No to ja nie zrozumiałam widocznie Twego przekazu ;p Przepraszam![]()
No to ja nie zrozumiałam widocznie Twego przekazu ;p Przepraszam![]()
Tzn. tak teoria mówio praktykę mnie nie pytajcie;p
TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się
czyli z tego co czytam to mówicie ze czasy za krótkie? wlasnie tez a niektorych zdjeciahc mi sie wydaje ze moglyby byc dluzsze ale bardziej eksmerymentowalam zeby sie uczyc na przyszlosc i teraz jakbym robila ro wydaje mi sie ze jednak 1/800 jest takim optymalnym czasem ewentualnie jeszcze 1/640 dobrze mysle? Bo na niektorych zdjeciach sa czasy krotsze niz 1/1000 co obecnie wydaje mi sie jednak zbyt krotko bo nie oddaje dynamiki ruchu..
Co do serii to gdy zdjecia robilam tylko malpka z ktora ciezko bylo sei zgrac uzywalam zawsze serii gdy zaczelam sporadycznie robic lustrem cieszylam sie jak dziecko jeo szybka reakcja i z serii przestalam korzystac po to by wlasnie sobie uswiadomic (juz jakis czas temu ale po tym jak robilam przedstawione tu zdjecia) ze jednak seria jest bardzo praktyczna i nie powinnam sie bac jej uzywac, jednak przed skokiem nie jestem w stanie przewidziec w ktorej fazie skoku ta para (jezdziec i kon) najlepiej sie zachowa, seria rozwiazuje przynajmniej ten problem![]()
40d | c18-55 IS | c24/2.8 stm
Mi się akurat w oczy rzuciły dwie rzeczy: jedna, to że palisz strasznie zdjęcia, zwłaszcza twarze itp, druga, że często skoki łapiesz w dość pokracznych pozach, skok najlepiej złapać albo w momencie odbicia (tylne kopyta circa 10cm nad ziemią), albo w zawieszeniu (jeśli koń ma ładny baskil, ale na to praktycznie można liczyć od C w górę, a nawet na GP się zdarzają rogaliki). Ćwicz dalej, będzie lepiej![]()
www.t-jack.pl
Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.
Dzięki za te kilka slow, aco do przepalen to rowniez je widze ale (przepraszam za blache pytanie) jak tego uniknac? Albo moze po prostu polecilibyscie jakas strone gdzie jest poruszone to zagadnienie zeby tu teorii fotografi nie powtarzac ale bylabym wdzieczna za jakas rade....
A o pozach to juz niestety nie ja decyduje.. w regionalkach i to tych nizszych klasach startuja rozne konie nie zawsze z pieknym baskilem a zrobic zdjecie w zawieszeniu chyba jeszcze trudniej bo faza ta przy nizszym skokiu trwa krocejale dzieki bede pamietala tez o tym, tak jak mowie to byl moze 3 raz gdy focilam podczas zawodow czyms lepszym niz moja malpka i wciaz to jeszcze eksperymentowanie i cieszenie sie nie rozmazanym zdjeciem, bo wciaz jakos nie przywyklam do tego ze to moze byc normalką
Dlatego musze zaczac miec w nawyku juz zwracanie uwagi na bardziej zaawansowane sprawy ale mysle ze wszystko po kolei w swoim czasie
Mam nadzieje ze jak na poczatek to zle nie jest i bedzie lepiej
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Przepraszam za post pod postem ale pomyslalam ze moze lepiej zeby zamiast mowienia tyle i tlumacenia sie z mojej strony to jeszcze jakies kilka zdjec wstawie
Czy na dwoch ponizszych zdjęciach lepszą faze skoku uchwycilam?
21:
22:
i jeszcze takie:
23:
Mam jeszcze jedno pytanie co do obrobki odnosnie ostrosci i wyostrzania zdjec, czyte ktore wstawilam w dwoch ostatnich rzutach sa ok pod tym wzgledem? Co wziac jako wyznacznik czy mam sprawdzac na powiekszeniu 100% czy jest osrte (choc to chyba sie nie zdarzy...;/) a jak nie to skad wiedziec na ile sobie pozwolic zeby potem przy wywolaniu w wiekszym formacie bylo ostre ale nie zepsute... bede wdzieczna za jakies praktyczne wskazówki..
Ostatnio edytowane przez MagdaS ; 30-10-2008 o 19:37 Powód: Automerged Doublepost
40d | c18-55 IS | c24/2.8 stm
Na 21 prawie idealny moment, ułamek sec później by było optymalnie. Jeśli chodzi o zdjęcia sportowe (nie tylko koni) to polecam gorąco www.daveblackphotography.pl (głównie dział Workshop at the Ranch).
Co do wyostrzania... Trzeba jakoś na oko, generalnie tak, żeby dobrze wyglądało w wielkości, do której przygotowujesz zdjęcie.
BTW - zapraszamy na Torwar, tam będą koniki z ładnym baskilem i w ogóle![]()
www.t-jack.pl
Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.
powinno być: http://www.daveblackphotography.com
bardzo fajna strona
5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|
o shit... za mało sypiam, zdecydowanie, już mi mózg nie działa (jeśli w ogóle kiedykolwiek działał). Dzięki za poprawkę![]()
www.t-jack.pl
Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.
dłuższe czasy owszem mogą być ale tak jak napisali ci wczesniej...musisz prowadzić aparat zgodnie z ruchem (tzn rownolegle do plaszczyzny ) obiektu fotografowanego w trakcie przyciskania spustu migawki...czyli to jest to bedzie to cale panoramowanie....kon i jezdziec powinni wyjsc ostrzy a tlo rozmaze sie w takie linie
czasami to ja się sama zastanawiam czy bylabym wstanie zrozumieć moje wypowiedzi![]()
Tzn. tak teoria mówio praktykę mnie nie pytajcie;p
TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się
Spróbuj kiedyśPrzy jeździectwie z panoramowaniem bym uważał, bo konik nie porusza się jak np motor, tylko do przodu, ale też góra-dół, jeśli już panoramki, to krótkie, przy dużej prędkości kątowej.
www.t-jack.pl
Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.
lepiej na ulicę wyjść poćwiczyć na samochodach - jak zacznie wychodzić w jednej płaszczyźnie w miarę pewnie to i na konikach itp. hopkach bedzie łatwiej i o zniechęcenie trudniej będzie bo efekty będą.. poza tym jak ktoś pisał - naucz się dobrze fotografować cokolwiek - wtedy to co kochasz będzie o wiele lepiej wychodzić na zdjęciach..
5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|