Phantom camera z zapisem filmów HDRaw radzi sobie tak:
http://www.visionresearch.com/index....s&page=cinemag
Wątpię, żeby Canon szedł w kierunku filmów HDRaw w swoich aparatach.
Przemysł filmowy tego nie weźmie, a amatorów nie będzie na to stać.
Phantom camera z zapisem filmów HDRaw radzi sobie tak:
http://www.visionresearch.com/index....s&page=cinemag
Wątpię, żeby Canon szedł w kierunku filmów HDRaw w swoich aparatach.
Przemysł filmowy tego nie weźmie, a amatorów nie będzie na to stać.
Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.
Przemysł filmowy jeśli już używa cyfry korzysta z
http://en.wikipedia.org/wiki/Genesis_(Panavision)
lub
http://en.wikipedia.org/wiki/CineAlta
Nieprawdziwe plotki o 5d II w Slumdogu, Phillip Bloom i parę amatorskich klipów tego nie zmieni.
Jestem zadowolnym ze swojego sprzętu pstrykiem-gawędziarzem.
Ale to w ogóle nie jest problem do rozwiązania na poziomie obecnej gamy użytkowników czy ktoś to weźmie czy nie.
Wcześniej nie było dslr z filmami i ludzie używali tanich kamer, bo musieli i byli szczęśliwi - nawet festiwale im się udawało wygrywać, a przecież jakość takiej kamerki DV w porównaniu z tym co wypuszcza np.: 7D to przepaść. Teraz wygenerowany został nowy odbiorca dla którego trzeba zapewnić możliwość przesiadki coraz wyżej (to czy to jest konieczne i sensowne to już zupełnie inna kwestia). I jeśli Ds będzie miał raw video to szybko się okaże, że dla wielu jest to wręcz niezbędne. Producent to oczywiście podprawi jakimś odpowiednio przyrządzonym sosem marketingowym i interes się będzie kręcił.
Przy czym jest to o tyle łatwa sprawa, że w dużym zakresie do ogarnięcia za pomocą nowych procków digic V i softu. W związku z tym potencjalnie tania we wdrożeniu i rokująca spore nadzieje na niemałe zyski.
Przemysł filmowy jest tu do niczego niepotrzebny, a Ci/* którzy twierdzili że czasy Ds-a za 8k$ lub więcej się już skończyły nawet nie zdają sobie sprawy jak się mylili.
/* - ja też się do nich zaliczałem![]()
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Nie możemy porównywać kamery high speed do normalnej. 3.6GB/s to
bardzo dużo, ale taki aparat Canona musiałby mieć 3.6GB*25/1000 albo 3.6GB*30/1000, więc "zaledwie" odpowiednio 92 i 110 MB/s
zdRAWki
PS przemysł przemysłem - może np to "coś" zastapiłoby kamery 16mm (jeżeli chodzi o niszę rynkową - etiudy, niski budżet itp.), część kamer TV....
Fotograf platoniczny
To ja troszeczkę odbiegnę od tematu.
Na jesieni na Cb poszła plotka o zestawie 5DMKII + 24-70 IS. Ktoś nawet (podobno) dostał potwierdzenie z Canon Polskao tym nowym szkle, które miało się pojawić.
Później było dementi i nikt nigdy więcej tego obiektywu nie widział.
Czy coś Wam wiadomo o następcy 24-70 ?
ze stabilizacją czy bez - nieważne :P
choruje na to szkło i zastanawiam sie czy czekac na "wysyp używek" czy brać teraz nowy.
(na to, ze stara wersja stanieje - nie liczę)
To ja też z innej beczki. Ciekawe kiedy będzie następca 1000D i 50D? Dziwię się trochę, że Canon zamiast dodać do 1000D kręcenie filmów wypuścił najpierw następcę 500D który jest przecież dość nowym i całkiem udanym modelem. Teraz 500D i 550D będą konkurować między sobą, a na najniższej półce wciąż brak tak ważnej w tym segmencie opcji kręcenia filmów.