żeby przy takim rozwiązaniu klatka była równo naświetlona.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  5. #75
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez XLesio Zobacz posta
    Słowem po staremu - "lepsze wrogiem dobrego"
    Dzięki za info MacGyver!
    Przeglądając konto na krzaku znalazłem sampla (2000px × 3000px) :-D

    Eos 33 + T 12-24 @22mm (lub coś koło tego), f/4
    http://img440.imageshack.us/img440/6230/350071wp5.jpg
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  6. #76
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Ja też nie mam pojęcia jak to działa, ale sam rozumiesz, ludzie radzieccy zdolni byli - niosły ich wszak skrzydła dialektyki marksistowskiej.
    Co do samej smieny - polecam. Ja ostatnio, po kilkunastu latach przerwy, włożyłem superię 200 do swej trzydziestoletniej symbol - i jestem pod wrażeniem. W zasadzie traci nieco kontrastu przy zdjęciach pod światło, ale dla tak starego aparatu tej klasy to normalne, powłoki nie te. Zdjęcia żyleta, przy normalnym tylnym oświetleniu mucha nie siada.

    Pozdrawiam

    Grzesiu
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  7. #77
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Co Ty... Ja mam przygotowanego do pracy Pentacona Sixa, przeterminowany slajd Kodaka i jeżeli ta pogoda wytrzyma do jutra to tym się będe bawił
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  8. #78
    Bywalec Awatar Poohutch
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    156

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    tak ,to fajne lustrzanki,ale do fotografi ulicznej przyjeło się ze dalmierze lepiej się nadają,są cichsze i mają migawki centralne,co w połączeniu z jasnym obiektywem daje wieksze możliwości.
    No, nadają się Ja używałem Olympusa 35 SPn z zuiko 42/1.7 i jeżeli czegoś w życiu żałuję, to tego, że go sprzedałem. Nieduży i cichy. Wielki, jasny wizjer pokrywający ponad 100% kadru. Super ostry obiektyw i świetna plastyka. Możliwość utrzymania z ręki dłuższych czasów niż w lustrzance z podobnym obiektywem. Świetnie rozwiązany pomiar światła (wskaznia w EV + spot) i błysku (na obiektywie skala GN pozwalająca dostosować przysłonę do odległości). Marzenie, chcę go spowrotem (a był w stanie idealnym, z oryginalnym pokrowcem, dekielkiem i paskiem wrrrrrr )!

    W kategorii "smienowanych" (brak dalmierza, brak pomiaru światła, piktogramy zamiast skali odległości) używam z powodzeniem Super Haliny 35 Fajny aparacik, choć stary. Tylko migawka, film i super angulon 35/3,5.

    W kategorii lustrzanek do street IMO rządzi pentax MX + 40/2,8 (w tej chwili używam go z SMC-M 35/2, na 40 ciągle poluję) Wszystkie czasy mechaniczne, największa matówka jaką widziałem w lustrzance, malutki, bez automatyki ekspozycji i zbędnych wodotrysków (nie potrzebuję, mnie rozprasza). Dla mnie najlepsza lustrzanka na film 35mm ever.
    Canon 400D | Canon 10-22 USM | Sigma 30/1.4 EX |Speedlite 380 EX | fajny statyw, polary marumi DHG, a do tego
    Pentax MX x2 | SMC 24/2,8 | SMC-M 50/1.7 | SMC-M 35/2 | Printzflex 80-200

  9. #79
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Miałem Pentaxa ME Super z 50 1.7, też fajne, choć w trybie manualnym trzeba się trochę pogimnastykować w ustawianiem czasu (przyciski szybciej wolniej na górnej ściance obudowy)
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  10. #80
    Bywalec Awatar Poohutch
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    156

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    Miałem Pentaxa ME Super z 50 1.7, też fajne, choć w trybie manualnym trzeba się trochę pogimnastykować w ustawianiem czasu (przyciski szybciej wolniej na górnej ściance obudowy)
    MX ma wygodne pokrętło czasów Moja luba miała ME-F, bardzo podobny do Twojego ME-super, tyle, że z potwierdzeniem ostrości. Te przyciski doprowadzały mnie do szału. Teraz też używa MX'a.
    Canon 400D | Canon 10-22 USM | Sigma 30/1.4 EX |Speedlite 380 EX | fajny statyw, polary marumi DHG, a do tego
    Pentax MX x2 | SMC 24/2,8 | SMC-M 50/1.7 | SMC-M 35/2 | Printzflex 80-200

Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy ... 6789 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •