Na razie jest zjawka :-)
http://www.usa.canon.com/consumer/co...&modelid=17499
http://gdlp01.c-wss.com/gds/4/030000...pp3.5-w-en.pdf
Gdyby ktoś wiedział, gdzie leży program, to sam bym chetnie zaciągnął :-)
Na razie jest zjawka :-)
http://www.usa.canon.com/consumer/co...&modelid=17499
http://gdlp01.c-wss.com/gds/4/030000...pp3.5-w-en.pdf
Gdyby ktoś wiedział, gdzie leży program, to sam bym chetnie zaciągnął :-)
ja też sobie chętnie zaciągnę :-)
I znowu nie ma możliwości obrotu obrazka![]()
Z tego co widze, to doszly aranzancje okien (przed i po obrobce), automatyczne usuwanie pylkow, no i bede musial w 5D zmienic firmware z 1.1.0 na 1.1.1. zeby korecje szkiel canona mi dzialaly.
Dla zainteresowanych link z nowym DPP:
DPP 3.5.0
Właśnie ściągam, choć pobawię się najwcześniej wieczorem.
I jeszcze jeden tekst z forum dpreview:
Może to tłumaczy, dlaczego nie ma jeszcze oficjalnie dostępnej tej wersji softu?Running through some of my old 30D and some downloaded 1DMIII and 1DsMIII RAW files especially those shots above ISO 1600 and up I can confirm here that this year we got a whole new Noise Reduction algorithm on both the 50D and the DPP and probably the 5DMII. I still have the old version install on my other machine and the NR result is substantially different. In a good way I mean.
Body, stałki, zoomik
Pobawiłem się trochę i już jednego babola znalazłem. Jak w preferencjach ustawię sobie defaultowe odszumianie chromatyczne, to na otwartym rawie w toolboxie pokazuje mi włączoną redukcję szumu ale luminacji. I kicha. Chyba że to wczesna beta jest? I nie działa Auto Lighting Optimizer. Poprawili za to IMHO algorym wyostrzania, nie powstają juz tak bardzo widoczne artefakty. RAW z 30D. No i w EXIF-e są podane nawet ustawienia C.Fn. z body.:smile:
Ostatnio edytowane przez WaldekA ; 03-10-2008 o 20:23
Kiedyś tu była stopka:-)
Auto Lighting Optimizer działa tylko dla 50D (nowy feature w puszce).
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Co do redukcji szumu - wszystko działa poprawnie. Instrukcja mówi, że defaultowe ustawienia nie zostaną przypisane dla RAWów, które już mają przypisaną formułę wywołania. Spróbuj wybrać Revert to shot settings, powinno ustawić wybrane wartości domyślne.
Co jednak ciekawe, faktycznie prawie wszystkie foty prosto z puszki mają ustawione odszumianie luminancji na 2 (z 20).
Ostatnio edytowane przez tomdz ; 03-10-2008 o 21:15 Powód: Automerged Doublepost
Body, stałki, zoomik
Kiedyś tu była stopka:-)
Hmmm, w 40D jest taka opcja jak High ISO NR, która stopniuje siłę odszumiania w zależności od czułości matrycy. To w połączeniu z opcją domyślnych ustawień z puszki powinno dać efekt, o jakim mówisz.
Niestety w 400D tego nie ma, więc mniemam, że w 300 też nie.
Cały czas zastanawia mnie ta domyślna dwójka. Czy to znaczy, że dane z matrycy są zawsze trochę odszumiane?
Body, stałki, zoomik
Bawiłem się trochę tą wersją 3.5 i zauważyłem ciekawe anomalie w działaniu kompresora JPEG w porównianu z poprzednimi wersjami DPP. Otóż wynikowe jpegi to zwykle znacznie większe pliki (dla tych samych stopni kompresji) od tych z wersji poprzedniej. Liczba tych stopni nie zmieniła się i wciąż wynosi 10 (1-10), przy czym ustawienia 9 i 10 również zachowują się jak dotąd, czyli dają jpegi podobnej wielkości. Istotne jest to, że ustawienia od 1 do 8 włącznie zachowują się różnie w zależności od tego czy kompresowany plik jest rozpoznawany jako fotka EOSa czy dowolna inna. Owo rozpoznanie prawodopodobnie opiera się na danych EXIFa, gdyż usunięcie ich z pliku przywraca dawny algorytm kompresji JPEG w nowym DPP - nawet dla fotek pierwotnie "eosowych". Mamy zatem dwie krzywe spadku rozmiaru pliku JPEG w zależności od pochodzenia konwertowanych zdjęć - krzywa dla EOSa i krzywa dla całej reszty. Dla EOSa krzywa ta przypomina prostą i rozmiary plików wynikowych zmieniają się dość proporcjonalnie. Dla pozostałych zdjęć (oraz zdjęć EOSa ale pozbawionych exifa) powstaje krzywa kompresji przypominiająca hiperbolę - czyli mamy znacznie zwiększoną dokładność regulacji stopnia kompresji w zakresie mniejszych plików wynikowych (przy silniejszej kompresji).
Przyznaję, że najpierw mnie to trochę przeraziło, bo przyzwyczaiłem się do dotychczasowego stopniowania kompresji w DPP, ale przy założeniu że nie jest to przypadkowy bug tej wersji, ale świadome posunięcie programisty, dostrzegam w tym powoli (nieco przymuszony) również zalety. Okazuje się, że krzywa zmiany kompresji dla EOSa jest tak ustalona, że nawet w najniższym położeniu 1, zdjęcie nie traci tak bardzo na jakości jak poprzednio. Czyli widać tu troskę o jakość zdjęć eosa - przeniesioną niestety z użytkownika na program/-istę.
Dziwi mnie tylko, że owa właściwość DPP nie jest nigdzie wyraźnie udokumentowana. Przynajmniej ja nie znalazłem niczego prócz pewnego zastrzeżenia, że z wersji na wersje pliki wynikowe z DPP mogą się różnić, co wynika jakoby z ciągłego udoskonalania programu. - A może ktoś się natknął na coś bardziej konkretnego?
Porównanie rozmiarów wynikowych jpegów z obu ostatnich wersji DPP (3.4 vs 3.5) prowadzi do następujących zależności. (Podaję najpierw wartość stopnia kompresji wg starej krzywej a potem odpowiadającą jej wartość wg nowej. Równości są jedynie przybliżeniem zwłaszcza dla wartości poniżej 8 włącznie):
10=10
9=9
8=6
7=3
6=1
Teraz z innej beczki. Wypisałem sobie domyśle wartości nowych odszumiaczy (1-20) nowego DPP dla nowego EOSa 50d (pierwsza wartość to szum mono, druga kolorowy, trzecia to iso):
8 - 14 - 12800
7 - 13 - 6400
5 - 12 - 3200
4 - 10 - 1600
3 - 7 - 800
2 - 5 - 400
2 - 4 - 200
1 - 2 - 100
- Krótko mówiąc - wyszło szydło z worka. ;-) Nawet iso 100 wymaga kolorowego odszumiania! Chciałoby się powtórzyć: jak na kompakt świetne fotki! ;-)
Uwaga, RAWy z wszystkich Eosów oprócz 50d domyślnie będą odszumiane w DPP 3.5 o wartość mono 2, chyba że poprzednio zostały zapisane z receptą tej lub poprzedniej wersji DPP.
No to testujemy dalej...
Exify jpegów zapisanych przez wcześniejsze wersje DPP nie są już czytane przez wersję 3.5 natomiast zapisane przez wersję 3.5 owszem i nawet zachowują sekcję MakerNote włącznie z możliwością podświetlania punktów AF. Prawdopodobnie większy exif powoduje, że nawet pliki zapisane wg "starej" krzywej kompresji JPEG (patrz: powyżej/początek) różnią się nieznacznie rozmiarem od tych z poprzednich wersji DPP.
CDN... (a może nie ;-))
mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\