Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Pokaż wyniki od 41 do 46 z 46

Wątek: Paragon , nie faktura, bez wpisanego numeru sprzetu?

  1. #41
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    16

    Domyślnie

    Trochę offtopiciem polecimy.

    Kobieta złożyła reklamacje z tytułu gwarancji (danej przez producenta) za moim pośrednictwem. Nie wnikam czy świadomie czy nie, nie ma to tu znaczenia. Przekazałem te dokumenty (reklamację, kartę gwarancyjną i kopię dowodu zakupu) do gwaranta, o czym powiadomiłem klienta (choć nie musiałem). Po ponad miesiącu kobieta wsiadła na mnie, że nie udzieliłem jej odpowiedzi. Szukała pomocy w IH. Zadzwoniła więc kobieta z IH i zaczęła mi wmawiać, że to ja - SPRZEDAWCA - mam obowiązek udzielić odpowiedzi na tą reklamację. Na nic było tłumaczenie, że to nie ja jestem gwarantem, tylko firma X i to tam powinne być kierowane pytania. Skończyłem brutalnie rozmowę i napisałem co myślę o poziomie ich wiedzy na temat postępowań reklamacyjnych. Załączyłem też całą dokumentację (na szczęście miałem każdy krok na papierze). Po lekturze chyba do kobiety z IH dotarło, że nie miała racji.

    W sumie byłem w stanie to załatwić w miarę szybko i bezboleśnie dla klienta. Ale jak klient wyskoczył do mnie z grubej rury to miałem to gdzieś.

  2. #42
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    3Miasto
    Wiek
    50
    Posty
    387

    Domyślnie

    Problem z rekojmia i gwarancja jest istotny, i to bardzo. Jezeli chcemy, czy tez zadamy wymiany sprzetu na nowy, pozbawiony wad, czy tez zwrotu pieniedzy - musimy udowodnic, ze sprzet zakupiony w sklepie nie odpowiadal specyfikacji prezentowanej nam przez sprzedawce, czyli sprzedawca wprowadzil nas w blad, w wyniku czego nie mozemy w nalezyty sposob uzytkowac zakupionego towaru. Jest to trudna rzecz do wykazania, szczegolnie przed sadem, ale wykonalna. Jesli towar ulegl uszkodzeniu, to mozemy sie zwrocic do sprzedawcy o posrednictwo w naprawie lub naprawe szkod we wlasnym zakresie, a nawet rekompensaty. Wielu sprzedawcow deklaruje chec posrednictwa pomiedzy klientem a serwisem, wielu, ze wzgledu na ponoszone koszty odmawia tej uslugi (nie mozna sprzedawcy zmusic do dzialania, w ramach ktorego poniesie koszty dodatkowe), tak sie dzieje w przypadku gdy znany jest serwis producenta gwarancyjny, a do sprzedawanego sprzetu dolaczona byla karta gwarancyjna. Wtedy to klient powinnien w ramach indywidualnych zalatwiac sprawy z seriwsem (ktory jest w tym przypadku zwany organem kompetentnym). Jest to z punktu prawnego sytuacja korzystna dla kupujacego i kazdy sad przychyli sie do kwestii podnoszonej przez sprzedawce w takim przypadku.
    Inna sprawa ze jedynymi waznymi z punktu polityki fiskalnej dokumentem jest faktura VAT lub paragon fiskalny. Sklep musi wydac jeden z tych dwoch dokumentow. Nawet gdy nie istnieje obowiazek posiadania urzadzenia fiskalnego, wtedy istnieje obowiazek wystawiania faktur VAT, lub rachunku uproszczonego, ale w przypadku dzialalnosci handlowej innej mozliwosci nizli faktura VAT sobie nie wyobrazam.
    To co wyrabia FotoIT to, jak juz kiedys bylo to wspomniane, czysta przewalka. Posiadaja po prostu sprzet nielegalnie wprowadzony do obiegu, ktory nie moga wykazac w zakupach, konsekwencja tego jest niewystawianie faktur VAT czy tez paragonow fis. i oszukiwanie US. To co otrzymales to tzw 'paragonowka' i nie jest ona prawnym dokumentem w RP.

    Zdrowko

  3. #43
    Początki nałogu Awatar Jacek23
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Piaseczno
    Posty
    372

    Domyślnie

    To oznacza z w razie awari , serwis nie przyjmie sprzetu na gwarancji? Papierowa gwarancja canona jest, podsemplowana , podpisana i z data.

  4. #44
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukep Zobacz posta
    , tak sie dzieje w przypadku gdy znany jest serwis producenta gwarancyjny, a do sprzedawanego sprzetu dolaczona byla karta gwarancyjna. Wtedy to klient powinnien w ramach indywidualnych zalatwiac sprawy z seriwsem
    Pisałem o tym wyżej. Według przepisów klient może oddać sprzęt na naprawę gwarancyjną za pośrednictwem sprzedawcy a ten nie może odmówić.
    Tutaj stanowisko federacji konsumentów:
    "Co zrobić z wadliwym produktem?

    Złożyć reklamację u sprzedawcy – to on zawsze odpowiada za towar, który wydał konsumentowi. Gdy do produktu został dołączony ważny dokument gwarancyjny, dokonujemy wyboru – możemy zgłosić reklamację sprzedawcy albo gwarantowi, w zależności od tego, co uznamy za korzystniejsze dla siebie i wygodniejsze (np. serwis jest daleko, a sklep blisko). Sprzedawca nie może narzucać konsumentowi, by zaniósł towar do serwisu, skoro otrzymał gwarancję, jeśli konsument właśnie jemu chce złożyć reklamację".
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Jacek23 Zobacz posta
    To oznacza z w razie awari , serwis nie przyjmie sprzetu na gwarancji? Papierowa gwarancja canona jest, podsemplowana , podpisana i z data.
    Papierowa gwarancja ok. ale serwis może zarządać od Ciebie dowodu zakupu. Nie mam pojęcia jak traktują to coś co fotoit nazywa paragonem. Ostatecznie możesz reklamować poprzez sprzedawcę. Osobiście jednak domagałbym się faktury lub paragonu od sprzedawcy.
    Ostatnio edytowane przez aptur ; 25-10-2008 o 08:58 Powód: Automerged Doublepost

  5. #45
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    83

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukep Zobacz posta
    musimy udowodnic, ze sprzet zakupiony w sklepie nie odpowiadal specyfikacji prezentowanej nam przez sprzedawce, czyli sprzedawca wprowadzil nas w blad, w wyniku czego nie mozemy w nalezyty sposob uzytkowac zakupionego towaru. Jest to trudna rzecz do wykazania
    Nie ma nic prostszego, wystarczy że będzie niezgodny z instrukcją obsługi.

    Cytat Zamieszczone przez lukep Zobacz posta
    Jesli towar ulegl uszkodzeniu, to mozemy sie zwrocic do sprzedawcy o posrednictwo w naprawie lub naprawe szkod we wlasnym zakresie, a nawet rekompensaty. Wielu sprzedawcow deklaruje chec posrednictwa pomiedzy klientem a serwisem, wielu, ze wzgledu na ponoszone koszty odmawia tej uslugi (nie mozna sprzedawcy zmusic do dzialania, w ramach ktorego poniesie koszty dodatkowe), tak sie dzieje w przypadku gdy znany jest serwis producenta gwarancyjny, a do sprzedawanego sprzetu dolaczona byla karta gwarancyjna. Wtedy to klient powinnien w ramach indywidualnych zalatwiac sprawy z seriwsem (ktory jest w tym przypadku zwany organem kompetentnym). Jest to z punktu prawnego sytuacja korzystna dla kupujacego i kazdy sad przychyli sie do kwestii podnoszonej przez sprzedawce w takim przypadku.
    1. Konsument ma możliwość wyboru, czy korzysta z niezgodności z umową czy z gwarancji. Więc nie ma tak, że klient musi iść do serwisu gwaranta.
    2. Jakie koszty poniesie sprzedawca mnie nie interesuje jak mam rzecz niesprawną, którą to tenże sprzedawca mi sprzedał. Jeśli naprawa dla niego to za duże koszta, to może mi zwrócić gotówkę.
    3. Sąd się przychyli, ale do czego bo nie bardzo rozumiem...
    trzy zoomy na krzyż

  6. #46
    Pełne uzależnienie Awatar canis_lupus
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    40
    Posty
    1 252

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VRx Zobacz posta
    Nie ma nic prostszego, wystarczy że będzie niezgodny z instrukcją obsługi.
    Jak bardzo dużo towarów. Był kiedys przypadek z telefonami nokii, gdzie w instrukcji oiisana była właściwośc telefonu której on nie posiadał. Ludzie oddawali telefony po 23 miesiącach i dostawali inne nowe.
    "I love You Cię" Różyczko...
    Galeria ,
    Druga galeria,

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •