Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 79

Wątek: "Odkurzanie" negatywów

  1. #51
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Angry

    POMOCY !!!!!!! chce wsadzić moje skany na fotosik i coś mi nie specjalnie idzie,mianowicie zeskanowałem dwie klatki ,skany ze skanera wyszły jako Tify jeden w rozdzielczości 3600dpi i 48 bitach (100mb),drugi 2400dpi i 24 bitach (22mb),wrzuciłem to do PS aby zmniejszyć wymiar zdjęć do 3000x2000 pikseli i zapisać do jpg i zaczynają się schody, ponieważ PS nie może skonwertować 48 bitowego tifa do jpg,fotosik nie chce także przyjąć zdjęcia o wielkości powyżej 1,5 mb ,a zmniejszone to skanowane w 2400dpi 24bit do wielkości 3000x2000pikseli zajmuje 7,5mb,gdy je zapisze jako jakość np 2 w PS to może się zmieszcze w ograniczonej fotosikowej wielkości 1,5 mb ,ale jakość będzie jak z ruskiej gazety.
    Ostatnio edytowane przez analogforever ; 07-10-2008 o 17:41
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  2. #52
    Uzależniony Awatar XLesio
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kingsajz - Miasto krasnoludków
    Wiek
    44
    Posty
    515

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paenka Zobacz posta
    Hehe równiez cenie sobie Kodak głównie ze względu właśnie na jakość skanowania.
    Paenka, tak się ślizgasz po naszym wątku, a może też jesteś w stanie dorzucić jakieś sample w dyskusji odbitka/negatyw? Jestem pewien że nie tylko my sztuki dwa byśmy z chęcią to zobaczyli
    A w gruncie rzeczy oboje mamy takie same skanery, więc byłaby kontra dla materiałów Kodaka :-D

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    POMOCY !!!!!!!
    Słuchaj, a może jednak konwertuj do jpg na 24 Bitach? Paleta kolorów nie jest aż tak istotna jak ziarno o którym deliberujemy
    "Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
    EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
    C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350

  3. #53
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    co do ziarna to zrobiłem małe "odkrycie" ,ale musze zamieścić skany żeby było o czym dyskutować.Jeśli chodzi o jpg to jest on chyba z założenia tylko 24 bitowy ,dlatego nie można skonwersować 48 bitowego tifa do jpg-a,zrobiłem próbe na swoim skanerze i także zaznaczyłem tryb skanowania w jpg 48bit i o dziwo poszło ,ale IMO nie jest to raczej 48bit tylko 24 bit,48 bit jest raczej do tifów.
    Ostatnio edytowane przez analogforever ; 07-10-2008 o 19:53
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  4. #54
    Uzależniony Awatar Paenka
    Dołączył
    Mar 2008
    Wiek
    40
    Posty
    727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez XLesio Zobacz posta
    Paenka, tak się ślizgasz po naszym wątku, a może też jesteś w stanie dorzucić jakieś sample w dyskusji odbitka/negatyw? Jestem pewien że nie tylko my sztuki dwa byśmy z chęcią to zobaczyli
    A w gruncie rzeczy oboje mamy takie same skanery, więc byłaby kontra dla materiałów Kodaka :-D
    yyyy...to jakiś konkurs taki robimy taak? hihi

    ale ja nie mam skanów odbitek bo mi nie ładne odbitki robią i sobie odpuściłam już dawno

    mogę co najwyżej przeszperać za czymś z negatywu
    Tzn. tak teoria mówi o praktykę mnie nie pytajcie;p

    TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się

  5. #55
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    no nareszcie rozkminiam tego fotosika ,wq .. tylko mnie ten pływający baner ,nie kupie tego produktu ,jakis och..y programista przysłużył się firmie.:-D

    Ale do rzeczy,skany wykonane na 2400dpi 24 bit,lekko zmniejszone i przekształcone z tifa do jpg.

    1.

    2.

    na skanach dobrze widoczne uszkodzenia i usyfienia negatywu,jakie chronicznie otrzymuje z labu.
    Negatyw Kodak Color Plus 200,obiektyw Fd 50/1,8 SC na f4 lub 5,6 niepamietam już.
    Ostatnio edytowane przez analogforever ; 07-10-2008 o 21:52
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  6. #56
    Uzależniony Awatar XLesio
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kingsajz - Miasto krasnoludków
    Wiek
    44
    Posty
    515

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    na skanach dobrze widoczne uszkodzenia i usyfienia negatywu,jakie chronicznie otrzymuje z labu.
    Ożżżż... CZY KTOŚ JEŹDZIŁ NA WROTKACH PO TYM FILMIE????
    Ujmę to tak..
    Kiedy w jednym z warszawskich labów dostałem taki negatyw, skończyło się na karczemnej awanturze (moja wina.. ), zwrocie wszystkich kosztów i 2 czystych filmach jako rekompensacie

    W nawiązaniu do bitów i konwersji.. Pozwolę sobie zacytować naszą koleżankę: "Proszę z cierpliwością do mnie", a od siebie dodam DAJĘ Z SIEBIE WSZYSTKO, ALE NADAL SIĘ UCZĘ

    Natomiast przyznam że zainteresowałeś mnie kodakiem.. moze pora na drugie podejście? Ziarno podoba mi się znacznie bardziej od tego, które dostaję na Fuji. Na twoich kwiatkach niemal czuć fakturę papieru. Jakbyś jeszcze dodał czym, na czym, i przez jaki słoik robi się takie ładne kolory..?

    Cytat Zamieszczone przez Paenka Zobacz posta
    yyyy...to jakiś konkurs taki robimy taak?
    Zawsze i wszędzie A na poważniej - parę przykładów już kiedyś od Ciebie dostałem, ale jakbyś wrzuciła coś nowego..? :wink: Z jakimś ładnym cropem na ziarnoo... NO NIE DAAAJ SIĘ PROSIĆ :-D
    "Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
    EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
    C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350

  7. #57
    Uzależniony Awatar Paenka
    Dołączył
    Mar 2008
    Wiek
    40
    Posty
    727

    Domyślnie

    Nie umiem zamieszczać tak dużych plików dlatego pewnie fotosik sobie tutaj namieszał trochę :/
    Kodak elite color 400 UC, forsowany na 800, bez lamp, skan niestety nie jest surowy , z wlaczona opcję redukcji ziarna ale nie czyszczony jak widać
    sprzet no wiec to jest prawie na 100% obiektyw 50 1,8 ,

    a więc w orginale był to plik jpg 6624 x 4351, 10mb, 24 bit, rozdzielczość 4800, jednak fotosik nie chcial go przyjac i kazal wybrac opcje resize (cokolwiek to resizuje i w jakikolwiek sposob wybralam 3200 czyli najwieksza z mozliwych)



    a tutaj crop (tu juz sie fotosik nie chcial na szczescie resizować rozmiar 800 x800, pozostale dane jak wyzej

    Tzn. tak teoria mówi o praktykę mnie nie pytajcie;p

    TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się

  8. #58
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    XLesio

    Pod zdjęciami dopisałem na czym zrobiłem te obrazki,body T90.

    skany wykonane na oprogramowaniu CyberView X który jest programem do tego skanera ,jako że w bazie danych skanera nie ma tego typu negatywu ,uzyłem taki gdzie pisze tylko Kodak 200, w każdym razie jeśli chodzi o kolorystyke to nie ma tu mojej ingerencji ,taką daje skaner,pierwsze zdjęcie jest ustawione w opcji autofokus,drugie z małą korekcją w manual focus,jako że skaner nie ma szyby trzeba pilnować ostrości ponieważ z tym jest największy problem,I teraz wracając do tego co napisałem wcześniej ,ziarno wydaje mi się że jest napewno uzależnione od ostrości jaką złapie autofokus skanera i jest to niepowtarzalne ,w zależności jak np wygięty jest film.Na drugim zdjęciu widać że w okolicach czerwonej róży ziarno jest bardzo ostre i patrząc na inne obszary tego zdjęcia widać że zaczyna mięknąć co odpowiada to mniejszej ostrości obrazu.Na szczęście mam odbitki tych skanów na papierze zrobione z negatywu i są od deski do deski bardzo ostre ,a o nasyceniu barw i przejściach tonalnych nawet nie ma co wspominać ,bo skanery fotograficzne źle to oddają ,chociarz ten kolorystykę oddaje ok.
    Można użyć najlepszego oprogramowania wspomagającego skanowanie czyli Silver Fast ,zrobiłem nawet próby na demówce którą można pobrać na stronie producenta i skanując z tym oprogramowaniem jest lepsze oddanie przejść tonalnych ,ale ma inne wady ten program które mi nie odpowiadają.

    Wracając do zniszczenia filmu na odbitkach które oddał mi lab nie ma nawet jednej skazy,ale gdy zobaczyłem że pan bo odbicu filmu ma manie zwijać negatywy na ręku i wkładać do koperty szamotając się jednocześnie z jej otwarciem myśle że odkryłem przyczyne widocznych skaz.Sama maszyna przeciągowa do wywoływania filmów też dokłada ryski ,przynajmniej w tym labie z którego korzystam .
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  9. #59
    Uzależniony Awatar Paenka
    Dołączył
    Mar 2008
    Wiek
    40
    Posty
    727

    Domyślnie

    ja mam taki sposób na wygięte filmy gdy je potnę po 6 klatek to skladam je w ciezka książke i się prostują
    Tzn. tak teoria mówi o praktykę mnie nie pytajcie;p

    TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się

  10. #60
    Uzależniony Awatar XLesio
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kingsajz - Miasto krasnoludków
    Wiek
    44
    Posty
    515

    Domyślnie

    Paenka - świetne zdjęcie! Przez ciebie na gorąco dwa wnioski: z zawiści zamykam się w sobie i nic nikomu nie pokazuję, a przy najbliższej okazji próbuję forsować

    Fotka jest super, tylko to ziarno na samplu.. Jakieś takie szumne i miękkie To przez forsowanie, czy ten kodak tak ma? Nigdy nie miałem tego filmu w ręku

    Czy poza zmniejszaniem ziarna coś jeszcze poprawiałaś? Histogram, albo tonacja? Bo jeśli to są kolory prosto z wołania, to naprawdę dla mnie bomba.

    Ja mam jakiś problem z softem Epsona.. Chyba z softem. Bo u mnie redukcja ziarna (medium) i oczyszczanie (medium too) daje takie babole




    analogforever - bardziej chodziło mi o szkło, i dokładny typ filmu Że T90 to widzę od dawna. Fajna puszka.

    Dobrze że przypomnialeś mi o SilverFaście. MacGyver też go sugerował kiedy przymierzałem się do kupna sprzętu. Chyba rzeczywiście ściągnę demo, bo kolory na moim nieco mnie zawodzą. A co jest w nim nie tak? Zastanawiałem się czym były te wady które cię do niego zniechęciły..

    Manual Focus i Autofocus, to dla mnie czarna magia. Jeśli się orientuję to nasze Epsony przewidują jedynie ostrzenie softem. Ale może to kwestia innej budowy płaszczaków?

    A no i właśnie - kolejna zaleta naszych płaskich, o której napisała Paenka. My tniemy negatywy na 3/6 klatek, dzięki czemu unikamy dalszego szlifowania zwiniętego filmu. Może też dzięki temu mamy czystszy materiał? Nawet w labie dzięki temu muszą mniej się szarpać.. A wracając do śmieci - cały czas korzystasz z usług tego samego punktu? Nie próbowałeś sprawdzać jak traktują klisze gdzie indziej?

    edit:

    Cytat Zamieszczone przez Paenka Zobacz posta
    ja mam taki sposób na wygięte filmy ... skladam je w ciezka książke i się prostują
    Ja tylko dlatego trzymam na swojej półce tomiszcze "FOTOGRAFIA" Johna Hedgecoe Książka z gatunku 'zbuduj piramidę w weekend', ale waży kilogram, i świetnie nadaje się do prostowania ścinków W innym wypadku już dawno pojechałaby do bratanka..
    Ostatnio edytowane przez XLesio ; 07-10-2008 o 23:34
    "Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
    EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
    C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •