Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Stofen Omni-Bounce + 550EX

  1. #1
    Bywalec Awatar K2_verti
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    214

    Domyślnie Stofen Omni-Bounce + 550EX

    Witam - czy ktoś was używa wymienionego zestawu?
    Zamierzam go używać do zdjęć slubnych. Może jakieś opinie?
    Coś tam przeczytałem, w wątkach typu technika robienia zdjęć. Ale szczerze mi to nie wystarcza? :wink:
    D3, D700, 24-70/2.8 (N), 70-200 VRII(N), SB-900(N), 50/1.8 (N)

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    wrocław / łódź
    Posty
    139

    Domyślnie

    Używam takiego własnie zestwu też z 20D. Zazwyczaj wolę odbijać od czegoś, ale do "szybkiej" reporterki sprawdza sie idealnie. We wnętrzach zazwyczaj korekta w dół, bo odbija się od wszystkiego (rozprasza światło we wszystklich kierunkach) , na zawnątrz zazwyczaj bez korekty lub lekko w górę. Na pewno lepsze od lumiquestów, bo nie trzeba żadnych rzepów i jest mniejsze. Dla mnie to duże zalety, ale jezeli Ci nie przeszkadza wielkość to zastanowiłbym się do ślubu tez nad softboxem lumiquesta. Vitez go chyba uzywa, jezeli dobrze pamiętam, więc pewnie się wypowie, albo każe w wyszukiwarce znaleźć

  3. #3
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jdw
    Vitez go chyba uzywa, jezeli dobrze pamiętam, więc pewnie się wypowie, albo każe w wyszukiwarce znaleźć
    Wystarczy "softbox" wpisac .
    Pare razy juz pisalem roznice miedzy omnibouncem a softboxem - ilez mozna?

  4. #4
    Bywalec Awatar K2_verti
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    214

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Wystarczy "softbox" wpisac .
    Pare razy juz pisalem roznice miedzy omnibouncem a softboxem - ilez mozna?
    ok wiedziałem że coś napiszesz. bardzo spostrzegawcza uwaga
    dzinki posszukam :wink:
    D3, D700, 24-70/2.8 (N), 70-200 VRII(N), SB-900(N), 50/1.8 (N)

  5. #5
    Bywalec Awatar K2_verti
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    214

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jdw
    Używam takiego własnie zestwu też z 20D. Zazwyczaj wolę odbijać od czegoś, ale do "szybkiej" reporterki sprawdza sie idealnie. We wnętrzach zazwyczaj korekta w dół, bo odbija się od wszystkiego (rozprasza światło we wszystklich kierunkach)
    Ok przeczytałem wszystko o zmiękczaniu, lecz pozostał pewien niedosyt.
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=55223098 znalazłem coś takiego (nawet niedrogo) i piszą o nim tak: http://www.raysfoto.pl :
    Łatwa w użyciu nasadka rozpraszająca do lamp błyskowych. Nie wymaga dodatkowych przystosowań, poza wskazanym przez producenta współczynnikiem przeliczenia odległości efektywnej pracy z nasadką. Współczynnik ten wynosi 2,5 co oznacza skrócenie odległości dwu i półkrotnie, np. lampa pracująca na odległość 20 m, po przeliczeniu daje zasięg efektywny do 8 m. Przy ustawieniu TTL ilość światła dobierana jest automatycznie. OmniBounce oferuje miękkie, równomierne światło, pomaga zmiękczyć cienie w tle, daje lepsze możliwości doświetlenia drugiego planu.

    I oto mi chodzi !

    Ale są zawsze ale:
    - jeżeli 550 jest ustawiona w ETTL-u to czy da aż 250% więcej światła - by zrównoważyć to, że ma coś przed palnikiem? czy muszę ustawić np. +1/2, +1 aby np. suknia panny młodej wyszła biała a nie szara?
    Może ktoś z was ma wypróbowany sposób!
    D3, D700, 24-70/2.8 (N), 70-200 VRII(N), SB-900(N), 50/1.8 (N)

  6. #6
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez K2_verti
    - jeżeli 550 jest ustawiona w ETTL-u to czy da aż 250% więcej światła - by zrównoważyć to, że ma coś przed palnikiem? czy muszę ustawić np. +1/2, +1 aby np. suknia panny młodej wyszła biała a nie szara?
    Może ktoś z was ma wypróbowany sposób!
    Lampa da wiecej swiatla. Po prostu sobie blysnie pomiarowo i dopasuje sile tak by prawdilowo naswietlic - bez nakladki blysnie slabiej, z nakladka blysnie mocniej, ale w obu przypadkach tak samo prawie naswietli (prawie, bo nasadka ma wplyw na wyglad tego naswietlenia).
    Roznica bedzie tylko w efektywnym zasiegu blysku... bez nakladki - kilkanascie metrow (zalezy od ISO, przyslony itp itd nastawow), z nakladka - sporo krotszy.

  7. #7
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    50

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    ... i dopasuje sile tak by prawdilowo naswietlic
    Mam omni-bounce na Metz54 Mz3 z 30D i lampa mocno przepala. Myślałem, że po założeniu nakładki będzie potrzebna korekta na plus, a tu jest odwrotnie.

  8. #8
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ctz Zobacz posta
    Mam omni-bounce na Metz54 Mz3 z 30D i lampa mocno przepala. Myślałem, że po założeniu nakładki będzie potrzebna korekta na plus, a tu jest odwrotnie.
    Mam omnibounce na 580EX i zadnych zmian w pomiarze swiatla blyskowego nie musze wprowadzac (poza tymi ktore wprowadzam bo chce, neizaleznie czy mam softboxa, omnibounce czy bez nakladki).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •