Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 79

Wątek: "Odkurzanie" negatywów

  1. #41
    Uzależniony Awatar XLesio
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kingsajz - Miasto krasnoludków
    Wiek
    44
    Posty
    515

    Domyślnie

    No to spróbujemy pociągnąć ten wątek..

    Na początek:
    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    czy Wasze skanery mogą skanować średni formar z negatywów?
    - Niestety, tak jak mówiła Paenka. Mamy tylko przystawkę do slajdów i 3_klatkowego negatywu. Mój dodatkowo ma autoloader który przyjmuje paski do 6 klatek.

    ------------------------------------------------------------------------


    A teraz wracając do głównego tematu Wszystkie zdjęcia w domyślnych ustawieniach, bez "softowego" oczyszczania i tym podobnych bajerów.

    1. Zdjęcie kolor na filmie Fujicolor PRO 160C, f/4.0, ~70mm
    (odbitka/negatyw skanowane w 48 bitach i 4800 dpi, zmniejszane do ~ 2000x3000 pix), szkło Sigma 28-105 f2.8-4 ASPH

    a) Scan negatywu z podajnika



    b) Scan odbitki ze szkła



    Dla porównania sample ~ 700 x 800

    A) Negatyw



    B) Odbitka



    2. Zdjęcie B&W na filmie ACROS Neopan 100 (pod C-41 niestety), f/4.0, ~50mm (odbitka/negatyw skanowane w 48 bitach i 4800 dpi, zmniejszane do ~ 2000x3000 pix), szkło Canon 28-80 f3.5-5.6

    a) Scan negatywu z podajnika



    b) Scan odbitki ze szkła



    I znowu dla porównania sample 572 x 782

    A) Negatyw



    B) Odbitka



    ------------------------------------------------------------------------


    A resztę porównujcie sobie sami, bo ja mam już dzisiaj serdecznie dość grzebania w zdjęciach, i wszystko wydaje mi się takie samo
    "Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
    EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
    C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350

  2. #42
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    dzięki ,wykonałeś kawał dobrej i czasochłonnej roboty,pierwsza rzecz jaka mi się rzuca w oczy ,to to ,że masz bardzo czysto obrobione materiały,ja po odebraniu negatywu z labu miałbym 10x tyle rysek i paprochów na skanach.Porównanie skanu z odbitki i negatywu jest ciekawe ,obrazy są bardzo podobne pod względem ziarnistości wręcz takie same,są uchybki w kolorystyce,na skanie ze zdjęcia gdy sie doda nieco żółtego aby wyrównać poziomy zieleni,kwiat robi się bardziej kremowo-ciepły,jak wyglądał na żywo to tylko Ty możesz wiedzieć ,zresztą mamy po drodze proces odbicia na papier.W każdym razie jakość skanowania odbitki jak najbardziej dla mnie dobra co mnie cieszy.Zdjęcie z negatywu ma na listkach kwiatka (z prawej strony) widoczną dyspersje ,czego nie ma na skanie z papieru. B&W tak sobie z odbitki,negatyw za to bardzo ładnie.Proszę powiedz mi jeszcze tylko czy w Twoim skanerze jest możliwość zmiany ręcznie autofokusa czy tylko nastaw automatyczny,pytam bo w porównaniu z moim na pokazanych przykładach wychodzi jakby bardziej miękkie ziarno.W każdym razie po tej demonstracji jestem zachęcony do zakupu jakiegoś płaszczaka.
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  3. #43
    Uzależniony Awatar XLesio
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kingsajz - Miasto krasnoludków
    Wiek
    44
    Posty
    515

    Domyślnie

    Mała errata do postu ze skanami: oczywiście B&W było skanowane w 16bit skali szarości, a nie 48bit kolorze


    analogforever - A jesteś pewien że "miękkie ziarno" w przypadku mojego Epsona, to kwestia skanera? Może jednak samych filmów? Np. Pro160C jest ponoć przeznaczone do portretówek, więc jak domyślam się - z założenia powinno mieć łagodne ziarno. Niestety przy takich zdjęciach jak ten kwiatek, owocuje aż przesadnym rozmiękczeniem. Zastanawiam się też czy dyspersja nie jest winą samego szkła. Kupowałem swoją Sigmę za grosze ale w ciemno, i niestety trafiłem na mocno 'rozmemłany' egzemplarz.
    Wciąż jeszcze czekam na PSa (do domowego użytku, wiec uesejowy egzemplarz za niewielkie pieniądze), a epsonowe narzedzią nie przekonały mnie do zabaw z korekcją kolorów. Nad tym dopiero nauczę się pracować.

    czy w Twoim skanerze jest możliwość zmiany ręcznie autofokusa czy tylko nastaw automatyczny
    Nie jestem pewien czy wiem o co mnie pytasz Jeśli chodzi o focus "mechaniczny" na materiale - to NIE. Jeśli chodzi o focus "softowy" po prescanie - to jak najbardziej TAK. Ale tutaj też chyba w przyszłości wszystko zostawię PSowi.

    ja po odebraniu negatywu z labu miałbym 10x tyle rysek i paprochów na skanach
    I znów mam wątpliwość.. Pamiętaj że mówisz do żółtodzioba który dopiero uczy się swojego skanera Masz na myśli sam skan, czy wogóle materiały z labu? Z labu tym razem byłem wyjątkowo niezadowolony. Pomijając spartolenie B&W, dostałem odbitki ze sporą ilością śmieci, których z całą pewnością nie było na negatywie. Scan z epsona z kolei zawaliłem ja sam Nie miałem wczoraj czasu & cierpliwości do kilkukrotnego skanowania i usuwania czyścikiem wszystkich śmieci
    "Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
    EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
    C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350

  4. #44
    Uzależniony Awatar Paenka
    Dołączył
    Mar 2008
    Wiek
    40
    Posty
    727

    Domyślnie

    co to jest dyspersja?
    Tzn. tak teoria mówi o praktykę mnie nie pytajcie;p

    TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się

  5. #45
    Uzależniony Awatar XLesio
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kingsajz - Miasto krasnoludków
    Wiek
    44
    Posty
    515

    Domyślnie

    (za wiki) Dyspersja – w optyce to zależność współczynnika załamania n ośrodka (np. szkła) od długości fali. W efekcie światło o różnych długościach załamane np. na pryzmacie załamuje się pod różnymi kątami, co daje rozdzielenie światła białego na barwy tęczy zwanego rozszczepieniem światła.

    No chyba że analogforever chodziło o dystorsję, bo ta też wyłazi z mojego szkła
    "Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
    EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
    C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350

  6. #46
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    z tą dyspersją to może za szeroko pojechałem,miałem na myśli to co ogólnie jest określane jako aberacja chromatyczna,to nie jest wina obiektywu akurat w tym przypadku tylko raczej skanera ,albo i też nie bo oba przykłady pochodzą z tego samego urządzenia,chodziło mi o to że na listkch kwiatka z prawej strony jest ta fioletowwa obwódka na krawędzi listka i o dziwo nie ma jej na skanie z odbitki.

    Ja też niestety się ucze skanowania,u mnie ziarno wychodzi ostrzejsze i nie jestem pewien właśnie przyczyny, ale chyba wiąże się to z ostrością optyki w skanerze czy jej sfokusowania ,dlatego moje pytania o ustawienie autofokusa w skanerze.Nie mówie tu o typie negatywu ,i wielkości ziarna tylko widocznej ostrości.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    podrzuciłbym jakis skan z mojego skanera dla pokazania innej ziarnistości i wiekiej ilosci paprochów jakie chronicznie dostaje na wywołanych negatywach , ale nie wiem jak włożyc większy plik,trzeba chyba zalogować się na jakimś innym portalu i podać linka ?
    Ostatnio edytowane przez analogforever ; 07-10-2008 o 15:01 Powód: Automerged Doublepost
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  7. #47
    Uzależniony Awatar XLesio
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kingsajz - Miasto krasnoludków
    Wiek
    44
    Posty
    515

    Domyślnie

    Ja jednak kurczowo trzymam się błędów szkła.. Niestety klasyczna abberacja bardzo często wyłazi przy pełniejszych dziurach mojej sigmy. Muszę ją jeszcze sprawdzić na cyfrze, ale kwiatek nie jest jedynym przykładem. I naprawdę nie wiem jak znajomemu z labu udało się jej uniknąć.. Będę musiał popytać.

    A róznica w ziarnie na naszych skanerach może mieć dwa źródła. Z jednej strony ponoć wpływa na to matryca urządzenia, z drugiej różnice w materiałach których używamy. Może byłbyś w stanie wrzucić jakieś sample ze swojej maszynki, np. wycropowane na ziarno? (np. przy takich ustawieniach jak moje fotki: ~2000x3000 pix, i crop ~700x800)

    A tak z ciekawości, na jakich kliszach pracujesz?
    "Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
    EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
    C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350

  8. #48
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    staram się robić na Kodakach,jakoś mam sentyment do tego materiału od małego,fotografuje ostanio na Color Plus 200,którego mam malutki zapas.
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  9. #49
    Uzależniony Awatar XLesio
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Kingsajz - Miasto krasnoludków
    Wiek
    44
    Posty
    515

    Domyślnie

    Po wyczerpaniu zasobów spróbuj fuji. Gdzieś na forum znajdziesz wątek o ofercie z allegro z "przeterminami". Pół mojej rodziny jedzie na tych kliszach, wypstrykaliśmy już ponad 100 sztuk. Głownie X-TRA, ale też B&W Acros Neopan i kolor PRO. Nie mamy do nich najmniejszego ale. Może warto poeksperymentować? Jeśli będziesz zainteresowany, podeślę ci na PW maila do sprawdzonego źródełka.
    "Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
    EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
    C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350

  10. #50
    Uzależniony Awatar Paenka
    Dołączył
    Mar 2008
    Wiek
    40
    Posty
    727

    Domyślnie

    Hehe równiez cenie sobie Kodak głównie ze względu właśnie na jakość skanowania.
    Tzn. tak teoria mówi o praktykę mnie nie pytajcie;p

    TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się

Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •