Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 68

Wątek: Fotopanorama kraków Problem!

  1. #1
    Uzależniony Awatar iktorn92
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Jelenia Góra
    Wiek
    33
    Posty
    605

    Domyślnie Fotopanorama kraków Problem!

    Witam! Ostatnio znajoma poprosiła mnie o pomoc. Niedawno kupiła 50 1.4 w fotopanoramie w Krakowie . Porobiła dość krotko fotki i przestał ostrzyc. Dnia 13.09.08br poszła oddać do sklepu na gwarancji. Okazało sie w niedługim czasie ze nie ma karty gwarancyjnej czego niesprawdzila.... Swoja drogą ze obiektywu nie dostała do tej pory, bo w sklepie nic nie wiedza i każą dzwonić na żytnia a wiecie jak to jest.... Z reszta pani przyjmująca obiektyw nawet nie sprawdziła zawartości pudelka co mnie mocno dziwi...Podpowiedzcie co można zrobić w tej sytuacji?

  2. #2
    jmarciniak
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez iktorn92 Zobacz posta
    Dnia 13.09.08br poszła oddać do sklepu na gwarancji. Okazało sie w niedługim czasie ze nie ma karty gwarancyjnej czego niesprawdzila.... Swoja drogą ze obiektywu nie dostała do tej pory, bo w sklepie nic nie wiedza i każą dzwonić na żytnia a wiecie jak to jest.... Z reszta pani przyjmująca obiektyw nawet nie sprawdziła zawartości pudelka co mnie mocno dziwi...
    ?

    Na początek to odrzuć emocje i napisz to jeszcze raz po polsku ... bo ja za cholere nie potrafię się domyśleć co z tą karta gwarancyjną ...i co to znaczy okazało się w niedługim czasie... Sorry stary, ale wróżek to tu nie ma...

  3. #3
    Bywalec Awatar dream catcher
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Oświęcim
    Wiek
    39
    Posty
    124

    Domyślnie

    Z tego co piszesz (o ile się dobrze domyślam ) chodzi o to, że przy zakupie obiektywu koleżanka nie miała do niego karty gwarancyjnej. Otóż.. Na szkło oczywiście jest gwarancja i po sprawdzeniu szkła (1 tydzień od daty zakup) koleżanka powinna udać się do sklepu i na miejscu po okazaniu dowodu zakupu, dostaje od sprzedawcy kartę gwarancyjną. Sprzedawca wpisuje nr. seryjny obiektywu (ten nr. trzeba mieć przy sobie), wali pieczątki i gwara podbita.
    [QUOTE]"...baba ma ciało, baba ma duszę, baba emituje ciepło, bytowanie bez baby, to po prostu bywa piekło..."

  4. #4
    Bywalec Awatar westu
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    right next door to hell
    Posty
    153

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak napisał dream catcher
    Sam w maju kupywałem tam trochę sprzętu i procedura wyglądała właśnie w ten sposób. Żadnych problemów nie było.

  5. #5
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie

    Zaraz, zaraz. Niekoniecznie brak gwarancji uniemożliwa dochodzenie swoich racji. Zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, to klient decyduje, czy korzysta z gwarancji producenta, czy też z rękojmi sprzedawcy. W pierwszym przypadku gwarancja trwa zazwyczaj rok, w drugim odpowiedzialność sprzedawcy wynosi dwa lata. Często o tym zapominamy i po roku wyrzucamy paragon, gdzie jeszcze przez kolejne 365 moglibyśmy reklamować towar. I tak było chyba w tym przypadku. Jest to solidny sklep, a sprzedawcy znają prawo. Sprawdziłem to. Dlatego do reklamacji mógł w tym przypadku wystarczyć tylko dowód zakupu (faktura, paragon). I nie piszcie mi, że to nie jest do wyegzekwowania, gdyż kilka razy mając tylko paragon (choć była też wydana gwarancja) reklamowałem skutecznie towar w róznych sklepach.
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  6. #6
    Bywalec Awatar dream catcher
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Oświęcim
    Wiek
    39
    Posty
    124

    Domyślnie

    @poszukiwacz2006 - oczywiście masz rację, w moim przypadku podbijałem gwarancję na szkła z poziomu paragonu(przedstawiłem paragon, dostałem karty gwarancyjne). Na aparat gwara była w pudle. Co do sklepu również się z Tobą zgadzam - solidna firma.
    [QUOTE]"...baba ma ciało, baba ma duszę, baba emituje ciepło, bytowanie bez baby, to po prostu bywa piekło..."

  7. #7
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Jak dla mnie sprawa jest conajmniej niejasna - jak można oddawać obiektyw do naprawy gwarancyjnej bez gwarancji? I co znaczy - nie było gwarancji? Jak oddała bez gwarancji, no to jej nie było, to chyba ona powinna wiedzieć z czego żyje i ją załączyć?

  8. #8

    Domyślnie

    do 30 dni ma prawo oddac towar do sklepu bez podania przyczyny, poxza tym gwarancje wypisuje sie na podstawie paragonu/faktury.
    Zatem swistek nie ma znaczenia jesli jest paragon.

    Pierwszy raz slysze zeby byly problemy z fotopanorama.

  9. #9
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Jak dla mnie sprawa jest conajmniej niejasna - jak można oddawać obiektyw do naprawy gwarancyjnej bez gwarancji? I co znaczy - nie było gwarancji? Jak oddała bez gwarancji, no to jej nie było, to chyba ona powinna wiedzieć z czego żyje i ją załączyć?
    No właśnie jest niejasna ale się nie rozjaśni póki kolega iktorn92 nie napisze "po ludzku" o co chodzi .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  10. #10
    Bywalec Awatar jaceksw
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    54
    Posty
    152

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ABJ Zobacz posta
    do 30 dni ma prawo oddac towar do sklepu bez podania przyczyny
    Pod warunkiem, że jest firmowo zapakowany i nieużywany.

    J.

Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •